Menü

Lidl Egészségmegőrzési Index: A magyarok 85%-a csak ingyenes szűrővizsgálaton vesz részt

  • Dátum: 2015.11.26., 09:20

A Lidl Helló egészség! programja helybe viszi az ingyenes szűrővizsgálatot a dolgozóinak

Tízből nyolc ember, noha tisztában van a megelőzés fontosságával, csak ingyenes szűrővizsgálatokra megy el – derül ki a vállalat által megrendelt reprezentatív kutatáson alapuló Lidl Egészségmegőrzési Indexből. A Lidl Magyarország az adatokból kiindulva úgy döntött: ingyenes szűrőprogramot indít dolgozóinak. A Helló egészség! program keretében egy speciálisan erre a célra kialakított szűrőkamion járja körbe az országot. A korszerűen felszerelt kamion egy év alatt az áruházlánc mind a 164 üzletéhez elmegy, így munkatársaik munkaidőben, kényelmesen fordíthatnak időt az egészségük megőrzésére.

A Lidl Egészségmegőrzés Index keretében a magyarok egészségmegőrzéssel kapcsolatos attitűdjeit és viselkedését térképezte fel a Lidl Magyarország. A magyarok saját bevallásuk szerint jellemzően évente (38%) vagy kétévente (33%) járnak szűrővizsgálatokra. Az arányt a nők javítják: körükben magasabb az évente szűrésen részvevők aránya (45%). A férfiak fele ezzel szemben kétévente vagy még ritkábban jár szűrésre, 18%-uk pedig egyáltalán nem vesz részt vizsgálaton. A kor, az iskolai végzettség és a lakóhely is befolyásolja az aktivitást, hiszen a 18-29 évesek közel egynegyede, a 8 általánost végzettek egyötöde, míg a Kelet-magyarországi régióban élők 18 százaléka soha nem járt még szűrésen. A Lidl Egészségmegőrzési Index arra is rámutat, hogy a magyar felnőtt lakosság kétharmada részt venne egy munkáltató által szervezett és finanszírozott szűrésprogramon.

Milyen gyakran jár szűrővizsgálatokra? (Forrás: Lidl Egészségmegőrzési Index; Ipsos Healthcare, 2015)

A kutatás eredményeinek kiértékelése és a dolgozói igények felmérését követően döntött úgy a Lidl Magyarország felelős vállalatként, hogy ingyenes szűrőprogramot indít munkatársai számára.

„Magyarországon egyedülálló akcióra vállalkoztunk akkor, amikor a Helló egészség! program bevezetése, szűrőkamionunk útnak indítása mellett döntöttünk. A program ugyanis a Lidl minden egyes dolgozója számára munkaidőben nyújt olyan komplex, fontos és nagy értékű szűrővizsgálatokat teljesen ingyenesen, amelyek segítenek abban, hogy akár komoly betegségeket is idejekorán felismerjenek” – hangsúlyozta a program indulásakor tartott sajtótájékoztatón Kassai Csaba, a Lidl Magyarország gazdasági ügyvezető igazgatója.

A program sikere érdekében a Lidl valamennyi áruházában Egészség Nagyköveteket képeztek ki a dolgozók közül. Az ő feladatuk a szűréseknek a helyi koordinálása, népszerűsítése munkatársaik körében, illetve az egészséges életmóddal kapcsolatos informálás és helyi programok kialakítása.

A legkorszerűbb orvostechnikai eszközökkel felszerelt egészségügyi szűrőkamion az elkövetkező egy évben valamennyi Lidl áruházhoz eljut majd. A szűrésre jelentkező dolgozókon 6 fős orvosi csapat végez menedzserszűrésekről ismert komplex vizsgálatokat, többek között labor-, szemészeti-, szájüreg-, radiológiai-, bőrgyógyászati-, kardiológiai vizsgálatot és BMI mérést. Az orvosok, természetesen a legnagyobb diszkrécióval, segítenek az eredmények értelmezésében és személyes konzultáción tesznek javaslatot az esetlegesen szükséges lépésekre.

A szűrőprogram első állomása szigetszentmiklósi logisztikai központ volt, ahol a kutatás eredményeit, a szűrőkamiont és az egyes vizsgálatok legfontosabb tudnivalóit Győrfi Pál mutatta be. A szóvivő maga is támogatja ezt az egészségmegőrző programot, hiszen magánemberként is ismeri a szűrések fontosságát és részt is vesz rajtuk, valamint a munkájából adódóan is látja és tapasztalja, hogy a megelőzés hiánya miatt is kialakulható súlyos betegségek és szövődményeik mennyi vészhelyzetet eredményezhetnek.

„A Lidl egészségügyi szűrőprogramja az egyik legátfogóbb vállalati program a dolgozók egészségmegőrzése érdekében, és kívánom, hogy egyre több cég ismerje fel ennek fontosságát” – mondta Győrfi Pál a sajtótájékoztatón.

Forrás, fotó:
LIDL Magyarország

Autózás télen

Sokak számára talán unalmas téma az autók télre való felkészítésének és a téli vezetésnek a témája, hiszen minden évben megteszik ezt figyelmeztetés nélkül is, azonban még a profiknak sem árt átismételni a teendőket, ha másért nem, emlékeztetőül. Mert nemsokára itt a tél. Ja, már itt is van.

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?