Menü

Alacsony kalóriás édességek nyomában

Ne legyen ellenséged a nassolás, nem baj, ha szereted az édességeket, de igyekezz olyanokat válogatni, amelyektől nem fog többet mutatni a mérleg.Ha te is szereted édességgel befejezni az ebédet vagy a vacsorát, vagy édes reggelivel indítani a napodat, akkor néha biztosan megfordul a fejedben, hogy megpróbáld csökkenteni a cukorfogyasztásod. Ez nemcsak az alakod, hanem az egészséged megőrzése miatt is fontos. Ha úgy érzed, hogy túlzásba vitted a cukorfogyasztást, akkor ezekkel a módszerekkel csökkentheted.

Fahéjas-vaníliás chiapuding

A chiamag nemcsak egészséges, hanem diétába is beilleszthető alapanyag, amelyből legtöbbször puding készül. A kis magok a folyadékban megduzzadnak, és így lesz pudingállagú a desszert. Ízlésed szerint bármivel, gyümölccsel, mogyoróvajjal, lekvárral vagy csokival is ízesítheted, ez a változat fahéjjal és vaníliával lesz tökéletes, és mandulaital az alapja.

Forró csoki mandulaitalból

A forró csoki csodás dolog, hidegben sportolás után felmelegít, de egy csendes, otthon ülős estét is jobbá tesz. Mindenképpen fontos a jó minőségű kakaó használata. Alapjáraton nem alakbarát, de ha növényi italból, akár mandulából vagy kókuszból készíted, és cukormentes kakaót és édesítőt teszel bele, akkor máris szénhidrátszegény lesz, az élvezet pedig megmarad.

Édes kuszkusz túróval és gyümölccsel

A kuszkusz sokkal egészségesebb köret, mint a rizs vagy a krumpli, bár a rizsnél csak kicsit kevesebb a szénhidráttartalma, jó növényi fehérjeforrás, így a fogyókúrába is beilleszthető. Nagyon gyorsan elkészül, csak kétszeres mennyiségű forró vízzel kell leöntened, és állni hagynod, hogy a kis szemek megszívják magukat és megpuhuljanak, megdagadjanak. Semleges ízű, így nyugodtan készíthetsz belőle édességet is, ahogy ezt a túrós-gyümölcsös kuszkuszt is, ami reggelire, de desszertnek is tökéletes.

Teljes kiőrlésű cukormentes zserbó

Finoman szólva sem egy villámgyorsan elkészíthető édesség, de megéri rászánni az időt, mert biztosan sikered lesz vele. Ne csak ünnepekre készítsd, érdemes vele meglepni a családot. A cukormentes zserbó teljes kiőrlésű lisztből készül, így kicsit bátrabban eheted, de azért itt se vidd túlzásba. A teljes kiőrlésű mellé kell majd hagyományos liszt is, különben túl tömör lesz a tészta.

Zabpelyhes-túrós sütemény

Gyorsan elkészül, finom és diétás is ez a zabpelyhes-túrós sütemény, azt hiszem, nem is kell ennél több pozitívum. Nem kell bele liszt, helyette használj zabpelyhet, amely lassú felszívódású szénhidrát, és nem dobja meg a vércukorszinted sem. A zabpelyhen kívül a chiamag is segít a tésztának, hogy összeálljon, cukor helyett pedig mehet bele eritrit. A bogyós gyümölcsöktől pedig tökéletes lesz.

Teljes kiőrlésű kakaós csiga

Szintén megunhatatlan kedvenc a kakaós csiga, amely finoman szólva sem alakbarát, így érdemes visszafogni a fogyasztását. Szerencsére van egy kiskapu, mert elkészítheted ezt is teljes kiőrlésű változatban. Egy kevés sima lisztet itt is érdemes a tésztába keverni, hogy puhább legyen, de egyébként tökéletes alternatívája a hagyományosnak, és még az alakodra is vigyáz.

Fahéjas-almás kókuszgolyó

A sütés nélküli édességek mindig nagy megmentők. Ez a változat almával készül, ha van otthon kellemesen édeskés ízű almád, remekül fel tudod használni hozzá. Ebbe a fahéjas-almás kókuszgolyóba mehet darált keksz vagy darált dió, a végén pedig forgasd meg kókuszreszelékben.

Akár reggelire, akár desszertként fogyasztasz édes ízt, érdemes az alábbi receptek között keresgélni, biztosan találsz olyat, amit beépíthetsz a mindennapjaidba. Ezeknek a recepteknek a nagy részébe fahéj is kerül, amely nemcsak afrodiziákum, hanem emésztést segítő és zsírégető hatással is rendelkezik.

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?

Ultrafeldolgozott élelmiszerek

Amikor belépünk egy üzletbe, kedvünkre vásárolunk a polcokról, de valószínűleg sokszor azt se tudjuk, hogy konkrétan milyen élelmiszer került a kosárba. Pedig a boltokban rengeteg a feldogozott termék, ilyen az ultrafeldolgozottak köre is.

Reggelizéssel kapcsolatos tévhitek

Ahányféle diéta és trend, annyiféle útmutatás az étkezésekről. Tények és tévhitek a reggeliről, pro és kontra.

Ashoka jótékony hatásai

Az Ashoka szó szerinti jelentése: „gondok nélkül”. A hinduk egyik legfontosabb fája, amely egész India szerte honos.

Szezonális zöldségek májusban

Elérkezett az a tavaszi hónap, amikor a piacon már csupa friss és szezonális zöldséget találhatunk. Érdemes tudni, miért fontos ezeknek az idény zöldségeknek a fogyasztása, és hogyan csempészhetünk többet belőlük az étrendünkbe. Felejtsük el végleg a telet, és készüljünk tápanyaggal és vitaminokkal teli friss ételekkel a nyárra!