Menü

Két új partner csatlakozott a MobilTárcához

  • Dátum: 2014.02.02., 11:58

2014 februárjától a fizetés és hűségpont gyűjtés mellett immár sportolni, illetve színházba, koncertre is lehet menni a MobilTárca segítségével, miután két új partner csatlakozik a jelenleg folyamatban lévő MobilTárca teszthez, az Interticket és az All You Can Move SportPass kibocsátója, a Klub Rekreációs Kft.

A 2013 júliusában mintegy 2000 fő részvételével elindított nyilvános MobilTárca teszt során elvégzett ügyfélkutatásból kiderült, hogy a felhasználók szívesen látnának új kártyákat a MobilTárcában, így a teszt bővítésének célja az új típusú szolgáltatások tesztelése, a MobilTárca integráló funkciójának megvalósítása. „A két új szolgáltatás beemelésével a tesztidőszakot 2014. június 30-ig meghosszabbítottuk” - mondta Pukler Gábor, a Magyar Mobiltárca Szövetség elnöke.               

Az AYCM SportPass egy olyan multifunkcionális sportbérlet, mellyel országosan több száz sportlétesítmény látogatható korlátlanul. 2014. február 1-től az AYCM SportPass NFC-s változata elérhetővé válik a MobilTárcában is, így a felhasználók kényelmesebben és gyorsabban léphetnek be telefonjuk segítségével a tesztben résztvevő 8 edzőterembe: MOM Sportuszoda,  Gilda Savoya, Flex Gym, Broadway Fitness, Millenium Wellness, Astoria Green Dance Centrum, ATSA,  Gilda Allee. A tesztben résztvevő edzőtermekben speciális NFC olvasókat helyeznek el a szervezők a MobilTárcát használók számára. Belépéskor ezekhez az olvasókhoz kell érinteni a mobiltelefonjuk hátlapját.

„Azért tartjuk nagyon fontosnak, hogy már a tesztelés során csatlakozzunk a MobilTárcához, mert megítélésünk szerint ez még kényelmesebbé teszi az AYCM SportPass használatát” mondta Schneider Balázs, a Klub Rekreációs Kft. ügyvezető igazgatója.

2014. január 30-tól  az Interticket jegyrendszerén (jegy.hu) keresztül vásárolt jegyek is elérhetőek lesznek a MobilTárcában. A tesztben a Katona József Színház, a Nemzeti Táncszínház, az A38 helyszínek, illetve a Papp László Sportaréna és a Barba Negra Music Club egyes előadásai vesznek részt. NFC jegyek a március 1 és június 30. közötti rendezvényekre vásárolhatók. A felhasználó a hagyományos jegyvásárlási folyamat során a telefonszáma megadásával a MobilTárcájába is letöltheti a belépőjegyét – a szokásos, e-mailben érkező elektronikus jegy mellett –, így az előadásra való belépéskor, elegendő lesz a telefonját a jegykezelőnél lévő olvasóhoz érintenie.

„Az NFC-s tesztbe való bekapcsolódás az Interticket számára nagyon fontos, mivel úgy gondoljuk, a jövőben a belépőjegyek értékesítésében egyre nagyobb teret fog nyerni ez a technológia, amellyel többek között az is elkerülhető lesz, hogy az előre megvásárolt belépőt otthon felejtsük, netán az elvesszen, vagy károsodjon a felhasználás előtt” - mondta Jobbágy Ervin az Interticket Kft. ügyvezető igazgatója.

A MobilTárca egy olyan alkalmazás, amely képes egy helyre gyűjteni, illetve akár kiváltani a jelenleg pénztárcánkban hordott plasztikkártyákat, és virtuális formában megjeleníti azokat az okostelefonunkon. A MobilTárca projekt a Magyar Mobiltárca Szövetség koordinálásával, a hazai piac legfontosabb szereplőinek összefogásával valósul meg. A kezdeményezésben mindhárom mobilszolgáltató – a Magyar Telekom, a Vodafone Magyarország és a Telenor Magyarország –, a legnagyobb hazai pénzügyi szolgáltató – az OTP Bank –, a MasterCard kártyatársaság és a SuperShop hűségprogram vesz részt. A MobilTárca szolgáltatás technikai hátterét az ANY Biztonsági Nyomda Nyrt, korábbi nevén Állami Nyomda biztosítja.

