Menü

Nassolás & diéta – hogyan egyeztessük össze?

A fogyókúrák első számú ellenségei a rágcsálnivalók, és sokszor éppen rajtuk bukik el az egész diéta. Ebben az időszakban még nehezebb lehet ellenállni a kísértésnek. Az emberek a megváltoztatott étkezési szokások miatt ingerlékenyebbek lehetnek, a nassolás pedig jó feszültség-levezetésnek tűnik. Nos, a dohányzásnál biztosan jobb. A többi már a részleteken múlik.

Cikkünkben öt klasszikus nassolnivalót hasonlítunk össze kalória, zsír- és szénhidráttartalmat tekintve. Hiszen a diéta idején ezek a fő mértékegységeink, de természetesen ne feledkezzünk meg az egészséges szempontokról sem!

A chips kora

Ha valamivel jellemezni kellene a 21. század életmódját, akkor bizonyosan az egyik jelző az lenne, hogy felnőttek és gyerekek esténként chipset rágcsálnak a kanapén, tévénézés közben. Ez azért sajnálatos, mert ez a ropogós nasi szinte függőséget okoz, könnyű a rabjává válni. A legrosszabb, hogy az ízesített burgonyaszirmok sok ízfokozót, adalékanyagot tartalmaznak. Ha már chips, akkor legalább válasszuk a sima sós változatot!

Egy zacskónyi (77g) sós chips 400 kcal-t, 41g szénhidrátot, és 23 g zsírt tartalmaz.

Sós mogyoró, a klasszikus

Sokan azért kerülik a mogyorót, mert a bőrük pattanásos lesz tőle. Pedig a chipsnél egészségesebbnek tűnik. Az biztos, hogy jóval kevesebb szénhidrátot, és sokkal több fehérjét tartalmaz, de sajnos a kalória- és zsírtartalma is magasabb.

Egy kis zacskónyi (normál kiszerelésű – 85g) sós mogyoró értékei:

546 kcal (!), 13g ch, 44 g zsír.

A hagyományos értelmezés szerint egy zárt maroknyit javasolt fogyasztani belőle.

Banánchips, a bomba

Ezerésegy oldalon olvashatunk arról, hogy más nassolnivalók helyett válasszuk inkább a szárított gyümölcsöket. Azért csak óvatosan, ugyanis nagyon magas a kalória- és szénhidrát értékük, cukorbetegeknek mindenképpen kerülendőek! A legközkedveltebbek egyike a banánchips. Ebből 150g-os a legkisebb kiszerelés, abba ne is gondoljunk bele, hogy ez mennyi kalóriát tartalmaz. 75 g elfogyasztásánál már barátságosabb értékeket kapunk:

390 kcal, 44g ch, 25g zsír.

Mint láthatjuk, ezek az értékek szinte teljesen megegyeznek a chips értékeivel, úgyhogy a jelszó: mértékkel! Ha valakit – érthetően – elragadott a banánmánia, akkor fogjon egy banánt, karikázza fel, és ezt eszegesse! A banánchipshez hasonlóan jó nasi, és negyedannyi kalóriát tartalmaz. Ugye, hogy jobban hangzik?

Pattogatott kukorica – ezt mozizd!

Az eddigi pontig a popcorn aratja le a babérokat kalória-téren, de nem úgy a szénhidrátot tekintve. Egy adag (2,4 liter) moziban kapható pattogatott kukorica értékei:

300 kcal, 34g ch, 16 g zsír

 Ha házilag készítjük el (pl. tűzhelyen, vagy pattogatott kukorica-készítő gépben), akkor ennél még kedvezőbb értékekkel bíró nassolnivalót kaphatunk. Előnye, hogy „felfújt” jellege miatt viszonylag kiadós, és laktató, így grammra vetítve kevesebbet tudunk belőle megenni, mint az egyéb rágcsálnivalókból.

Kölesgolyó - jó, vagy nem jó?

Ez a finomság általában bio-változatban kapható az üzletekben, emiatt a szülők előszeretettel adják a gyerekeknek, akik pedig kedvelik a finom gömböcskéket. Egy zacskó 75g ropogós falatkát tartalmaz, ennek az adatai a sós változat esetén kb.:

292 kcal, 57g ch, 3g zsír

Mint láthatjuk, a széndhidrát-tartalma ennek a rágcsának a legmagasabb, pedig ezt elsőre a popcorn-ról gondoltuk volna.

Csodák tehát nincsenek, a nassolnivalókat a fentiek tudatában fogyasszuk, lehetőleg mértékkel. Az egyiknek a kalóriatartalma magas, a másik szénhidrát-bomba, a harmadik meg közismerten egészségtelen… De azért még mindig jobb okosan fogyasztani őket, mint amiatt feladni az egész diétát, amiért „kibírhatatlan” az egész. Aki nem fogyókúrázik, annak is hasznosak lehetnek a cikkben ismertetett adatok, hisz az egészségesen táplálkozóknak sem mindegy, hogy mit (és mennyit) fogyasztanak. 

Fotó:
pixabay.com

Tippek a fogyáshoz idősebb korban

A fogyás nem csak a fiatalok problémája, hanem idősebb korban is aktuális lehet a súlyvesztés kérdése. Azonban ilyenkor több oka is lehet az elhízásnak, és figyelni kell arra is, hogy tényleges zsírt adjanak le, ne pedig izmot veszítsenek. Mi most arra keressük a választ, hogy hogyan lehet idősebb korban súlyt leadni úgy, hogy ne jöjjön vissza egyből és ne is járjon szigorú koplalással.

Hogyan adjuk le az ünnepek alatt felszaladt kilókat?

A karácsonyi időszak alatt biztosan felkúszhat az emberre 2-3 kg plusz, de akár jóval több is, hiszen ilyenkor sokkal több a finomabbnál finomabb főétel és sütemény is, az üdítőitalokról nem is beszélve. Az ünnepek után könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy az a nadrág, ami addig könnyedén ránk jött, most feszül rajtunk

Kinesis– az otthoni edzés újdonsága

A Kinesis tulajdonképpen egy változatos edzés, falra szerelt csövek segítségével, melynek legnagyobb előnye, hogy a legegyszerűbb alapgyakorlatoktól kezdve az egészen összetett mozgáskombinációkig mindenki megtalálhatja a neki való szintet és típust a 360 fokban forgatható zárt kábelrendszerrel. A gyakorlatokat így egy háromdimenziós térben végezhetjük.

Ez történik ha 30 napig vizet iszol

A test, a szervek, a szövetek, a sejtek, víz nélkül nem tudnak élni és működni. Ha vizet iszol, fantasztikus dolgokra számíthatsz. Sokaknak nehézséget okoz a megfelelő mennyiségű víz elfogyasztása, de megéri odafigyelni rá.

A ketogén diéta nyomában

Ki ne álmodna olyan diétáról, ahol a puffasztott rizskorong típusú száraz fájdalmak helyett az asztalra kerülhet egy kis tepertő, kolbász és a kedvenc sajtunkról sem kell lemondanunk?