Menü

Egy kis tudatosság

  • Dátum: 2013.03.20., 11:08

Mielőtt mindig rákapnánk az újdonságra, érdemes körbenézni a szekrényünkben, hátha van valami hasonlónk, vagy amit egy kis átalakítással ugyanolyan trendivé varázsolhatunk, ne szórjuk a pénzünket egyből.

Tavaly nyáron addig harcoltam, fogytam, edzettem, míg ki nem érdemeltem egy igen drága, márkás bikinit az az évi kollekcióból. Madarat lehetett volna fogatni velem, de most itt az idei szezon, idei kollekció is.

Színben, fazonban nincs nagy változás, a minták többsége is ugyan az, mégis kicsit más. Ez elgondolkodtatott. Vannak, akik megengedhetik maguknak, hogy minden nyáron, minden szezonban a legújabb kollekcióban, legdrágább ruhadarabokban villongjanak, és vannak olyanok is, akik keményen megdolgoznak érte, spórolnak rá, hogy egyszer egy évben megengedhessék maguknak a drágább, trendibb fürdőruhát.
De a hordási idő nem ugyanannyi.

Míg a tehetősebbek eleve nem csak egy darabbal rendelkeznek a kollekcióból, mert nyilván egy héten kétszer nem megyünk ugyanabban a bikiniben a strandra, addig az átlagemberek boldogan viselik a megszerzett ruhadarabot minden egyes kánikula alkalmával. De mi lesz, ha megjelenik a következő évi kínálat? Az első kategóriába tartozók már rohannak is a boltokba, foglalják le interneten, netán házhoz is rendelik csomagküldő szolgálattal, a többiek meg elgondolkoznak. Érdemes-e ismét annyi pénzt kiadni érte, mikor alig változott rajta valami. A fazon, a szín, a minta, de van olyan darab, ami egy az egyben ugyanaz, mint a tavalyi.

Mindenki döntse el, mit érdemes választani. Én maradok a tavaly megszerzett gyönyörű darabnál, igyekszem annyit edzeni és mozogni, hogy idén még jobban mutasson rajtam, még inkább kiérdemeljem. Persze a divat és a fogyasztási szokások arra ösztönöznének, hogy nézzek idénre egy másikat, de a pénztárca és a racionalitás nagy úr.

Fotó:
sxc.hu

Autózás télen

Sokak számára talán unalmas téma az autók télre való felkészítésének és a téli vezetésnek a témája, hiszen minden évben megteszik ezt figyelmeztetés nélkül is, azonban még a profiknak sem árt átismételni a teendőket, ha másért nem, emlékeztetőül. Mert nemsokára itt a tél. Ja, már itt is van.

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?