Menü

Bélbaktériumok segíthetik, vagy gátolhatják a fogyást

A bélrendszerben két fő baktérium található, a Firmicutes, valamint a Bacteriodetes. Az egyik gátolja, a másik pedig segíti a fogyást. Mivel ezeket nehezebb vizsgálni, és nem megfelelő arányuk nem jár a súlytöbbleten kívül semmilyen tünettel, így az elhízás lappangó okaként is számon tartják őket. Sajnos az antibiotikumos gyógyszerekkel sokat ártunk a harmonikus működésüknek.

Egy Gordon nevű amerikai kutató szerint azok az emberek, akiknek a bélrendszerében nagyobb arányban van jelen a Bacteriodetes, mint a Firmicutes, vékonyabbak, és sokkal jobb az anyagcseréjük. Mindez fordítva is igaz: ha a Firmicutes van túlsúlyban, akkor az ember is túlsúlyos lesz a bélflóra egyensúlyának felborulásával.

No de mit tehetünk azért, hogy a bélrendszerünk baktériumflórája egészséges legyen? Elsősorban - lehetőség szerint - kerüljük el az antibiotikumok használatát, mert azok ártanak a bélbaktériumoknak. Ha pedig mégis kényszerülünk a használatukra, akkor mindenképpen egészítsük ki a kezelést valamilyen probiotikummal.

Sokan tévesen azt hiszik, hogy a fogyasztótablettákkal, táplálékkiegészítőkkel javíthatnak a helyzeten, ez azonban sajnos téves feltételezés. Helyette inkább a probiotikus ételek fogyasztása javasolt nagy mennyiségben: ennek érdekében ehetünk savanyú káposztát, mézet, articsókát, zabpelyhet, borsót, hagymát, babot, banánt, kovászos uborkát, kaukázusi kefirt és joghurtot, vagy gouda sajtot.

Érdemes szakemberrel konzultálni, ha kiderül, hogy bélbaktériumaink aránya nem megfelelő, ugyanis a kezelése némely esetben nem is olyan egyszerű feladat. Bár fogyás esetén valószínűleg csökken a Firmicutes baktériumok száma, a problémával küzdők azt tapasztalhatják, hogy nehezen fogynak. Nagyon fontos ugyanis, hogy megtartsuk a szénhidrát, a zsír és a fehérjebevitel megfelelő arányát – a mai (esztelen) fogyókúrák többsége viszont éppenséggel a nagyon alacsony szénhidrát-bevitelre sarkall. A www.kaloriabazis.hu oldalon nyomon követhetjük, hogy milyen az elfogyasztott étel milyen arányban tartalmaz fehérjét, zsírt és szénhidrátot. 

Fotó:
pixabay.com

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.

Egészséges nassolnivalók

Ha fogyókúrázol, akkor is ennél, ha amúgy nem vagy éhes. Ilyenkor inkább engedj a kísértésnek! Válogass kedvedre az alábbi 21 finomság közül, melyek ráadásul nem tartalmaznak többet 100 kalóriánál.

Alattomos kalóriák, de attól még léteznek

Amikor legyint az ember, hogy két szál sültkrumpli mi az már, megy egy harapás a sütiből, két nyalás fagyi, meg két evőkanál mindössze a nutellából, mos akkor sajnos rossz hírem, van: az a két evőkanál nutella több, mint 100 kalória pluszt jelent, amit 10 perc futással lehetne elégetni.