Menü

Mielőtt fogyókúrába kezdenénk…

Tavasszal beköszönt a melegebb idő, és már egyre kevesebb réteg ruhát kell magunkra ölteni, a strandszezon is elérhető távolságba kerül. Ilyenkor aztán sokan kezdenek fogyókúrába, hogy a téli időszak alatt felszedett felesleget, amit már a nagykabát sem takar, minél hamarabb leadják.

Bár nemcsak ebben az időszakban kellene odafigyelnünk testsúlyunkra, annyi bizonyos, hogy a tavasz az újjászületés ideje, pozitív energiáit testi-lelki megújulásunk szolgálatába állíthatjuk.

De ilyenkor se feledkezzünk meg a fogyókúra „aranyszabályairól” és legyünk kritikusak, mert a diéták, és a fogyókúrák az egyik legtöbbször érintett témák manapság, de mégis sok tévhit kapcsolódik hozzájuk.

Számos hatásosnak tűnő diéta létezik, de mindenképpen az egyéni sajátosságokat kell figyelembe vennünk, amikor kiválasztjuk a módját, hogy hogyan akarunk megszabadulni a felesleges kilóinktól. Mindenkinek más válik tehát be, de az önsanyargatás, és a túlzó lemondásokkal járó fogyókúrák általában zátonyra futnak. Ha bizonyos dolgokat teljesen megvonunk magunktól, szervezetünk többnyire heves kívánással reagál rá, ami egy idő után minden önfegyelmet felőröl és diétánk összeomlik. A mértékletességet tehát érdemes szem előtt tartanunk, inkább kisebb elvárásokat, célokat tűzzünk ki, és fokozatosan próbáljuk leadni a plusz kilókat.

Manapság számos cikk szól arról is mennyire fontos a megfelelő minőségű és mennyiségű reggeli fogyasztása az egész napos teljesítmény szempontjából. Fogyókúra idején se hagyjuk el a reggelit! Főleg azért ne, mert a reggeli kihagyása rontja a teljesítőképességünket, és ha leesik a vércukorszintünk még rosszul is lehetünk. Ráadásul, ha nem reggelizünk, még inkább megéhezünk, és a nap többi étkezésénél pótoljuk be bőségesen az elmaradt kalóriákat.

Ha pedig a léböjtkúrák közül választunk, érdemes tudnunk, hogy ezekkel alapvetően nem a zsírból dolgozunk le. A léböjtkúrák a szervezet méregtelenítését segítik, de a salakanyagok mellett ilyenkor vizet is vesztünk, melyet megfelelő módon pótolnunk kell. Életmód változtatás, fogyókúra előtt alkalmazhatunk egy ráhangolódó, méregtelenítő léböjtkúrát, de legyünk körültekintőek, mert egy szakszerűtlen léböjt komoly anyagcsere problémához is vezethet.

Fotó:
pixabay.com

Az 5 legerősebb étvágycsökkentő módszer

A fogyókúra során komoly problémát jelenthet, ha folyamatos éhség gyötör, hiszen ez előbb vagy utóbb ahhoz vezet, hogy eltérj az étrendedtől, ami így nagyban csökkenti a diéta hatékonyságát. Nemcsak az étvágyat elnyomó táplálkozás kiegészítők jelenthetnek azonban megoldást, de néhány egyszerű változtatás is segíthet, hogy ellenállj a kísértésnek.

Kardio vagy erősítés?

Elég kényes és mondhatni állandó vitatéma, egymás győzködése a sportolók között, különösen a hölgyeknél, pedig nem vagyunk egyformák és egyáltalán nem biztos, hogy mindenkinek a testépítés vagy épp a futás vonzó. Nézzük a jó oldalait ezeknek az edzésformáknak. Vita nélkül.

A visszahízás lehetséges okai

Sok ideiglenes sikeres diétázó akkor veszíti el a motivációját, amikor elkezd visszahízni. Nem csoda, hogy lankad a kedve annak, akire annak ellenére, hogy látszólag betart minden előírást, elkezdenek visszakúszni a kilók. De mit ront el az, aki a diéta ellenére hízik?

A természetesen vékony nők titkai

Ha nem is titkaik, de közös jellemzőik vannak a vékony testalkatú, karcsú nőknek, nyilván lehet egyfajta genetika és örökölhető hajlam is, de számtalan vékony hölgy nem a genetikának köszönheti kecses vonásait, s nem nádszálkarcsú felmenőkkel rendelkezik, sokkal inkább néhány olyan trükknek, amelyeket mi is elleshetünk tőlük.

Miért kell sport alatt megfelelően frissíteni és hol ronthatjuk el?

Aki rendszeres sportol, edzéstervet követ, netán versenyzik, pontosan tudja, hogy a frissítés és azok szabályainak betartása elengedhetetlen, ha eredményesen, hatékonyan, de legalábbis sérülésmentesen, hosszútávon szeretnénk sportolni.