Menü

Maraton és séta is lehet a túra

Itt az ősz, itt a túraszezon – mondhatnánk, ha nem lenne mérhetetlen mennyiségű csapadék. Persze az esőtől nem kell megijedni, csak jól kell helyet és persze felszerelést választani.

Ha túra, akkor nagyjából két részre oszthatjuk a kínálatot, amely hazánkban szerencsére igencsak bő. Az egyik típust hívhatjuk akár kirándulásnak, könnyen, jól járható utakról van szó, olyan szakaszokról, amelyek abszolút természet közeliek és szépek, ugyanakkor speciális felszerelés és különösebb fáradtság nélkül, illetve gyermekkel együtt is könnyedén teljesíthetők. Ha körülnézünk, mindenki talál ilyet közvetlen környezetében, az sem baj, ha már jártunk a helyen, hiszen a legtöbb utat minden alkalommal új élmény felfedezni. Főképp, ha kicsit módosítunk rajta, esetleg feldobjuk némi geoláda kereséssel, vagy más izgalmas játékkal. Persze az ilyen utakat sem szabad lebecsülni, ha nem is szükséges hozzájuk különleges felszerelés, a kényelmes lábbeli, többrétegű ruha, esőkabát, víz, elemózsia mind-mind kötelező felszereltség.

A túrák másik típusa már egészen más tészta. A hosszabb és keményebb szakaszokat érdemes túravezető, vagy tapasztalt, a helyet jól ismerő személy segítségével bejárni. Az élmény itt is fantasztikus, hiszen a kirándulás kap egy teljesítmény bonuszt. Mint a futóknál a félmaraton, vagy a maraton. Aki ilyesmire vállalkozik, kénytelen beruházni komolyabb felszerelésre, bakancsra, vízálló ruhára, s némi alap állóképesség sem árt.

Ami az időjárást illeti, sok mindenre fel lehet készülni a már említett felszereléssel. Az útvonalválasztásnál mindenképpen érdemes odafigyelni arra, mennyire sáros (potenciálisan sáros) a terep és van-e a közelben pihenőhely. A kirándulók esős időben erdei vasutazhatnak, barlangászhatnak, vagy találhatnak olyan elfoglaltságot, amelyet fedett helyen rendeznek és összeköthető egy jó túrával is.

Fotó:
sxc.hu

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.

Egészséges nassolnivalók

Ha fogyókúrázol, akkor is ennél, ha amúgy nem vagy éhes. Ilyenkor inkább engedj a kísértésnek! Válogass kedvedre az alábbi 21 finomság közül, melyek ráadásul nem tartalmaznak többet 100 kalóriánál.

Alattomos kalóriák, de attól még léteznek

Amikor legyint az ember, hogy két szál sültkrumpli mi az már, megy egy harapás a sütiből, két nyalás fagyi, meg két evőkanál mindössze a nutellából, mos akkor sajnos rossz hírem, van: az a két evőkanál nutella több, mint 100 kalória pluszt jelent, amit 10 perc futással lehetne elégetni.