Menü

Futni jó

Mindegy milyen mozgásformát választunk, a lényeg, hogy a rendszeres sport az életünk része legyen. Viszont mozgásforma és mozgásforma között is van különbség, hisz nem mindegy, hogy az állóképességünket szeretnénk javítani, izmot építeni, vagy éppen fogyni szeretnénk. Talán az egyik legintenzívebb testmozgás a futás. Minden izomcsoportot megmozgat és a legegyszerűbb sport, hiszen sem eszközökre, sem különleges pályára nincs szükség. Nem kell hozzá sok pénz, sem kondibérlet, csak a két lábunk és az elhatározásunk.

Sokszor nem is azzal van gond, hogy valaki nem szeret mozogni, nincs pénze, vagy nincs ideje rá. Általában a legnagyobb akadály az első pár lépés, hogy egyáltalán rávegyük magunkat a futásra. Pedig akárkit megkérdezünk, biztos fel tud sorolni legalább három pozitív hatását. Elkezdeni nehéz, viszont az első pár alkalom után már igényelni fogja szervezetünk. Ez természetes, hisz a szervezetre gyakorolt előnyös hatásai mellett jobban is érezzük magunkat, mind fizikálisan, mind mentálisan.

A rendszeres futás segíthet az insomnia leküzdésében, és általánosan javítja az alvás minőségét, ezáltal kipihentebbek és koncentráltabbak leszünk. Ez persze maga után vonja, hogy sokkal jobban kezeljük a stresszt és a problémákat, ami pedig elégedettség érzetet ad. Nem csak ezeken keresztül, hanem közvetlenül is csökkenti a depresszió tüneteit, mivel olyan hormonok termelését indítja be, mint az endorfin, amit boldogsághormonként is emlegetünk.

Nem csak belül, kívül is észrevehető a futás okozta változás. Egészségesebb, tisztább lesz a bőrünk, mivel javul a vérkeringés. Az intenzív izzadás megszabadítja a bőrt a méreganyagoktól, amiktől pattanások és mitesszerek alakulnak ki.

Más előnye is van a futásnak, ami a hölgyeknek kedvez: csökkenti a menstruációs fájdalmakat. Biztos sokan hallották már az orvosuktól, hogy a rendszeres testmozgás majd segít a görcsökön. Persze, egy kis séta nem fogja megváltani a világot, viszont a futás kifejezetten sokat segít, mivel nagyon intenzív mozgás. Nehéz, hiszen, ha fáj valamink, a legutolsó dolog, amit szeretnénk csinálni, az a mozgás. Viszont, ha rávesszük magunkat, pár hét után már érezhető is a hatása és enyhülnek a görcsök.

Miért szednek sótablettát a futók?

Sokan esküsznek rá, mások pedig egyáltalán nem használják. De most akkor kell vagy sem? Mire jó a sótabletta?

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.

Pajzsmirigybetegség és sport

Pajzsmirigybetegségnél egyáltalán nem tilos a sporttevékenység, sőt! sokat javíthat az életmódváltással együtt elkezdett és rendszeresen végzett testmozgás. Pajzsmirigybetegségnél nemcsak az életmódváltás fontos, néhány mozgásforma segítséget jelent.