Menü

Smoothie, szigorúan házilag!

A „smoothie” szó nálunk nem olyan rég jött divatba, én abban sem vagyok biztos, hogy helyesen ejtem ki, de azt tudom, hogy nemcsak telítenek, laktatnak, egészségesen és fitten tartanak, fogyasztanak, rostokkal és vitaminokkal látnak el, hanem finomak is. Az egészséges verziók alatt persze nem a boltit értem.

Házilag egyrészt pikk-pakk összedobja az ember, másrészt olcsóbban is kijövünk, illetve ha nem nyomjuk tele hozzáadott cukorral, akkor még egészséges is.

Most, hogy hetek óta otthon dekkolunk, igazán van idő arra, hogy kísérletezzünk kicsit az ízekkel, lehet zöldséges, gyümölcsös, zöld, vagy más színű, ez a kis turmix nagyon szemet gyönyörködtető reggeli, délelőtti ital egy magas falú kis csinos pohárban.

De ismétlem, tényleg csak akkor bajlódjunk vele otthon, ha nem rontjuk el a lényegét cukorral.

Én valamiért a zöld színű turmixokért vagyok oda, s inkább a gyümölcsös, édes verziókat kedvelem, de elkészítettem már zöldségeset is, az bár nem volt a kedvenc, de mivel tudtam mi mindent tartalmaz, simán elkortyolgattam.

No, nem mindenki akar fogyni feltehetőleg, a gyerekeim biztosan nem e célból kapják, azonban nekik is érdemes adni, a nagyobbik fiam székrekedésére ez az egyetlen és legjobb csodaszer, a rostok fontosak, a vitaminokról nem is beszélve, bár a gyerekek inkább a gyümölcsös smoothiekat kedvelik, az enyémek egy zöldségesre nem igazán vevők. Nem baj, több jut nekem.

De milyen turmixok is lehetnek, milyen alapanyagokban gondolkozzunk?

A répa-narancs kiváló párosítás, igazi vitamin bomba, a fodros kel-alma, gyömbér adja az egyik legszebb variációt zöldturmixra, a szilva-tej-fahéj pedig az a bizonyos csodafegyver bizonyos emésztési problémákra.

Az eper-rebarbara verzió a piros csodát valósítja meg a poharunkban, a banán – kivi – körte pedig a zöldturmix gyümölcsös verzióját adja, esetleg kis zöldteával meglocsolva.

Nagyon szeretek zabkorpát vagy zabpelyhet és egy teáskanál útifűmaghéjat tenni a koktélokba, esetleg egy teáskanál (és nem több!) chia magot, majd picit állni hagyva sokkal jobban laktat, hiszen ezek a rostok megdagadnak a gyomorban és remekül telítenek, órákig nem éhezik meg az ember, s mivel a gyümölcs kicsit felviszi a vércukrot, ezért rostokkal remekül lehet lassítani a felszívódásukat.

A zöldturmixokba tehetünk sóska- vagy spenótlevelet, bébispenótot, uborkát, almát, avokádót és zellerszárat. Aki a zöldséges ízvilágot kedveli, jóízűen fogja elkortyolgatni.

Az biztos, hogy az otthonlét kevesebb mozgással jár, s megköveteli az odafigyelést a táplálkozásra, én sem engedhetek meg magamnak nagy evészetet, mikor nem futok semmit, így inkább turmixokhoz folyamodom, most tényleg nem mondhatom, hogy nekem erre reggel nincs időm. Vigyázzanak magukra, jó egészséget!

Fehérjében gazdag ételek fogyasztása

A fehérjében gazdag táplálkozásban is fontos a változatosság. Az alábbi 10 ízletes, fehérjében gazdag étel jóllakat és közben teljes szélességgel támogatja a kitűzött fogyást.

Egészséges zsírban gazdag ételek

Együnk sok zsírt, mert az jó! Na, persze nem mindegy, hogy, milyet - csakis az egészséges fajtát!

A leggyűlöltebb ételek listája

Ha a gyerekeinket megkérdeznénk, ők biztosan tudnának olyan ételeket sorolni, amelyek jó sokáig még csak a „meg sem kóstolom többet” kategória lesz, de mi felnőttek is tudunk elég válogatósak lenni. Nos érdekes a hivatalos lista, melyen a tök, a spenót, és a kelbimbó nem az első top hármas…

Pisztáciás édességek

Nyugat-Ázsiában őshonos gyümölcs, a pisztácia fa magja. Ma már számos mediterrán országban termesztik, valamint az Egyesült Államok déli részein.

A pisztácia egészségre gyakorolt hatásai

A pisztácia (Pistacia vera) a szömörcefélék családjába tartozó, lombhullató fa. Kétlaki, vagyis külön fán vannak a hím- és a nőnemű virágok.