Menü

Sport: jóból is megárt a sok

Sok szó esik a rendszeres sportolás fontosságáról, ám arról már kevesebb, hogy mi az a mennyiség és minőség, ami már bizony árthat is. Az árulkodó jelek.

Bizony, a mozgás rendszeresítése életünkben lényeges, egyenlő fontosságú a változatos és tudatos táplálkozással. A kettő együtt az egészségesnek mondott életmód legfőbb kulcsa.

Igen ám, de amíg a legtöbb ember azzal küzd, hogyan, mit és mikor sportoljon, sokan bizony képesek átesni a ló másik oldalára, ami ugyanolyan káros tud lenni, mint a mozgásszegény életmód.

A mozgás mennyisége természetesen egyénfüggő, mindenki mást bír, másra van szüksége, máshogy sportol. Ugyanakkor vannak jelek, amelyek arra utalhatnak, túlzásba visszük a dolgot.

A sportolás lelki és testi függőséget okozhat, ami azért nem jó, mert mi leszünk a mozgásért és nem a mozgás értünk. Azok, akik ezen a szinten vannak, csak akkor érzik jól magukat, ha sportolhatnak, ha elmarad a napi adag, idegesek, stresszesek lesznek, elromlik az egész napjuk.

A sportolás maga nem okoz jó érzést, hanem általa csak a „normális” szintet éri el a függő. Az edzés tervéhez igazítja az életét és nem fordítva. Ha valamilyen okból kimarad egy edzés, ingerültté válik.

Ezeken kívül számos más tünet is jelezheti a problémát, amelyre érdemes a környezetnek is odafigyelnie a megelőzés érdekében.

A legtöbb ilyen ember természetesen még vissza tud térni a normális szintre, tudatos odafigyeléssel, apró lépésekkel. Azt kell észben tartani, hogy a túlzásba vitt sport is igen káros szervezetünknek.

Fotó:
pixabay.com

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.