Menü

Nyáron is reggelizz!

A nyári időszakban könnyen felborulhat a felnőttek és a gyerekek egyébként megszokott életritmusa, emiatt pedig elmaradhat a nap legfontosabb étkezése, a reggeli. Pedig kár kihagyni az életünkből, hiszen egészséges, és az egész napunkra hatással van az elfogyasztása.

Nyáron a szabadságolások, nyaralások, a gyermeki szünidők, vagy az unokákra való felvigyázás idején sokan módosítanak az egyébként megszokott napirendben, amiben jó esetben szerepel a reggeli, nyáron viszont kimaradhat. A gyerekek, vagy a szabadságukat töltő, esetleg a csemeték miatt elfoglaltabb felnőttek rutinjából törlődik ez a fontos étkezés, vagy gyakorta összemosódik az ebéddel. Nos, ez kevésbé jó stratégia! De mik az indokok, amiért a nap ennyire hangsúlyos étkezése a reggeli?

Az egész napunkra kihatással lehet, hogy reggelizünk-e, vagy sem, valamint hogy milyen ételeket és italokat fogyasztunk az első étkezésünk során. Amennyiben megfelelő reggelit fogyasztunk, úgy sokkal energikusabbak lehetünk, az emésztésünk beindul, ügyesebben legyőzhetjük vele a korai fáradtságot. A jó hír, hogy ez az az étkezés, amikor megengedett nagyobb adagokat, vagy netalántán hízlalóbb ételeket is a tányérunkra pakolni. Ebben a szakaszban ugyanis még jobb és gyorsabb az anyagcsere, ami ahhoz hasonlít, ahogy az éjszakai alvás után felkel a nap, majd beragyogja a Földet. Dél után viszont ugyanígy egyre lejjebb és lejjebb vándorol, pontosan ahogy az anyagcserénk is egyre lassul a nap végéhez közeledve. A késői kelés, és a kevés alvás már csak emiatt sem kifizetődő - akkor ugyanis kevesebbet ehetünk.

Talán mondani sem kell, hogy a kiegyensúlyozott reggelivel tehetjük a legtöbbet a testünkért. Amennyiben sok rostot, változatos és egészséges ételeket fogyasztunk, akkor egész napra energetizáljuk testünket. Az sem mindegy nyilván, hogy mit iszunk: az éhgyomorra kávé például nem a legjobb ötlet! Fogyasszunk mellé legalább rostos teasüteményeket. A cukros kávék, forró csokik, kakaók és üdítők szintén nem bizonyulnak jó kezdésnek a naphoz, hiszen már kora reggel megemelik a vércukorszintet, ami aztán emiatt egész nap ingadozhat. Ugyanez igaz az egészségtelen pékárukra is.

Fontos viszont, hogy az említett rostokat ne hagyjuk ki a reggeli étkezésből. Amennyiben joghurtos reggelit részesítünk előnyben, azt készítsük el inkább magunk natúr joghurtból és gyümölcsökből (nyáron bőven van választék), és egészsítsük ki pl. zabpehellyel. Ez még a sima gyümölcsreggelinél is előnyösebb választás. Ha tojást szeretnénk reggelizni, akkor együnk hozzá friss zöldségeket, valamint teljes kiőrlésű gabonából készült kenyeret, vagy pirítóst. A rostok ugyanis segítik a bélrendszer egész napi működését, és jó anyagcserét biztosítanak számunkra.

Jó reggelit!

Avokádó - a zöld csoda

Az avokádó bár már hazánkban sem számít újdonságnak, mégis kevesen tudják számos jótékony hatását. Ebből a cikkből most kiderül, miért is egy csoda ez a gyümölcs…

A véradás fontossága

A véradás önmagában is egy szép gesztus, hiszen segíthetünk másoknak megfelelő vércsoporthoz jutni, baleseteknél is fontos, hogy gyorsan elérhető legyen az adott típusú vér, de magunknak is jót teszünk azzal, ha rendszeresen járunk vért adni.

Facebook függőség

Napjaink egyre nagyobb részét teszi ki a közösségi médiával töltött idő. Ez vajon áldás, vagy átok? A facebook, a legkedveltebb közösségi platform használata szinte már mindenki napi rutinjához tartozik, azonban mégis ritkán hallunk arról, hogy ez függőség volna.

A tavaszi fáradtság okai és megelőzése

Tavasszal éreznünk kellene, hogy ébred a természet és mi is töltődünk fel energiával, de ebben az időszakban sokan levertségről, fáradtságról és állandó lehangoltságról beszélnek. Ezt az általában rövid időszakot tavaszi fáradtságnak nevezik. Azonban ez nem betegség és nem is komoly probléma, ez egy természetes reakciója a szervezetnek, mikor a téli időszak után folyamatosan alkalmazkodik a tavaszi viszonyokhoz.

Albérlet vagy kollégium?

Olyan dilemma ez amivel minden egyetemista, egyes esetekben már középiskolás találkozik. A felvételi utáni napokban elindul a nagy albérlet vagy kollégium vadászat, azonban érdemes kicsit előre gondolkodni és felmérni, hogy melyik városban melyik lehetőségek érik meg a legjobban.