Menü

11 nyertes a 10 éves K&H gyógyvarázs pályázatán

  • Dátum: 2013.07.25., 18:10

A K&H gyógyvarázs program 2013-ban ünnepli 10 éves fennállását. Idén a zsűri 11 intézményt választott ki a 20 millió forintos pályázati támogatásra, amely 12 000 beteg gyermek gyorsabb gyógyulását segíti.

A jubileum alkalmából a K&H további 5 millió forint értékű különdíjat is felajánlott, amely májtranszplantációra váró csecsemők életének megmentésében segíthet. A K&H gyógyvarázs az elmúlt 10 évben összesen 257 intézményt juttatott hozzá több mint 476 millió forint értékű műszertámogatáshoz.

"A K&H Csoport társadalmi felelősségvállalásának részeként immár egy évtizede kiemelt figyelemmel kezeljük a gyermekegészségügyet, amellyel hozzá kívánunk járulni, hogy a jelen és a jövő társadalmának tagjai egyaránt teljes életet élhessenek. Idén 10. alkalommal hirdettük meg a K&H gyógyvarázs országos pályázatot, amelyre 89 intézmény küldte el jelentkezését. Ezek közül választotta ki a szakmai zsűri a 11 nyertes – 1 budapesti és 10 vidéki – gyermek-egészségügyi intézményt és mentőállomást. Közülük öten idén kaptak először támogatást a program keretében” – mondta Hendrik Scheerlinck, a K&H Csoport vezérigazgatója. „A díjazottak összesen 20 millió forint értékű támogatásban részesülnek, az ebből vásárolt eszközökkel, berendezésekkel 12 000 beteg gyermek pontosabb diagnosztizálásához, gyorsabb gyógyulásához, kezelési körülményeinek javításához járulhatunk hozzá.”

„A 2013-as pályázati évben a halmozottan sérült gyermekeket ellátó és segítő, valamint gyermekfogászati ellátást nyújtó intézmények pályázatai részesültek kiemelt figyelemben az elbírálás során” – mondta Dr. Mészner Zsófia, az Országos Gyermekegészségügyi Intézet főigazgatója, a K&H gyógyvarázs zsűritagja. „A nyertes pályázók közül két intézmény működik a gyermekfogászat területén, míg szintén ketten foglalkoznak halmozottan sérült gyermekekkel. A nyertesek között 5 mentőállomás is található, az ország öt különböző régiójából.”

A jubileum alkalmából a K&H további 5 millió forint értékű különdíjat is felajánlott. A támogatást a K&H gyógyvarázs zsűrijének döntése alapján a Májbeteg Gyermekekért Alapítvány kapta, amely májtranszplantációra szoruló csecsemők és családjai számára nyújt segítséget.

„Mindenhol szükség van segítségre, de a különdíj kapcsán olyan területet kerestünk, amely támogatás nélkül nem képes működni. A májtranszplantációra váró gyerekek műtétjét külföldön végzik, felkészítésük, gyógyításuk és utógondozásuk óriási teher a család számára, amelyet sok esetben nem is tudnak finanszírozni. A Májbeteg Gyermekekért Alapítvány támogatásával hozzájárulunk ahhoz, hogy életeket mentsünk meg” – fűzte hozzá Scheerlinck.

„A gyermekek májtranszplantációja a magyar egészségügy egyik nagy kihívása – jelenleg hazánkban csak a felnőttek, és a nagyobb gyerekek kezelése megoldott. Ugyanakkor évente 6-8 csecsemő élete azon múlik, hogy a kizárólag külföldön elvégezhető transzplantációra kapnak-e esélyt. Tudjuk, hogy ez a heroikus beavatkozás nagy terhet ró a családokra, különösen akkor, amikor a donor a szülőpár egyike. Ez az esetek 80%-a. Hozzájárulásunkkal azt szeretnénk elérni, hogy anyagi problémák miatt egy csecsemő se essen el az életmentő májátültetés lehetőségétől” – mondta el Szőnyi László, Semmelweis Egyetem I. Gyermekklinikájának docense, a Májbeteg Gyermekekért Alapítvány kuratóriumi elnöke.

A K&H gyógyvarázs programot a K&H azért indította, hogy segítségével műszerbeszerzési lehetőséghez juttassa az ország gyermek-egészségügyi intézményeit, és így az orvosok pontos diagnosztika segítségével tudják meghozni okos döntéseiket. Az elmúlt évek során a program folyamatosan bővült; az országos pályázat mellett egyre több forrásból támogatta a K&H gyógyvarázs a kórházakat, mentőállomásokat, rendelőintézeteket. Ennek eredményeként az elmúlt 10 évben összesen 257 intézményt juttatott hozzá több mint 476 millió forint értékű műszertámogatáshoz.

Forrás, fotó:
WELL PR Ügynökség

Autózás télen

Sokak számára talán unalmas téma az autók télre való felkészítésének és a téli vezetésnek a témája, hiszen minden évben megteszik ezt figyelmeztetés nélkül is, azonban még a profiknak sem árt átismételni a teendőket, ha másért nem, emlékeztetőül. Mert nemsokára itt a tél. Ja, már itt is van.

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?