Menü

Alacsonyabb árak mellett többet olvasnánk

  • Dátum: 2013.10.13., 18:36

A sikerregények mellett még mindig a szépirodalom az egyik legnépszerűbb műfaj az olvasni szeretők körében. A szeptemberben indult Bookon.hu és a KutatóCentrum közös kutatásából az is kiderült, hogy a nők és az idősebb korosztály képviselői vesznek inkább könyvet a kezükbe, és az olvasnivaló kiválasztásában a téma és szerző mellett a kedvező ár is fontos szerepet játszik.

Minden tizedik magyar nyilatkozott úgy, hogy nem szokott olvasni – mutatott rá a most induló Bookon.hu személyes könyvajánló szolgáltatás és a KutatóCentrum közös felmérése. A fiatalok között ugyanakkor még nagyobb ez az arány: minden hatodik 18 és 29 év közötti mondta azt, hogy egyáltalán nem szokott könyvet venni a kezébe. „A felmérésünk szerint ez a korosztály különösen árérzékeny könyvvásárláskor, ezért az egyik út, hogy megszerettessük a fiatalokkal az olvasást, a kedvezmények biztosítása lehet” – mondta Hámori Zsuzsa, a Bookon.hu személyes könyvajánló szolgáltatás képviselője.

Az összes válaszadót vizsgálva elsősorban a téma és a szerző voltak a legfontosabb szempontok a legutóbb vásárolt könyv kiválasztásakor, de a kedvező ár itt is a harmadik helyre került. „A Bookon.hu tagjai rendszeresen kuponokat és extra kedvezményeket kapnak, bízunk benne, hogy így egyre gyakrabban választják kikapcsolódás céljából az olvasást” – tette hozzá Hámori Zsuzsa. A kutatás alapján ugyanis valójában szeretünk olvasni: a hölgyeknek közel 95 százaléka legalább alkalmanként meg szokta lepni magát egy jó kis olvasnivalóval, és még a kevesebbet olvasó férfiaknál is 82 százalék ez az arány.

A nők számára könyvválasztáskor mások ajánlása is fontos: az ismerőseik, családtagjaik véleményére 13 százalékuk ad, a hírességek ajánlása ugyanakkor mindössze 2 százalékuk döntésében játszott szerepet.

Másra vágynak a férfiak és a nők

Az olvasni szeretők körében a sikerkönyvek után a szépirodalmi művek, valamint a történelmi, életrajzi leírások a legnépszerűbbek. Míg bestsellereket a megkérdezettek 60 százaléka vesz szívesen a kezébe, addig szépirodalmi és történelmi köteteket már csak körülbelül feleannyian.

A férfiak és a nők ízlése a könyvek terén igen eltérő. Bár mindkét nem képviselőinek körében a sikerregények a legnépszerűbbek, a nőknél sokkal nagyobb a műfaj népszerűsége (74%, illetve 46%).

Az erősebbik nemnél a történelmi témájú könyvek foglalják el a dobogó második fokát, megelőzve a szépirodalmi műveket. Ezzel szemben a hölgyeknél a történelmi művek csak a toplista ötödik helyére szorulnak, a szépirodalom mellett az életmód/egészség/otthon és gasztronómia műfajok is megelőzik azt. A férfiak a nőkhöz képest szívesebben olvasnak sportról, míg az ezotériával foglalkozó könyvek nem meglepő módon a nők körében népszerűbbek.

Érettség kell a történelemhez

Az évek múlásával az olvasási szokásaink is változnak: az idősebb, 40 év feletti korosztály a fiatalokhoz képest jobban kedveli a történelmi és gasztronómiai témájú könyveket, és a napi politika, gazdaság és bulvár témák iránt is inkább 30 év felett kezdünk el érdeklődni. „A felmérésből is látható, hogy az olvasási preferenciák igen eltérőek lehetnek a különböző nemek és korosztályok között, az egyéni ízlés pedig tovább árnyalja ezt – mondta el a Bookon.hu képviselője. – Ez adta az alapötletet a személyes könyvajánló létrehozásához: a Bookon.hu feliratkozói maguk választhatják ki, hogy milyen témájú kötetekről szeretnének ajánlókat kapni.”

A szépirodalom legtöbb kedvelője az idősebb korosztályból kerül ki: az 55-64 évesek 46 százaléka olvas szívesen ilyen műfajú könyveket, míg a 30-39 éveseknek mindössze 28 százaléka. Náluk a 18-29 évesek is nagyobb arányban (35%) olvasnak szépirodalmat, ez a több szabadidőnek és az érettségire való felkészülésnek tudható be.

Forrás:
bookon.hu, KutatóCentrum

Fotó:
pixabay.com

Autózás télen

Sokak számára talán unalmas téma az autók télre való felkészítésének és a téli vezetésnek a témája, hiszen minden évben megteszik ezt figyelmeztetés nélkül is, azonban még a profiknak sem árt átismételni a teendőket, ha másért nem, emlékeztetőül. Mert nemsokára itt a tél. Ja, már itt is van.

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?