Segítsük az állatmenhelyeket!
- Dátum: 2023.02.16., 08:00
- Martinka Dia
- képek:pixabay.com
Régóta kongatják a vészharangot a magyar állatmentők. Segítség nélkül nem tudnak tovább létezni, pedig munkájukra nagy szükség van!
Elképesztő méreteket ölt a kóbor állatok száma Magyarországon. A menhelyek megteltek, bajban vannak az állatvédők, segélykiáltásaikat kevesen hallják meg, a felelős állattartásról pedig számos gazdinak sajnos fogalma sincs.
Sok állatvédelmi szervezet nem jogosult az adó 1%-ára és nem kap más támogatást sem. Sokszor segítenek magánszemélyek és adományaikkal támogatják a menhelyek működését, azonban ez nem bizonyul elegendőnek, ezért próbáljuk ebben a cikkben felhívni a figyelmet a felelős állattartásra és lehetőségeikhez mérten az állatmenhelyek megsegítésére.
A menhelyek sok esetben csak a jóérzésű emberek adományaira számíthatnak, nekik köszönhetően tudják ellátni feladataikat napról napra.
Sajnos örökbefogadónak egyre kevesebben jelentkeznek, részben a mostanság megnövekvő költségek és elszegényedés miatt, részben, mert akik tudtak befogadni már megtették, s nem egy esetben ők azok, akik akár 2-3 kutyának is otthon biztosítanak.
Nem egy állatvédő ismerősöm saját erején és pénzén a saját otthonába menti a kóbor állatokat, legtöbbször feláldozva szabadidejüket, otthonukat, munkáikat. A jó hír azonban az, hogy bárki tud segíteni, amennyiben úgy dönt, hogy megteszi.
A menhelyek elfogadják az Önök támogatását, mely lehet: pénzadomány, örökbefogadás, ideiglenes befogadás, önkéntes munka, tárgyi adományok, élelmiszer, illetve az állatok fuvarozása.
Több menhely munkatársaival is beszélgettem a cikk írásakor, és mindenki azt mondta, hogy folyamatosan küzdeniük kell azért, hogy fenn tudjanak maradni. Sok menhely már létszámstopot is hirdetett.
El kell mondani, hogy az állatvédők nem adják örökbe mindenáron az állatokat, egyáltalán nem mindegy kinek adják át a kóborkutyusokat. Sok helyen szabály, hogy egy érdeklődőnek többször is találkoznia kell az állattal, hogy lehetőséget kapjon az örökbefogadásra és többféle feltételnek is meg kell felelnie.
A hazai menhelyeken nagyon sok feladatot önkéntesek látnak el, s ezt legtöbbször elhivatottságból, fizetés nélkül, lelkiismeretesen végzik. Támogassuk, segítsük őket! Nagy szükségük lenne ránk! A világhálón megtalálhatóak az állatotthonok címei, elérhetőségei, keressük őket bátran!
Autózás télen
Sokak számára talán unalmas téma az autók télre való felkészítésének és a téli vezetésnek a témája, hiszen minden évben megteszik ezt figyelmeztetés nélkül is, azonban még a profiknak sem árt átismételni a teendőket, ha másért nem, emlékeztetőül. Mert nemsokára itt a tél. Ja, már itt is van.
Nincs advent és karácsonyvárás sült gesztenye nélkül
Nincs advent és karácsonyvárás sült gesztenye nélkül, de nemcsak a karácsony jellegzetes csemegéje, hanem az ősz és a tél elengedhetetlen étele. A papírba csomagolt forró, sült gesztenye illata szinte aromaterápiaként hat az emberre az adventi vásárok forgatagában, természetesen egy bögre illatos forralt borral együtt.
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.
Becézgetések egy munkahelyen
Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.