Menü

Sport terhesség alatt

Elmondható, hogy a terhesség alatti testedzésnek, sportnak számos pozitív hatása van, s nemcsak az anyára, hanem a magzatra is nézve. Nem tudok minden egyes pozitívumot felsorolni, de ami biztosan kimutatható, az a terhességi cukorbetegség csökkenése, az indokolatlanul sok plusz kiló, a depresszió megjelenése, vagy egyes ízületi megbetegedések előfordulása. Természetesen soha nem a megerőltető edzéseket értem ezalatt, a túlzásba vitt és a magzatot veszélyeztető sportágakat, nem ilyenkor kell maratont futni, sem lovagolni, s kerülendő minden ütéssel, eséssel járó mozgás.

Azt mondják ne terhesen kezdjünk el mozogni, ha addig nem tettük, de ezzel nem értek egyet, egy kiadósabb séta, egy rövidebb túra, egy kis szobabiciklizés éppenséggel elkezdhető a várandósság alatt is, amennyiben az orvos áldását adja rá. Vannak a sportra nézve ellenjavallatok a terhesség alatt, ezért ezekről orvossal mindenképp konzultálni kell.

Az edzésforma lehet aerob testmozgás és a mérsékelten anaerob testmozgás kombinációja, illetve a jóga is szintén jótékony. A kismedencei izmok tornáztatása, az intimtorna elsajátítása segíti csökkenteni az inkontinencia kialakulásának esélyeit.

Tanulmányok mutatták ki, hogy a sportos anyukáknak kevesebb fájdalomcsillapításra van szükségük a szülés során, és szülés után könnyebben lendülnek újra formába. Sportolás során a magzatnak több oxigén jut, ami segíti a fejlődését. Ha szabad levegőn végezzük a testmozgást, az még szerencsésebb. Aki terhesség alatt is mozog, jobban tud éjszakénként aludni, jobb az anyagcseréje, emésztése, nem szenved hátfájástól, s kevésbé vizesedik be, pláne, ha mindezek mellett az oly fontos táplálkozásra és folyadékbevitelre is figyelünk.

Természetesen máris kíváncsiak vagyunk arra, hogy milyen mozgásformák végezhetőek a babavárás alatt. Fontos elmondani, hogy számít, mennyit sportolt az illető a terhessége előtt, ugyanis, ha hozzá vagy szokva az intenzívebb, keményebb edzésekhez, akkor neki többet szabad mozognia a babavárás alatt is, amíg természetesen jól esik.

Aki ilyenkor kóstol bele az egészséges életmódba és a mozgásba, ők kezdhetik egy-egy könnyebb sétával, túrával, folytathatják egy tempósabb gyaloglással, emelkedőnek való sétával, otthon pedig terhestornával.

Természetesen kerülni kell minden esetben az extrém igénybevételt és azokat a sportokat, ahol a has sérülésnek van kitéve.

Én magam a terhestornát végeztem a várandósságaim alatt, illetve szobabicikliztem, sétáltam, túráztam, gyalogoltam, olykor emelkedőnek, ismerkedtem a pilatessel és gyakran használtam az elliptikus tréneremet is. Kezembe vettem a kézisúlyzóimat, mellyel a felkart edzettem és végeztem törzserősítő gyakorlatokat is a hátfájás megelőzése miatt.

Nagyon fontos szempont, hogy a várandósság alatt végzett testmozgásnál mindig figyeljük a pulzust, szerencsés pulzusmérő órát beszerezni, vásárolni, vagy kölcsönkérni.

Ha nincs óránk, akkor úgy állapíthatjuk meg a terhelési tartományt, hogy ha bírunk beszélgetni edzés közben, akkor biztos, hogy még a megengedett terhelési tartományban vagyunk.

Ha órával mérjük, akkor ügyeljünk rá, hogy ne menjen 140 fölé a pulzusunk. Az edzés végeztével pedig mindig szakítsunk időt a nyújtásra, folyadékpótlásra, regenerációra és pihenésre is. Boldog és egészséges, fitt babavárást kívánok!

Női termékenységet segítő smoothie-k

Ha valaki teherbe szeretne esni, akkor a szervezetét a legfontosabb vitaminokkal szükséges ellátni, ezek ötvözete pedig kiválóan érvényesülhet egy-egy smoothieban. A turmixokat mindenféle zöldséggel, gyümölccsel, magokkal, hidegen sajtolt olajakkal el lehet készíteni, ezek a tápanyagok pedig segítik a teherbeesést.

Mit vigyünk szüléskor a kórházba?

A kórházi csomagot a szülés várható időpontjától számítva már jó, ha 2 hónappal előtte összekészítjük, hiszen sosem lehet tudni, mikor lesz szükség rá. Ha előre gondolkodunk, minden szükséges holmi útra készen áll. Legyünk tudatosak és tervezzünk előre.

Bőrbetegségek a terhesség alatt

A terhesség egy olyan állapot, mely alatt köztudottan az egész szervezet működése megváltozik. Ez alól a bőr sem kivétel. Enyhe elváltozások természetesen mindenkinél jelentkeznek, de vannak kellemetlenebb bőrproblémák is.

Mikor kezdjünk el aggódni, hogy nem jön a baba?

Amikor az ember babát szeretne, kicsit valahol úgy képzeli el, hogy pár hét után már kezében tarthatja a pozitív terhestesztet és örömmel újságolhatja párjának a boldog hírt. Azonban a valóság az, hogy két teljesen egészséges embernél sem számít ritkaságnak, ha esetleg egy vagy két évig nem érkezik a várva várt gyermekáldás.

Mit tehetünk a terhességi visszerekkel?

A várandósság hónapjai alatt elég sok nő szembesül aggódva különböző bőrproblémákkal, ekcémával, kellemetlenségekkel, pluszkilókkal, dudorodó visszerekkel. A visszerek látványa nem túl szép és bizalomgerjesztő, de nemcsak esztétikailag zavaró, hanem egészségügyi kockázatot is jelentenek.