Menü

Az átlagnál elkötelezettebbek a gyermek-egészségügyben dolgozók

  • Dátum: 2015.01.20., 14:31

A magyar gyermek-egészségügyben dolgozó szakemberek az alulfinanszírozottság ellenére, hivatástudatukból adódóan is elkötelezettek. A K&H gyógyvarázs felmérésében résztvevő 39 gyermek-egészségügyi intézmény válaszaiból az is kiderül, hogy a gyermekgyógyászok szakmailag felkészültek és nyitottak az új eljárások, eszközök befogadására, alkalmazására.

A K&H gyógyvarázs kérdőíves felmérésben 39 gyermek-egészségügyi intézmény vett részt, akik nagyrészt (70%-ban) egyetértenek azzal, hogy  bár nagyon sok nehézséggel kell szembenézniük nap mint nap, a hazai gyermekellátásban dolgozók ennek ellenére motiváltak, elkötelezettek, ami elsősorban a hivatástudatból, a gyermekekkel való kapcsolatukból adódik. Ugyanakkor a válaszadók 10%-a szerint ez a motiváltság az utóbbi időben a külső körülmények – alulfinanszírozottság, az orvosok túlterheltsége, anyagi, megélhetési problémák – hatására csökken, de még így is magasabb, mint a felnőtt gyógyászatban dolgozó kollégáik esetében.

A válaszadók a motiváltság növelését az alábbi lehetőségekben látják: az előbb említett problémák megszüntetése mellett oktatás, képzés, életpálya modell és ösztöndíjak, de a legfontosabb talán a társadalmi megbecsülés és elismertség növelése.

A válaszadók 70%-a szerint a hazai gyermekegészségügy szereplői ismerik a legmodernebb eljárásokat, kezeléseket, ami kiemelkedően jó arány, mint ahogy az is, hogy a legtöbbjükben (90%) nagy a nyitottság a különböző szakmai képzések iránt. Ugyanakkor többen felhívták a figyelmet a területi ellátórendszerben dolgozók képzési nehézségeire, illetve a szakmai fejlődés személyfüggőségére (idősebb szakemberek internet használata, konferenciák magas költségei). A gátoló tények között egyértelműen a költségigényesség, illetve a szakemberek túlterheltsége miatti kapacitáshiány állt a vezető helyen.

„Az új eljárások, technológiák ismerete önmagában sajnos nem mindig elég. Azok alkalmazásához szükség van az előzőeknél modernebb készülékekre, amelyek beszerzése jelentős anyagi terhet ró a gyermek-egészségügyi intézményekre. Így az új eszköz sok esetben csak álom marad. Ebben nyújt segítséget a K&H gyógyvarázs programja, amely immár 11 éve támogatja ezen intézményeket a számukra szükséges orvosi eszközökkel, berendezésekkel” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója. „Az elmúlt 11 évben összesen 288 intézmény működéséhez járultunk hozzá, több mint 514 millió forint értékű műszertámogatással, ezzel is hozzásegítve az orvosokat, ápolókat a hatékony gyógyításhoz, a kis betegeket pedig a mielőbbi gyógyuláshoz, teljes élethez.”

Egy-egy új eszköz beszerzésének a dolgozókra nézve is pozitív, motiváló hatása van, hiszen a kollégák értékelik a szakmai továbbfejlődési lehetőséget, a legújabb technológiák megjelenését a napi munkában, ami külső megbecsülésük, elismertségük növelése mellett pozitív hatással van az orvos-beteg kapcsolatra is. 

Forrás, fotó:
Well PR

Autózás télen

Sokak számára talán unalmas téma az autók télre való felkészítésének és a téli vezetésnek a témája, hiszen minden évben megteszik ezt figyelmeztetés nélkül is, azonban még a profiknak sem árt átismételni a teendőket, ha másért nem, emlékeztetőül. Mert nemsokára itt a tél. Ja, már itt is van.

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?