Menü

A testmozgás 6 meglepő előnye

A testmozgás előnyeiről szinte mindenkinek eszébe jut, hogy fittebbek leszünk tőle, javítja a vérkeringést, elősegíti a súlycsökkenést vagy éppen csökkenti a magas vérnyomást. Azonban van néhány meglepő előnye is a sportnak, amit már kevesebben ismernek. Nézzünk meg, ezek közül néhányat, a teljesség igénye nélkül.

Késlelteti az öregedést

Kinek ne fordult volna már meg a fejében, hogy milyen jó lenne örökre fiatalnak maradni. Bár, sajnos ez egyelőre nem lehetséges, az öregedést késleltethetjük rendszeres testmozgással. A memória és a logika javulása a mentális leépülés ellen hat, a szív és a belső szervek izmainak erősödése, pedig a testet tartja fiatalabb formában.

Segít az ízületi gyulladáson

Bár kicsit ellentmondásosan hangzik, valóban sokat javít az ízületi gyulladásban szenvedők hétköznapjain a rendszer testmozgás. A mozgás hatására nem csak az izmok, hanem az ízületek is megerősödnek, ezáltal pedig enyhül a merevségük és az ebből fakadó fájdalom.

Alvásproblémákra is kiváló

Mivel a test edzése oldja a stresszt és a feszültséget, emellett pedig a hát- és egyéb izom eredetű fájdalmakon is segít, nagy mértékben javít az alvás minőségén is, arról nem beszélve, hogy sport hatására endorfin szabadul fel, ami a test úgymond saját, természetes fájdalomcsillapítója.

A rák megelőzésében is szerepet játszik

Szinte havonta kínálnak újabbnál újabb csodaszereket a rák ellen, azonban a testmozgás közvetve valóban segít a rák megelőzésében. A rákkal kapcsolatos esetek nagy részénél kiváltó okként szerepel a túlsúly és az anyagcsere helytelen működése, ezeket pedig a legjobban a sporttal tarthatjuk egészséges szinten.

Megelőzi a csontritkulást

Köztudott, hogy a rendszeres mozgás, főleg a futás és a séta erősíti a csontokat. Persze minél hamarabb kezdi el valaki, annál jobb, azonban idősebb korban sem késő bevonni az életünkbe a testmozgást. Nőknél kifejezetten ajánlott, mivel ők fokozottan ki vannak téve a csontritkulás veszélyeinek a változókortól.

Enyhíti az asztma tüneteit

Szintén meglepő lehet, hogy pont az asztma tüneteit enyhíti a sport, azonban a legtöbb sportorvos szerint megfelelő gyógyszerek mellett az asztmások is nyugodtan sportolhatnak, sőt. Általában az úszást javasolják, de mindenképp érdemes a betegnek előbb az orvosával konzultálni.

Miért szednek sótablettát a futók?

Sokan esküsznek rá, mások pedig egyáltalán nem használják. De most akkor kell vagy sem? Mire jó a sótabletta?

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.

Pajzsmirigybetegség és sport

Pajzsmirigybetegségnél egyáltalán nem tilos a sporttevékenység, sőt! sokat javíthat az életmódváltással együtt elkezdett és rendszeresen végzett testmozgás. Pajzsmirigybetegségnél nemcsak az életmódváltás fontos, néhány mozgásforma segítséget jelent.