Menü

Így tévézünk mi

  • Dátum: 2014.12.04., 21:17

Egy hosszú, fárasztó nap után szinte megkönnyebbülés hazatérni, csak feltenni a lábunkat a kanapéra, kikapcsolni a telefonunkat, és belemerülni kedvenc TV sorozatunkba. A Samsung tévénézési szokásokról készült felmérése is rámutatott arra, hogy ezzel korántsem vagyunk egyedül, ugyanis az emberek életében igencsak fontos szerepet tölt be a televíziózás. Egyfajta menekülés ez a napi rutin elől, amelynek megvannak az árnyoldalai is, hiszen minden második ember érzelmileg is kötődik a kedvenc sorozatához, és amikor a főhős elbukik, sokszor nehezen élik meg a képernyő előtt.

 

A Samsung nemrégiben készített tévénézési szokásokat körüljáró felmérése szerint az európaiak több mint fele hetente legalább egy részt megnéz kedvenc sorozatából, de akadnak olyanok is, főleg az olaszok és a svájciak, akik egyszerre több epizódot is képesek végignézni. A népszerű televíziós sorozatok egyértelmű velejárója, hogy megmozgat mindenkit, másnap a munkahelyen is erről beszélünk, sőt az internet is ettől „hangos”. A felmérésből azonban kiderül, hogy az európai tévénézők kifejezetten körültekintőek, amikor egy sorozat történetét mesélik el, figyelve arra, hogy a történet fontos momentumait ne lőjék le. A megkérdezettek nagy része (71%-a) így soha nem szpojlerezne, hiszen ők is utálnák, ha ezt velük tennék meg.

 

A felmérés természetesen rávilágított arra is, hogy minden második tévénéző valóban a mindennapi problémák elől menekül a televízióhoz. A kikapcsolódás azonban soha nem lehet teljes, hiszen éppen azért, mert annyira beleélik magukat a sorozat történésébe, szinte meggyászolják, amikor az véget ér. Viszont sokan ugyanezzel a lendülettel, rögtön belevetik magukat egy új sorozatba, hogy az így keletkezett űrt azonnal betöltsék. A kutatásból kiderült az is, hogy a tévénézők sokszor annyira belefeledkeznek a tévézésbe, hogy kifejezetten feszülté válnak, sőt mérgesek lesznek, ha megzavarják őket a kedvenc sorozatuk közben.

 

„Európában a tévénézők egyértelműen örömüket lelik a televíziós sorozatokban: egy epizódot sem hagynak ki, sőt az emberek közel fele családi körben teszi ez, napról-napra közösen ülnek le a televízió elé. Ennek fényében nem véletlen, hogy a lehető legjobb élményt szeretnénk nyújtani számukra – mondta Gareth Lewis, a Samsung Electonics Magyar Zrt. fogyasztói elektronikai üzletágának vezetője. – Mielőtt megalkottuk a világ első ívelt UHD televízióját, a Samsung csapata rengeteg moziba látogatott el, hogy megtudja, mi nyújtja a legjobb vizuális élményt. Tettük ezt azért, hogy a mozihoz leginkább hasonló filmezési élményt teremthessünk meg otthon.”

 

A Samsung ívelt UHD televíziója új színt visz az otthoni tévézésbe. A ívelt képernyő nem csak szemet gyönyörködtető, de minden eddiginél élethűbb képi élményt ad – olyan érzés, mintha minden éppen ott történne körülöttünk, bárhonnan is nézzük a tévét. Biztosak lehetünk benne, hogy sorozataink, vagy akár a sportesemények közvetítése ezek után minden más tévén „lapos” lesz. 

Forrás, fotó:
eurolex.hu

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!