Menü

A világ legegyszerűbb diétája

Te hány csodadiétát próbáltál már, vagy hány hasonlóval találkoztál a magazinokban? A fogyás, az életmódváltás néha épp azért nehéz, mert ennyire túlbonyolítjuk. Nem kellenek furcsa és nehezen követhető elvek vagy extra összetevők, csak egy kis észszerűség.

Mindig vannak fogyókúrás trendek, amit a legtöbben követnek. Bizonyára sokaknak van valamilyen rációja, de az is tény és érdekesség, hogy a legtöbb idővel kiment a divatból. Ne felejtsük el, amikor egy-egy újabbat kívánunk követni ezek közül, hogy mekkora üzlet áll a háttérben: a teljesen egyszerű diétában nem sok haszon van. Ha viszont megveszed valakinek a termékeit, könyveit, azzal duzzasztod a kitaláló bankszámláját. Ezt sem ítélem el - ha valakinek a pénzköltés és az extra módszerek illúziója kell a fogyáshoz, hát inkább fizesse ki, mert még mindig jobb, mint az egészségtelen, rengeteg testi és lelki problémát okozó elhízás.

Ha viszont nincs kedved, energiád (vagy netalántál pénzed) bonyolult elveket követni, akkor se ess kétségbe! Íme néhány egyszerű és olcsó ötlet, ami nálam mindig beválik, ha szeretném lefelé mozdítani a mérleg nyelvét.

1. Egyél kevesebbet! Igen, ennyire könnyű. Vagy nehéz...? Ha eddig három szelet kenyeret ettél, akkor csökkentsd egyre. Szó sincs arról, hogy óriási áldozatokat kell hozni, és az éhezés a cél. A mennyiségen viszont változtatni kell. Az elején nehéz, a szervezetnek idő kell az átálláshoz. Utána viszont természetessé válik.

2. Majdnem mindent lehet enni, csak nem mindegy, hogy mikor. E tekintetben Schorbert Norbi nem talált ki hülyeséget a kódokkal, noha mára már (sajnos) fenekestül felforgatta a rendszert. Ha tényleg van olyan hízlaló étel, amiről nem tudsz lemondani, akkor annak megevését helyezd át reggelre vagy délelőttre! No és persze a mennyiségben itt is csak módjával...

3. Cserélj le pár dolgot, ami nem jár nagy áldozattal! Ehetsz néhány szem kekszet, de van belőle cukormentes változat, ami szintén finom. Azt pedig meg sem fogod érezni, hogy sima vagy light mozzarellát vagy tejet fogyasztasz. Nem nagy ügy.

4. Éhezni tilos! Nem az a cél, hogy koplalj, mert bár akkor lehet, hogy ideiglenesen fogyni fogsz (de az is lehet, hogy nem), később viszont a szervezeted raktározni fog és az anyagcseréd lelassul. Ha nem akarsz saját magaddal kibabrálni, akkor nem ezt a megoldást választod. Amikor éhes vagy, de még nem jött el az étkezés ideje, akkor egyél valamit, de ne sokat. Pár szem gyümölcs, egy cukormentes müzliszelet, egy ízesített natúr joghurt és egy pohár víz csökkenteni fogja az éhségérzetet. Ha pedig eljön a vacsoraidő, akkor se kopogó szemmel nézegesd az üres tányért, hanem tegyél is rá valamit! Zöldséget, könnyű fűszeres sajtot, abonettet...

5. Ha étkezés után még mindig éhes vagy, adj magadnak egy kis szünetet, és akkor egyél újra pár falatot. Könnyen lehet, hogy addigra elmúlik ez az érzés, de ha nem, akkor is segítesz a szervezetednek, hogy ne egyszerre kelljen sok étekkel megbírkóznia, és könnyítesz az anyagcseréden.

Rendben, bevallhatjuk, hogy a diétázás nem az az időszak, amikor az összes tortát végigkóstolod a cukrászdában, ha pedig tartani szeretnéd a súlyod, le kell mondani róla, hogy minden étkezés után elfogyasztasz egy tábla mogyorós csokit. Nem állítom, hogy nem jár lemondással, nehézségekkel, de nagyjából két hét alatt meg lehet szokni. A célod pedig jusson eszedbe folyamatosan, ne hagyd veszni hagyni!

Hatékony tippek nyelvtanuláshoz

Sokan úgy gondolják, ha folyékonyan szeretnél beszélni egy nyelvet, akkor ki kell költöznöd az adott országba. Ne érts félre, ha másik országban élsz, az biztosan nagyban hozzájárul a nyelvtanuláshoz, de nagyon sok embernek nem adatik meg ez a lehetőség, vagy legalábbis egyelőre nem.

Spiritualitás és józan ész kettőssége

Szerintem már mindenki feltette magának a kérdést, hogy létezik-e Isten? Meg van-e írva előre a sorsunk? Mi van a halál után, félünk-e ettől, vagy esetleg a haldoklás fájdalmától félünk? Egyáltalán hogyan állunk ezekhez a témákhoz, mereven elutasítjuk az efféle transzcendens gondolatokat, vagy esetleg hiszünk benne. Bárhogy is legyen, a spiritualitás témája szerintem senkit sem hagy hidegen. Ebben az írásban arra próbálom meg keresni a választ, hogy mi is a spiritualitás, valóban jó hatással lehet-e a testi egészségünkre és, hogy milyen szerepe lehet ennek az életünkben.

Néma, mégis sokatmondó – a testbeszéd

Sokan nem ismerjük fel, pedig az egyik legfontosabb kommunikációs eszköz a testbeszéd. Mikről árulkodhat és tudjuk-e befolyásolni?

Ezért fontos a helyes légzés

Természetesnek tűnik, de sokan mégsem vesznek jól levegőt. Betegség vagy alkati kérdés is lehet az oka, a nem megfelelő légzés következményeit azonban előbb-utóbb mindenki megérzi.

A halogatás megelőzhető mellékhatásai

Halogatunk, mert nincs kedvünk valamihez. Halogatunk, mert unalmas vagy idegőrlő valamit elkezdeni, befejezni. Mindannyian halogatunk, de vajon milyen hatása van ennek az életünkre?