Menü

Végéhez ért a 20 arborétum és botanikus kert összefoglalásával zajló országos roadshow

  • Dátum: 2014.09.23., 19:12

A szeptember 20-án Szarvason megtartott családi vetélkedők döntőjével, valamint a Futurobi világa című interaktív gyermekmusical utolsó előadásával végéhez ért az a húsz állomásból álló interaktív programsorozat, amely idén tavasz óta az ország legnagyobb arborétumaiban, botanikus kertjeiben népszerűsítette a fenntarthatóságot, a környezettudatosságot, az egészséges táplálkozást és az energiatudatosságot.

Az idén márciusban a Szarvasi Arborétum indított országos, hazánk húsz arborétumának és botanikus kertjének összefogásán alapuló roadshow-t. Az „Új módszerekkel a zöld jövőért” címmel indult program a környezettudatosság és fenntarthatóság témakörére épült, a nagyszabású roadshow pedig egy országos vetélkedősorozatot is magába foglalt. A március óta zajló lokális versenyeken a legjobban teljesítő családok, csapatok 2014. szeptember 20-án Szarvason megtartott döntőn mérhették össze tudásukat.

A hazai arborétumok együttműködésén alapuló programsorozat főbb témakörei a fenntartható városi környezet, a környezettudatosság, az egészséges táplálkozás, az energiatudatosság, a tudatos vízgazdálkodás és a vízfelhasználás terjesztése voltak. Az Európai Uniós támogatásból, a Környezeti és Energia Operatív Program támogatásával megvalósuló programsorozat hazánk húsz legnagyobb arborétumába látogatott el. A projekt gazdája a Szarvasi Arborétum és fenntartója, a Budapesti Corvinus Egyetem volt.

A roadshow egyik központi és leglátványosabb eleme a jövőből érkezett robot fiú, Futurobi főszereplésével bemutatott speciális színházi előadás volt. A sorozat valamennyi állomásán bemutatták ezt a különleges vetítési technikán alapuló zenés gyermekdarabot, amelyben virtuális szereplők jelentek meg az élő színészek mellett, hogy érzékletes, gyakorlati példákon keresztül mutassák be milyen sürgető kérdés napjainkban a környezet, a Föld megóvása.

A színházi előadások és az arborétumi programok mellett a programsorozat egy online felülettel is kiegészült: a Futurobi világa elnevezésű játékban a gyermekek szülői segítség mellett maguk tervezhették meg saját fenntartható városukat a projekt honlapján, a www.zoldbaratok.hu címen.

Az „Új módszerekkel a zöld jövőért” kampány elmeivel összesen 80 millió alkalommal találkozhattak a családok, szülők, nagyszülők, gyerekek.

A Szarvasi Arborétum hazánk nagy arborétumainak és botanikus kertjeinek összefogásával március 20-án indította el a környezet- és egészségtudatos gondolkodásra és magatartásra nevelő Újszerű módszerekkel a zöld jövőért című nagyszabású országos programot és versenyt a Környezet és Energia Operatív Program támogatásával. A 20 állomásos országos roadshow során a magyarországi arborétumokban és botanikus kertekben interaktív programokkal, családi vetélkedőkkel várják a családokat. Az arborétumokban zajló roadshow-val párhuzamosan Futurobi, az ökomanó zenés színházi előadása is végigutazza az országot a program részeként. Az országos arborétumi és botanikus kertekben zajló rendezvénysorozat eseményei a jeles zöld világnapokhoz kapcsolódnak. A kezdeményezés célja, hogy a családközpontú rendezvénysorozat az ország legnevesebb és legszebb arborétumaiban, botanikus kertjeiben eredeti természeti környezetben hívja fel a lakosság, a családok, osztályok figyelmét a környezettudatosság fontosságára. A vízfogyasztással, klímaváltozással vagy például a fajok változatosságával (biodiverzitás) kapcsolatos alapvető ismereteket juttatja el a gyerekekhez úgy, hogy az általuk minden nap használt kommunikációs eszközök – okostelefon-alkalmazások vagy közösségi média felületek – válnak a természeti környezetben zajló, valós élményekkel kiegészülő tanulás eszközeivé.

TOVÁBBI INFORMÁCIÓ

www.zoldbaratok.hu

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!