Menü

Sport terhesség alatt

Elmondható, hogy a terhesség alatti testedzésnek, sportnak számos pozitív hatása van, s nemcsak az anyára, hanem a magzatra is nézve. Nem tudok minden egyes pozitívumot felsorolni, de ami biztosan kimutatható, az a terhességi cukorbetegség csökkenése, az indokolatlanul sok plusz kiló, a depresszió megjelenése, vagy egyes ízületi megbetegedések előfordulása. Természetesen soha nem a megerőltető edzéseket értem ezalatt, a túlzásba vitt és a magzatot veszélyeztető sportágakat, nem ilyenkor kell maratont futni, sem lovagolni, s kerülendő minden ütéssel, eséssel járó mozgás.

Azt mondják ne terhesen kezdjünk el mozogni, ha addig nem tettük, de ezzel nem értek egyet, egy kiadósabb séta, egy rövidebb túra, egy kis szobabiciklizés éppenséggel elkezdhető a várandósság alatt is, amennyiben az orvos áldását adja rá. Vannak a sportra nézve ellenjavallatok a terhesség alatt, ezért ezekről orvossal mindenképp konzultálni kell.

Az edzésforma lehet aerob testmozgás és a mérsékelten anaerob testmozgás kombinációja, illetve a jóga is szintén jótékony. A kismedencei izmok tornáztatása, az intimtorna elsajátítása segíti csökkenteni az inkontinencia kialakulásának esélyeit.

Tanulmányok mutatták ki, hogy a sportos anyukáknak kevesebb fájdalomcsillapításra van szükségük a szülés során, és szülés után könnyebben lendülnek újra formába. Sportolás során a magzatnak több oxigén jut, ami segíti a fejlődését. Ha szabad levegőn végezzük a testmozgást, az még szerencsésebb. Aki terhesség alatt is mozog, jobban tud éjszakénként aludni, jobb az anyagcseréje, emésztése, nem szenved hátfájástól, s kevésbé vizesedik be, pláne, ha mindezek mellett az oly fontos táplálkozásra és folyadékbevitelre is figyelünk.

Természetesen máris kíváncsiak vagyunk arra, hogy milyen mozgásformák végezhetőek a babavárás alatt. Fontos elmondani, hogy számít, mennyit sportolt az illető a terhessége előtt, ugyanis, ha hozzá vagy szokva az intenzívebb, keményebb edzésekhez, akkor neki többet szabad mozognia a babavárás alatt is, amíg természetesen jól esik.

Aki ilyenkor kóstol bele az egészséges életmódba és a mozgásba, ők kezdhetik egy-egy könnyebb sétával, túrával, folytathatják egy tempósabb gyaloglással, emelkedőnek való sétával, otthon pedig terhestornával.

Természetesen kerülni kell minden esetben az extrém igénybevételt és azokat a sportokat, ahol a has sérülésnek van kitéve.

Én magam a terhestornát végeztem a várandósságaim alatt, illetve szobabicikliztem, sétáltam, túráztam, gyalogoltam, olykor emelkedőnek, ismerkedtem a pilatessel és gyakran használtam az elliptikus tréneremet is. Kezembe vettem a kézisúlyzóimat, mellyel a felkart edzettem és végeztem törzserősítő gyakorlatokat is a hátfájás megelőzése miatt.

Nagyon fontos szempont, hogy a várandósság alatt végzett testmozgásnál mindig figyeljük a pulzust, szerencsés pulzusmérő órát beszerezni, vásárolni, vagy kölcsönkérni.

Ha nincs óránk, akkor úgy állapíthatjuk meg a terhelési tartományt, hogy ha bírunk beszélgetni edzés közben, akkor biztos, hogy még a megengedett terhelési tartományban vagyunk.

Ha órával mérjük, akkor ügyeljünk rá, hogy ne menjen 140 fölé a pulzusunk. Az edzés végeztével pedig mindig szakítsunk időt a nyújtásra, folyadékpótlásra, regenerációra és pihenésre is. Boldog és egészséges, fitt babavárást kívánok!

A 10 legjobb kutyafajta kisgyerekes családokba

A kutya az ember legjobb barátja, az egyik legszebb mondásunk nem véletlen ilyen ismert és népszerű. Az állatoktól kapott feltétel nélküli, tiszta és őszinte szeretet és hűség, ami miatt családtagnak számítanak. Vajon kisgyerekek mellé milyen kutyatípusokat keressünk, melyik a legideálisabb a kicsik mellé? Ennek nézünk ma utána!

Ha pótvizsgázik a gyerek…

Több okból is előfordulhat, hogy valakinek osztályozóvizsgát, javítóvizsgát kell tennie, nem feltétlen hanyag volt, lehet, hogy betegség miatt maradt ki sokáig az iskolából, vagy egész más oka van annak, hogy tanév közben nem sikerült valamely tantárgyat kellőképp elsajátítani, az augusztusi pótvizsgákon újra lehetőséget kapnak a diákok. Hogyan készítsük fel a gyereket a pótvizsgára?

Anya, aki nélkül nem menne

Az anya az a személy, aki mindent egyben tart. Anya főz, mos, takarít, gyereket rendez, életet koordinál, bevásárol. Félreértés ne essék, a férfiak szép szerepet vállalhatnak ebben, de mi van akkor, ha túl sok tennivaló hárul anyára és kidől a sorból?

Az úszás jótékony hatásai gyermekkorban

Amikor a középső fiam az iskolai szűrésről egy ortopédiai beutalóval és egy hanyagtartásról, gerincferdülésről szóló papírral érkezett haza, kissé megijedtem. Kicsi kora óta odafigyelek milyen cipőt hord, sportol, egészségesen eszik, most mihez kezdjek ezzel a problémával. Akik hasonló cipőben járnak, nekik ajánlott mai írásomat.

Hogyan foglaljuk le a gyerekeinket nyári szünetben?

Három gyerekkel vagyok itthon a nyári szünetben. Szerintem ennyi bevezető a témához pont elég. Elképesztően nehéz feladat a három fiamat szórakoztatni, pláne, ha ezt pénztárcabarát módon szeretném megoldani. Összeállításunkban erre gyűjtöttem tippeket, szerencsére a világháló segít az ötletelésben, én pedig most csokorba szedtem a legjobbakat.