Menü

Káliumban gazdag ételek

A kálium az emberi szervezet számára nagyon fontos ásványi anyag, melynek pótlásáról azonban viszonylag kevés szó esik a mindennapokban. A szükséges mennyiség bevitele csökkenti a vérnyomást, ezzel együtt a szívroham kockázatát, erősíti az izmokat, és segít a fáradtság legyőzésében is.

A makrobiotikus étkezés egyik nagy előnye, hogy biztosítja a szervezet részére az összes szükséges elemet, ami szükséges a szervezet egészségéhez. A nátrium és kálium sók egyensúlya a testben szintén az egészség nagyon fontos tényezője. Azok az ételek, amelyek erre elsődlegesen hatnak, fontosak a táplálkozásban.

A hüvelyesek nagy mennyiségű káliumot tartalmaznak: a sárgaborsó 100 grammonként 1210 milligrammot. A belőle készült fűszeres krémleves tartalmas, melegítő fogás.

A spenót 100 grammja 526 milligrammot tartalmaz káliumból, és nemcsak főzelékként szabad rá gondolni. Pirított csirke mellé akár köretként is megállja a helyét egy szénhidrátszegény vacsorában.

A banán 500 milligrammot tartalmaz, ezért igazán szívbarát kísérője lehet a zabkásának.

Egy csésze paradicsomszószban 728 milligramm kálium található. Ha nem házilag készítjük, mindig olyat vásároljunk, amelyben kevés a hozzáadott cukor és BPA-mentes a csomagolása.

Két szelet görögdinnyében 641 milligramm kálium található. Emellett sok benne a likopin nevű anyag is, amely képes lehet csökkenteni bizonyos rákfajták kialakulásának esélyét. A görögdinnyelé is nagyszerű alternatíva.

Egy csésze fekete babban 739 milligramm kálium található, emellett nagyon gazdag rostokban és fehérjében is. Vegánoknak és vegetáriánusoknak különösen fontos minél többet fogyasztani belőle.

Egy kis poharas natúr joghurtban 579 mg kálium van. Ha szeretnéd valamivel feldobni a sima joghurtot, remek választás lehet néhány banánkarika, ezzel is tovább növeled a káliumtartalmat. Arra figyelj, amikor vásárolsz, hogy cukrozatlan/édesítőszer-mentes joghurtot válassz, mert az édesített joghurtok több egészségügyi hátránnyal bírnak, mint előnnyel!

Az avokádó tele van egészséges zsírokkal. De azt tudtad, hogy emellett káliumban is gazdag? Egy fél gyümölcs 487 mg káliumot tartalmaz. Nem számít, milyen formában fogyasztod el, nyersen eszed meg, a smoothie-dba teszed, káliummal látod a szervezeted.

Azok az emberek, akik az általános nyugati étkezési módot követik, túl sok nátriumot vesznek magukhoz. Ennek a legnagyobb része a sózott, feldolgozott ételekből származik. Ennek az étkezési módnak a legnagyobb kockázata a magas vérnyomás, ami szívroham hoz és vesebetegségekhez is vezethet. Ha túl sok a só az étrendünkben, akkor sóvárgunk a folyadék, a gyümölcsök és édességek után, hogy a testünk helyreállíthassa az egyensúlyt.

A hazai ajánlásban az ajánlott napi bevitel 2000 mg felnőttek esetében, ugyanez az érték az amerikai ajánlásokban 4700 mg. Anélkül, hogy bonyolult számolgatásokba kezdenénk, törekedjünk a napi fél kg zöldség-gyümölcs elfogyasztására, étkezzünk változatosan, színesen.

Szerző: Udvari Fanni

Kalóriaszegény pizza receptek

A pizza az egyik legaddiktívabb és legnépszerűbb étel. Az emberek viszont a legritkább esetben készítik el a saját pizzájukat otthon. Ennek vagy az az oka, hogy bonyolultnak gondolják, vagy az, hogy a futár gyorsabban megérkezik vele.

A csokoládé negatív hatásai

A csokoládé karbonlábnyomát és az édesség más környezeti hatásait vizsgálták a Manchesteri Egyetem kutatói, felmérve az összetevők, a gyártási folyamat, a csomagolás, a szállítás és a keletkező hulladék környezeti hatásait.

Chia mag: csak mértékkel!

A chia mag sok egészséges, diétás recept alapvető hozzávalója, mivel különlegesebbé teszi az ételt és hamar ad telítettség érzést. A dél-amerikai növényt azonban odafigyeléssel kell használni, mert túlzott és korlátlan fogyasztása többféle panasz okozója lehet.

Hogy is néz ki a jó reggeli menü? Mennyire életszerű?

Korábbi írásomban arról elmélkedtem,, hogy vajon érdemes-e sokat enni reggelire, és ha igen, akkor miért. Most persze azt is megnézzük, mennyire életszerűek ezek a reggeli étkek, mennyire kell nagy lelkierő ahhoz, hogy esetleg változtassunk reggeli étrendünkön. És most nem is a pénztárcát veszem alapul.

Egyszerű, egészséges és nagyon finom: pudingok növényekből

A különféle ízesítésű pudingok tökéletes finomságok ebéd utáni desszertnek, vendégeknek vagy akár családi körben.