Menü

Bélbaktériumok segíthetik, vagy gátolhatják a fogyást

A bélrendszerben két fő baktérium található, a Firmicutes, valamint a Bacteriodetes. Az egyik gátolja, a másik pedig segíti a fogyást. Mivel ezeket nehezebb vizsgálni, és nem megfelelő arányuk nem jár a súlytöbbleten kívül semmilyen tünettel, így az elhízás lappangó okaként is számon tartják őket. Sajnos az antibiotikumos gyógyszerekkel sokat ártunk a harmonikus működésüknek.

Egy Gordon nevű amerikai kutató szerint azok az emberek, akiknek a bélrendszerében nagyobb arányban van jelen a Bacteriodetes, mint a Firmicutes, vékonyabbak, és sokkal jobb az anyagcseréjük. Mindez fordítva is igaz: ha a Firmicutes van túlsúlyban, akkor az ember is túlsúlyos lesz a bélflóra egyensúlyának felborulásával.

No de mit tehetünk azért, hogy a bélrendszerünk baktériumflórája egészséges legyen? Elsősorban - lehetőség szerint - kerüljük el az antibiotikumok használatát, mert azok ártanak a bélbaktériumoknak. Ha pedig mégis kényszerülünk a használatukra, akkor mindenképpen egészítsük ki a kezelést valamilyen probiotikummal.

Sokan tévesen azt hiszik, hogy a fogyasztótablettákkal, táplálékkiegészítőkkel javíthatnak a helyzeten, ez azonban sajnos téves feltételezés. Helyette inkább a probiotikus ételek fogyasztása javasolt nagy mennyiségben: ennek érdekében ehetünk savanyú káposztát, mézet, articsókát, zabpelyhet, borsót, hagymát, babot, banánt, kovászos uborkát, kaukázusi kefirt és joghurtot, vagy gouda sajtot.

Érdemes szakemberrel konzultálni, ha kiderül, hogy bélbaktériumaink aránya nem megfelelő, ugyanis a kezelése némely esetben nem is olyan egyszerű feladat. Bár fogyás esetén valószínűleg csökken a Firmicutes baktériumok száma, a problémával küzdők azt tapasztalhatják, hogy nehezen fogynak. Nagyon fontos ugyanis, hogy megtartsuk a szénhidrát, a zsír és a fehérjebevitel megfelelő arányát – a mai (esztelen) fogyókúrák többsége viszont éppenséggel a nagyon alacsony szénhidrát-bevitelre sarkall. A www.kaloriabazis.hu oldalon nyomon követhetjük, hogy milyen az elfogyasztott étel milyen arányban tartalmaz fehérjét, zsírt és szénhidrátot. 

Fotó:
pixabay.com

Tippek a gyorsabb fogyásért

A „gyors fogyás” tervet természetesen az is befolyásolja, hogy mennyi feleslegről beszélünk. Másképp kell nekiállni, ha csak néhány kiló pluszról van szó, és másképp, ha évek óta küzdünk komolyabb súlytöbblettel.

Miért nem szabad gyorsan fogyni?

A plusz 5-10-15-20 kilót nem egy hónap alatt rántottuk magunkra, akkor miért kellene azt pár hét alatt ledobni? Senki sem úgy ébred reggel, hogy „véletlen” hízott 20 kilót, az hosszú évek munkájának eredménye, ahogy a fogyás is így kell, hogy történjen.

Ételek, amelyek étvágycsökkentő hatásúak

Számos olyan étel létezik, amely azon túl, hogy finom, még abban is segít, hogy lassabban éhezz meg. Ezek az ételek egész napra eltelítenek, feltöltenek energiával, vagy éppen megregulázzák a vércukorszintet.

Fájdalommentes edzés

Aki rendszeresen sportol, becsülettel edz, bizony szembesülhet gyakran a „problémával”, vagy inkább jelenséggel, hogy edzés után 1-2 nappal izomláz keletkezi, fáj itt-ott, nehézkes a lépcsőzés, ropognak az ízületek. Hogyan kerülhetőek el az edzés alatti - utáni sérülések, fájdalmak?

Hogyan férj bele a báli ruhádba?

Ahogy beköszönt a november, minden héten egyre több szalagavató kerül megrendezésre, a szezon egészen tavaszig tart. Ki ekkor, ki akkor megküzd a ruha felvételének, méretre szabásának problémájával. Ami hetekkel korábban még jó, az a bál napján szűk vagy bő. Nehéz eltalálni. Ha te pont kisebb méretbe szeretnél beleférni, akkor nagyon gyorsan kell a látványos eredmény. Ehhez pedig nem muszáj koplalni.