Menü

Száznegyven tonna adomány

Az Élelmiszerbank elnevezésű alapítvány az idén összesen 140 tonna élelmiszert gyűjtött a rászorulóknak karácsony előtt, így összesen 20 ezer családon segítettek.

A Magyar Élelmiszerbank Egyesület egy non-profit szervezet, amelynek célja, hogy az információgyűjtés és a publicitás eszközeivel kapcsolatot teremtsen az országunkban felhalmozódó élelmiszerfeleslegek és az arra rászorulók között, ezzel elősegítve a szegénység, az éhezés, az alultápláltság csökkenését.

Az egyesület 2005 szeptemberében alakult és 2006 májusa óta az Európai Élelmiszerbankok Szövetségének is tagja. Az indulása óta több mint 30 ezer tonnányi élelmiszert osztott szét az országban és ezen szállítmányok értéke meghaladta a 12 milliárd forintot is. Az adományok 500 ezer emberhez jutottak el.

Tavaly fantasztikus rekordot döntött az Élelmiszerbank, hiszen 90 tonnányi tartós élelmiszert gyűjtött karácsony előtt. Az idén 100 tonnás célkitűzésnek vágott neki a szervezet a gyűjtésnek. Nem kellett csalódnia végül senkinek, a banknak dolgozó önkéntesek összesen 140 tonnányi élelmiszert kaptak a 256 Auchan, Metro, Penny Market és Tesco áruházakban vásárlóktól.

További érdekesség, hogy ezzel a rengeteg élelemmel most 20 ezer rászoruló családnak varázsolnak tápláló és finom ételt a karácsonyi ünnepek alatt az asztalára.

Az idei program során először , a budapesti helyszíneken gyűjtést vezető önkéntes CIB Bankos csapatvezetők az adományokat olyan szervezetek részére ajánlották fel, amelyek naponta nagyszámú rászorultat látnak el. A hat áruházból befolyt 4922 kilogramm élelmiszer sorsáról szavazással lehetett dönteni. Eszerint közel öt tonna élelmet, az adomány hét százalékát kapta az Üdvhadsereg – Új Reménység Háza, 23 százalék jutott a Csak Egyet Szolgálatnak, míg hetven százalékkal gazdálkodhatott az Ágota Alapítvány.

Fotó:
pixabay.com

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!