Menü

Hogyan legyen szobatiszta?

  • Dátum: 2014.07.11., 21:50

A lakásban tartott kutyák egyik legfontosabb kérdése, hogy hogyan neveljük szobatisztaságra.

Az egyik legújabb módszer a kutyapelenka, amit sokan félreértelmeznek. Egyáltalán nem a kutya bepelenkázásáról van szó, hanem egy pelenka anyagból készül kis 50x50 cm-es szőnyeget képzeljünk el. A kutyust arra kell szoktatni, hogy a lakásban csak arra a pelenkára végezze a dolgát.

Érdemes az első 2-3 hétben még a lakás több pontján is elhelyezni ilyen pelenkákat, főleg a fekhelye mellé, hiszen míg kicsi, az ébredés után az első dolga lesz a pisilés. Természetesen le kell szidni, ha látjuk, hogy nem oda végzi a dolgát, de csak abban a pillanatban, ha munkából hazaérve találunk máshol pisifoltokat, nem érdemes leszidni, mert nem fogja tudni, miért kapja. Legjobban dicsérettel lehet jutalmazni, szinte körbe kell ugrálni, ha a pelenkára csinált, így fog benne rögzülni a pozitív töltet.

Ahogy megszokta, úgy lehet egyre kevesebb pelenkát használni, azt fogja keresni, ha rájön a szükség. Ha már azt az egyet is mindig felkeresi, akkor az ajtó elé, belülről kell tenni. Ilyenkor mindig az ajtóhoz fog menni, és oda végzi a dolgát. Ha már ehhez is hozzá szokott, érdemes az ajtó külső feléhez tenni a pelust, keresni fogja a megszokott helyén, ilyenkor kinyitjuk az ajtót és megmutatjuk neki, hogy ott van kint. Következetes tanítással el tudjuk érni, hogy jelezze az ajtónál, hogy ki szeretne menni a pelenkára.

Innen már az utolsó lépcső, hogy elvegyük a pelenkát az ajtó elől és levigyük kedvencünket az udvarra, hogy a szabadban végezze dolgát. Sok kutyatulajdonos elfeledkezik magáról, és azt hiszi, kint nem kell takarítani a kutya után, pedig tudja, milyen bosszantó belelépni a kutyagumiba. Sok helyen már raknak ki zacskó automatát, de nem mindenhol töltik fel, ha kifogyott, valaki pedig háztartási célokra kihúz jó pár darabot, hogy majd abba pakolja a gyerekek reggelijét, így aki az eredeti célra használta volna, nem jut hozzá. Nem muszáj a szakboltokban kapható direkt erre a célra gyártott kisméretű zacskókat megvenni, de gondoljunk arra, hogy milyen kellemetlen nekünk is, ha belelépünk egybe. Legközelebb ha valamelyik hipermarketben kiflit veszünk, nyugodtan tépjünk le egyel több zacskót és gondoljunk kedvencünkre is.

Fotó:
pixabay.com

Miért félünk a pletykáktól? – A digitális szóbeszéd árnyéka

A különböző híresztelések mindig is részei voltak az emberi társadalomnak. Már az ősidőkben is suttogtak egymás fülébe történeteket az emberek, hogy kibeszéljék, megítéljék vagy épp figyelmeztessék egymást. Ám míg korábban a pletyka személyes, szűk körben terjedt, ma már pillanatok alatt elérheti az egész világot. Az online térben új arcot öltött: azonnalivá, nyilvánossá és gyakran kontrollálhatatlanná vált. Éppen ezért félünk tőle jobban, mint valaha.

Kreatív kezek, nyugodt lélek. Miért kézműveskedünk?

Alkotni szinte bármilyen formában jó. A szó szoros értelmében a készítés bármely „műfaját” választhatjuk, ha szeretnénk érezni annak pozitív hatásait. Mindegy, hogy egy matricát ragasztunk ki, vagy éppen fából faragunk, fonalból fonunk, fényképalbumot ragasztunk össze, az alkotókedvünk garantáltan szárnyalni fog, és ezáltal önmagunkat is jobban megismerhetjük.

Hogyan válasszunk lakást?

A lakásszelektálás vagy lakásválasztás egy fontos és gyakran nehéz döntési folyamat. Ha valaki új otthont keres, számos szempontot kell figyelembe venni, hogy biztosan olyan lakást találjon, ami megfelel a személyes igényeinek és pénzügyi helyzetének. Hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbb lakást?

Tréfa vagy bántalmazás? Netes kihívások és azok hatásai

Tojás tört a kislánya fején, bántalmazásért elítélték a TikTok-mamit. Megalázta a gyerekét, és ezt még meg is osztotta – a történet fent van pár napja a világhálón. A tojásos kihívás is felvet kérdéseket: mi számít tréfának és mi gyerekbántalmazásnak?

Mit jelent a rendkívüli felvételi eljárás a középiskolákban?

A rendkívüli felvételi eljárás a középiskolákban egy speciális, a normál felvételi eljárást követő lehetőség arra, hogy a tanulók bejuthassanak egy középiskolába, ha valamiért az általános felvételi időszak alatt nem nyertek felvételt, vagy még maradtak betöltetlen helyek egyes iskolákban.