Menü

Kiemelkedő eredmények, biztató lehetőségek a Körös-menti turizmusban

  • Dátum: 2014.12.04., 21:08

A Körösök szívébe érkező turisták a nyugalom szigeteként gondolnak Szarvasra, főként kikapcsolódni utaznak a Körös-menti régió városaiba, Szarvasra, Békésszentandrásra vagy Kondorosra. A körös-menti turisták ötöde visszatérő vendég, a Körösök szívébe utazók negyede közel egy hetet tölt el itt.  A Körös-menti tavaszi és nyári turisztikai szezon, valamint a régióba látogató turisták körében végzett felmérés eredményeit összegezte a Körös-menti TDM a 2014. november 24-én megtartott sajtótájékoztatóján.

A Körös-menti Turisztikai Egyesület 2014-ben is folytatta a korábban elindított, a fizetőképes célcsoportra fókuszáló kommunikációs és marketingtevékenységét, amelynek célja, hogy országszerte minél szélesebb körben megismertesse a régió turisztikai desztinációit, kikapcsolódási és szórakozási lehetőségeit. A TDM a tavaszi és nyári turisztikai szezonban nagymintás felmérést készített a Körösök szívébe látogató turisták körében, a felmérés eredményeit a 2014. november 24-én tartott sajtótájékoztatón foglalta össze.

NÉGYSZER TÖBB KÖRÖS-MENTI RAJONGÓ

A TDM az idei első háromnegyedévben mintegy 300 sajtómegjelenésben szerepelt, amely a duplája a megelőző év azonos időszakában elért eredménynek. Az aktív médiaszereplésnek köszönhetően Szarvas, Békésszentandrás és Kondoros híreivel, turisztikai értékeivel mintegy 20 millió alkalommal találkozhattak a hazai turisták. Kiemelkedő eredményeket ért el a turisztikai egyesület a régió népszerűsítésében az online közösségi felületeken is. Idén január és október között ugyanis mintegy négyszeresére nőtt a TDM Facebook-oldalán a rajongószám (193 százalékos növekedés).

SZARVAS ÉS KÖRNYÉKE A NYUGALOM SZIGETE

A régióba látogatók elsősorban pihenést és kikapcsolódást keresnek Szarvason, Békésszentandráson és Kondoroson – derül ki a Körös-menti Turisztikai Egyesület az év során folyamatosan végzett felméréséből. A turisták 86,5 százaléka a kikapcsolódást jelölte meg utazásának céljaként, míg a Szarvasi Szilvanapokra, mint a Dél-Alföld meghatározó gasztrokulturális rendezvényére, illetve Szarvasi Vízi Színház előadásaira és a térség más rendezvényeire, programjaira érkező turisták aránya meghaladta a tíz százalékot az év eddigi részében.

Mint az a statisztikákból egyértelműen kiderül: eredményes volt a turisztikai egyesület marketing- és kommunikációs stratégiája, hiszen a három településre látogatók több mint ötöde az online felületeken látott és olvasott információk alapján választotta ki úticélját.

A Szarvasra, Békésszentandrásra és Kondorosra utazók kimondottan elégedettek voltak a turisztikai szolgáltatásokkal, olyannyira, hogy tapasztalataikat, élményeiket meg is osztották családtagjaikkal, barátaikkal. A TDM felmérésében résztvevők  több mint harmada ugyanis ismerősei beszámolója alapján választotta ki szálláshelyét Szarvason és térségében. Kiemelkedő a visszatérő vendégek aránya is: a válaszadók mintegy ötöde 2014-ben is visszalátogatott korábbi utazása helyszínére, ahol a korábban már jól bevált szálláshely mellett döntött.

A szálláshelyek típusa szerinti bontásból kiderül, a turisták többsége nyaralót, hotelt, vendégházat, panziót vagy magánházat keres a Körösök szívében. Az utazók mintegy negyede 3-5 éjszakát töltött Szarvason, Békésszentandráson vagy Kondoroson, és megközelítőleg 15 százalékuk több mint egy hétig pihent a Holt-Körös mellett.

A régióba látogató vendégek több mint negyede utazása során ellátogatott a Szarvasi Arborétumba, többségük pedig a Mini Magyarország makettparkba is belépőt váltott, a turisták tizede a sétahajókázást is beillesztette programjába. A három településre érkezők mintegy tíz százaléka kizárólag pihenni, valamint szórakozni szeretne, amely ugyancsak megerősítette a TDM-et abban, hogy a Körösök mentén a jövőben is érdemes erősíteni a tartalmas, szórakoztató kikapcsolódást kínáló programokat. Mindez természetesen a jegyértékesítésekből származó bevétel növekedésében is megmutatkozott: 2014 első háromnegyedévében a Ticketportalon a régió programjaira szóló belépőkből több mint kétszer akkor összeg folyt be, mint az elmúlt évben összesen. A helyi közlekedéshez kapcsolódó extra szolgáltatások – elektromos városnéző kisbusz, kerékpár-kölcsönzés – a tavalyi szezon közepén és végén indultak el, így éves bázison a 2014-es adatok nem hasonlíthatók a korábbi időszakokhoz, az azonban világos tendencia, hogy a térségbe látogatók körében jelentős és folyamatos igény mutatkozik ezen szolgáltatások iránt.

A TURIZMUS EGYRE TÖBB ÚJ MUNKAHELYET TEREMT A KÖRÖSÖK SZÍVÉBEN

Az idei eredmények megerősítették a Körös-menti Turisztikai Egyesületet abban, hogy a megkezdett stratégiát folytatva, a régió szállásadóival és vendéglátóival szoros együttműködésben tovább növelhető Szarvas és környéke népszerűsége, valamint ismertsége. A bevált és már az eredmények által is bizonyított gyakorlatot tovább finomítva, és a TDM taglétszámát tovább növelve, jó esély van arra, hogy az egész országban példaértékűnek számító turisztikai háttértevékenység révén a régió kiaknázhassa egyedi adottságait és lehetőségeit. Mindez nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a turizmus még több embernek, munkavállalónak és vállalkozónak biztosíthasson tisztes megélhetést a Körösök szívében, Szarvason, Békésszentandráson és Kondoroson.

Forrás, fotó:
Wolf Kommunikáció

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!