Menü

Lidl Egészségmegőrzési Index: A magyarok 85%-a csak ingyenes szűrővizsgálaton vesz részt

  • Dátum: 2015.11.26., 09:20

A Lidl Helló egészség! programja helybe viszi az ingyenes szűrővizsgálatot a dolgozóinak

Tízből nyolc ember, noha tisztában van a megelőzés fontosságával, csak ingyenes szűrővizsgálatokra megy el – derül ki a vállalat által megrendelt reprezentatív kutatáson alapuló Lidl Egészségmegőrzési Indexből. A Lidl Magyarország az adatokból kiindulva úgy döntött: ingyenes szűrőprogramot indít dolgozóinak. A Helló egészség! program keretében egy speciálisan erre a célra kialakított szűrőkamion járja körbe az országot. A korszerűen felszerelt kamion egy év alatt az áruházlánc mind a 164 üzletéhez elmegy, így munkatársaik munkaidőben, kényelmesen fordíthatnak időt az egészségük megőrzésére.

A Lidl Egészségmegőrzés Index keretében a magyarok egészségmegőrzéssel kapcsolatos attitűdjeit és viselkedését térképezte fel a Lidl Magyarország. A magyarok saját bevallásuk szerint jellemzően évente (38%) vagy kétévente (33%) járnak szűrővizsgálatokra. Az arányt a nők javítják: körükben magasabb az évente szűrésen részvevők aránya (45%). A férfiak fele ezzel szemben kétévente vagy még ritkábban jár szűrésre, 18%-uk pedig egyáltalán nem vesz részt vizsgálaton. A kor, az iskolai végzettség és a lakóhely is befolyásolja az aktivitást, hiszen a 18-29 évesek közel egynegyede, a 8 általánost végzettek egyötöde, míg a Kelet-magyarországi régióban élők 18 százaléka soha nem járt még szűrésen. A Lidl Egészségmegőrzési Index arra is rámutat, hogy a magyar felnőtt lakosság kétharmada részt venne egy munkáltató által szervezett és finanszírozott szűrésprogramon.

Milyen gyakran jár szűrővizsgálatokra? (Forrás: Lidl Egészségmegőrzési Index; Ipsos Healthcare, 2015)

A kutatás eredményeinek kiértékelése és a dolgozói igények felmérését követően döntött úgy a Lidl Magyarország felelős vállalatként, hogy ingyenes szűrőprogramot indít munkatársai számára.

„Magyarországon egyedülálló akcióra vállalkoztunk akkor, amikor a Helló egészség! program bevezetése, szűrőkamionunk útnak indítása mellett döntöttünk. A program ugyanis a Lidl minden egyes dolgozója számára munkaidőben nyújt olyan komplex, fontos és nagy értékű szűrővizsgálatokat teljesen ingyenesen, amelyek segítenek abban, hogy akár komoly betegségeket is idejekorán felismerjenek” – hangsúlyozta a program indulásakor tartott sajtótájékoztatón Kassai Csaba, a Lidl Magyarország gazdasági ügyvezető igazgatója.

A program sikere érdekében a Lidl valamennyi áruházában Egészség Nagyköveteket képeztek ki a dolgozók közül. Az ő feladatuk a szűréseknek a helyi koordinálása, népszerűsítése munkatársaik körében, illetve az egészséges életmóddal kapcsolatos informálás és helyi programok kialakítása.

A legkorszerűbb orvostechnikai eszközökkel felszerelt egészségügyi szűrőkamion az elkövetkező egy évben valamennyi Lidl áruházhoz eljut majd. A szűrésre jelentkező dolgozókon 6 fős orvosi csapat végez menedzserszűrésekről ismert komplex vizsgálatokat, többek között labor-, szemészeti-, szájüreg-, radiológiai-, bőrgyógyászati-, kardiológiai vizsgálatot és BMI mérést. Az orvosok, természetesen a legnagyobb diszkrécióval, segítenek az eredmények értelmezésében és személyes konzultáción tesznek javaslatot az esetlegesen szükséges lépésekre.

A szűrőprogram első állomása szigetszentmiklósi logisztikai központ volt, ahol a kutatás eredményeit, a szűrőkamiont és az egyes vizsgálatok legfontosabb tudnivalóit Győrfi Pál mutatta be. A szóvivő maga is támogatja ezt az egészségmegőrző programot, hiszen magánemberként is ismeri a szűrések fontosságát és részt is vesz rajtuk, valamint a munkájából adódóan is látja és tapasztalja, hogy a megelőzés hiánya miatt is kialakulható súlyos betegségek és szövődményeik mennyi vészhelyzetet eredményezhetnek.

„A Lidl egészségügyi szűrőprogramja az egyik legátfogóbb vállalati program a dolgozók egészségmegőrzése érdekében, és kívánom, hogy egyre több cég ismerje fel ennek fontosságát” – mondta Győrfi Pál a sajtótájékoztatón.

Forrás, fotó:
LIDL Magyarország

Amit megeszünk, őt megölheti – Miért nem etethetjük a kutyát akármivel?

A kutyák az ember legjobb barátai, és sok gazdi hajlamos „családtagként” kezelni kedvencét – ez természetes. Azonban amikor az étkezésről van szó, fontos megérteni, hogy a kutyák emésztőrendszere és táplálkozási igényei nagyon különböznek az emberekétől. A „csak egy falat nem árt” hozzáállás komoly egészségügyi kockázatokhoz vezethet. Miért nem szabad etetni a kutyákat bármivel?

A munkahelyi viszályoktól a jobb csapatmunkáig – a konfliktuskezelés művészete

A munkahelyi konfliktusok a legtöbb munkahelyen előfordulnak, hiszen emberek dolgoznak együtt, különböző személyiséggel, célokkal és kommunikációs stílussal. A konfliktus önmagában nem feltétlenül negatív – ha jól kezeljük.

Staycation – a kanapéról a nyugalomba

Mai témánk a nyaralás, de nem úgy, ahogy elsőre gondolnánk, mert mi van akkor, ha a nyaralás nem egy tengerparti szállodában vagy egy hegyi faházban történik… hanem otthon?

Miért félünk orvosi segítséget kérni?

Ha az egészségünkről van szó, a legtöbben arra vágyunk, hogy minél tovább megőrizzük. A jó hír az, hogy az orvostudomány jelenlegi állása szerint ez nem lehetetlen feladat. Ráadásul az életmódunk és a döntéseink meghatározó szerepet játszanak abban, hogy egészségesek maradunk-e életünk során. Az alábbi cikk arról szól, hogy hogyan őrizhetjük meg testi-lelki jóllétünket, valamint, hogy miért olyan nehéz mégis belépni a rendelő ajtaján szükség esetén.

Fenntarthatóság, kapcsolat és küldetés. Mire szolgál egy közösségi kávéház?

A kihasználatlan publikus épületek és a szabad szobák újraértelmezése egyre népszerűbb irány a rendezvényszervezésben. Az egyik lehetséges forma a közösségi kávéház, amely egyfajta kapcsolódási pontként is működhet. Ez a módszer a költséghatékonyság, a technikai háttér kihasználása és a társadalmi hasznosság szempontjából is előnyös. Ráadásul a legtöbb esetben a kávéházhoz többféle program is kapcsolódik, mint például a zenei estek és a közös vacsorák.