Menü

A hirdetés figyelne minket

  • Dátum: 2013.09.02., 14:08

Forradalmasíthatja a reklámpiacot a Google vállalatóriás legújabb ötlete, amely megfigyelné a felhasználót, abból a célból, hogy a korábbinál pontosabban célzott hirdetést tudjon neki közvetíteni.

A hirdetések, elsősorban az online hirdetések hatékonyságát szeretné növelni a Google. Minden internetező rengeteg reklámot kap, akadnak közöttük célzottak is, azonban azt, hogy a felhasználó ezeket valóban megnézte, nagyon nehéz mérni. Azt pedig lehetetlen, hogy milyen hatással volt rá az adott hirdetés. Legalábbis eddig.

Az ötlet ugyanis felváltaná a kattintás alapú számolást, és egy szenzor segítségével a tekintetünket figyelné. Pontosabban azt, hogy ránézünk-e az adott hirdetésre, mennyi ideig figyelünk rá, és akár azt is, hogy a pupillánk mozgása alapján a reklám milyen hatást, érzelmet vált ki belőlünk. A tekintetkövetés ­– amelyet a Google speciális szemüvegéhez kapcsolódna - igazából nem újdonság, de a reklámpiac még nem használta. Ha elterjed, az forradalmi változást jelenthet. Nyilvánvaló, hogy pontosabb célzással jóval hatékonyabban lehetne reklámozni, ami a hirdetési felületek, csatornák értékét is növelné.

Természetesen a mért adatok begyűjtésével és értelmezésével a felhasználók még jobban kiismerhetőek lennének. A technika persze számos személyiségi jogi problémát felvet, azonban ezek kivédésével (elhárításával) hosszabb távon a multiknak nem szokott problémája lenni. Azt mondják majd, az adatok biztonságban vannak, de ennek igazságtartalma igazából ellenőrizhetetlen.

Fotó:
pixabay.com

Autózás télen

Sokak számára talán unalmas téma az autók télre való felkészítésének és a téli vezetésnek a témája, hiszen minden évben megteszik ezt figyelmeztetés nélkül is, azonban még a profiknak sem árt átismételni a teendőket, ha másért nem, emlékeztetőül. Mert nemsokára itt a tél. Ja, már itt is van.

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?