Menü

Délen indul az országjáró kampány a gyermekhospice-ért

  • Dátum: 2015.06.16., 08:49

Az egész országot összefogó kampányt indít a héten a Szemem Fénye Alapítvány a gyermekhospice ügyének támogatásáért. A szervezet nemrég jelentette be, hogy még idén elkezdődhet hazánk harmadik gyermekhospice házának megépítése Romonyán. A projekt megvalósulását egy országos roadshow-val támogatják.

A pécsi székhelyű Szemem Fénye Alapítvány elsőként honosította meg a gyermekhospice szolgáltatást hazánkban, és évek óta dolgozik azon, hogy minél többen halljanak erről a kezdeményezésről. 2010-ben létrehozta a Dóri Házat, Magyarország első gyermekhospice házát, ahol azóta is térítésmentesen fogadják a gyógyíthatatlan beteg gyermekeket és családjaikat. A jelenlegi kereteket viszont kinőtték, így az alapítvány régóta dédelgetett álmát, azaz egy, a nemzetközi standardeknek és trendeknek is megfelelő gyermekhospice létesítményt szeretne létrehozni a Baranya megyei Romonyán. Nemcsak több férőhelyet, hanem korszerű terápiás részleget is kialakítanak majd a házban.

A szervezet ennek érdekében igyekszik minden követ megmozgatni, ezért országos kampányba kezd ezen a héten. Az alapítvány munkatársai egyéves adománygyűjtő körútra indulnak, ahol negyedéves turnusokban mindig 4-5 megyét jár végig autójuk, a Pillangó Járat. A falu- és városnapokhoz, valamint neves rendezvényekhez igazított állomásokon a forrásgyűjtésre és a tájékoztatásra fókuszálnak, hiszen egy olyan cél, egy olyan téma áll az ügy középpontjában, amely még mindig tabunak számít hazánkban.

Az egészen 2016 júniusáig tartó, nagyszabású országjáró roadshow-jukon közvetlen támogatásra nyílik lehetősége bárkinek. Adományperselyeket helyeznek ki, amelyeknél tetszés szerinti összeggel járulhatnak hozzá az emberek az új gyermekhospice ház tervének és későbbi fenntartásának megvalósításához. A road show-n kívül is szívesen fogad az alapítvány adományokat, tárgyi felajánlásokat, melyeket értékesítve szintén a romonyai tervek kivitelezését támogathatják az adakozók, emellett önkéntesek jelentkezését is örömmel veszik.

Az országos kampány június 13-án Bonyhádon indult, ahol Filóné Ferencz Ibolya Polgármester Asszony a  saját keretéből 100 000 forinttal támogatta az országos összefogást az  új gyermekhospice ház megépüléséért, így a lakossági adakozással  együtt 132 200 forint bevétellel zárult az első adománygyűjtő nap.  A Pillangó járat állomásai mellett, az alapítvány folyamatosan várja a meghívásokat a rendezvényekre, fesztiválokra.

A nyár folyamán a déli megyéket és a Balaton környékét célzó roadshow célja az országos méretű összefogás, amely felhívja a figyelmet arra, hogy Magyarországon is van hova fordulni, ha gyógyíthatatlan betegségben szenvedő gyermek van a családban. 

Forrás, fotó:
Ferling PR

Munkahelyi zaklatás

Tabutémaként kezeljük, pedig el sem hinnénk, mennyi embert érint. Mindenképpen érdemes beszélni róla, hiszen mi is sokféleképpen kerülhetünk kínos és szerencsétlen helyzetekbe a munkánk kapcsán. Ezeket pedig olykor egyszerű megoldani, máskor pedig nincs más lehetőségünk, mint kilépni abból a környezetből.

Önsegítő pszichológiai trükkök

Szinte minden nap egy érzelmi hullámvasúton utazunk, a negatív állapotokba ragadva pedig értékes perceket, órákat vesztegethetünk el az időnkből. Pedig az érzéseinket már pusztán azzal is tudjuk kontrollálni, ha alaposan megfigyeljük őket.

A mérték az érték

A mérték az érték. Sajnos könnyen áteshetünk a ló másik oldalára, a túlzások és a mértéktelenség, függőségek és szenvedélybetegségek oldalára. Amíg nem tudunk mértéket tartani, egészségesen sem tudunk élni.

Az online sportfogadásokról

Lent az utcán, lent a téren. A sarkon és azon túl hódít az online szerencsejáték. A sportfogadás ennek egy speciális területe kicsit utánajártam. Az előzményekről, a következményekről és a lehetséges abbahagyásról lesz szó. A meglátásaim alapja a segítő szándék, minden tanács az érett felnőtt helyzetkezelést segíti elő.

Mennyi vegyi anyagot kentél ma magadra?

Mennyi vegyi anyagot kentél ma magadra? Körülbelül hétfélét. Szakemberek szerint (mert ők biztos tudják) Európában naponta átlagosan körülbelül hétféle kozmetikai terméket használunk. Nézzünk körül a fürdőszobaszekrényben!