A MobilTárca tesztelésének első hat hónapjában a résztvevők több mint 20 ezer sikeres fizetési, illetve 3 ezer hűségpont tranzakciót hajtottak végre és összesen 60 millió forintot fizettek ki ilyen módon. A MobilTárcát eddig több mint 2.200 érintés nélküli fizetésre lehetőséget biztosító helyen használták fizetésre, illetve a SPAR/Interspar üzletek több mint 50%-ában – közel 230 helyen – hűségpont gyűjtésre.

Az okostelefonnal végrehajtott NFC-s vásárlások mögött az OTP Bank által kibocsátott MasterCard® Mobil PayPass™ típusú betéti kártya áll, amelyet a MasterCard® PayPass™ és Maestro® PayPass™ logóval ellátott elfogadóhelyeken lehet használni. A bankkártyák megszemélyesítése mobilhálózaton keresztül valósul meg. Hűségpontok gyűjtésére és beváltására a SuperShop mobil NFC típusú hűségkártyáját használhatják a SuperShop tesztelésbe bevont SPAR, INTERSPAR partnereinél.   

Az innovatív fizetési megoldás bevezetésének kedvez, hogy a hazai piacon egyre több az okostelefon, és a készülékek egyre nagyobb hányada képes az érintés nélküli technológia alkalmazására. A mobilszolgáltatók már több mint 20 különféle okostelefonon tesztelik a mobil NFC alapú szolgáltatásokat, és várakozásaik szerint 2014 végére az új okostelefon értékesítések nagy része „NFC-képes” készülék lesz. 

Az NFC a jövőben olyan alapfunkcióvá válik a telefonokban, mint a mobilinternet-elérés vagy a kamera. Az NFC-technológián alapuló fizetés egyre több elfogadóhelyen lehetséges: az MNB 2013. első félévi statisztikája szerint Magyarországon 22 ezer terminál képes PayPasstípusú, egy érintéssel működő fizetésre.

A Magyar Mobiltárca Szövetségről

A Magyar Mobiltárca Szövetség (röviden: Mobiltárca) 2011 júniusában alakult hat szolgáltató, a Magyar Telekom, a Vodafone, a Telenor, az OTP Bank, a Mastercard és a SuperShop összefogásának eredményeképpen. A szervezet az innovatív, mobil NFC technológiára alapuló fizetési megoldások, rendszerek és szolgáltatások hazai elterjedésének előmozdítására, az ezzel kapcsolatos szakmai irányelvek kialakítására és betartatására, a szakmai színvonal biztosítására és folyamatos fejlesztésére, valamint a technológia mögött lévő platformegységesítésére jött létre. A Mobiltárca elkötelezett híve a készpénzkímélő, innovatív megoldások elterjesztésének; vállalva ezzel a lakosság és a lehetséges szerződő partnerek minél teljesebb körű edukációját, a gazdasági fejlődés előmozdítása érdekében a hazai pénzügyi kultúra fejlesztését. A mobil NFC technológia bevezetésének sikere a mobilszolgáltatók és a piac többi szereplőjének együttműködésén alapul.

Forrás, fotó:
MobilTárca

Autózás télen

Sokak számára talán unalmas téma az autók télre való felkészítésének és a téli vezetésnek a témája, hiszen minden évben megteszik ezt figyelmeztetés nélkül is, azonban még a profiknak sem árt átismételni a teendőket, ha másért nem, emlékeztetőül. Mert nemsokára itt a tél. Ja, már itt is van.

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?