Menü

Csak óvatosan a diétákkal!

A különböző diétákat alapvetően arra találták ki, hogy javítsanak az ember egészségi állapotán, a manapság gyorsan változó étkezési trendek és divatok világában azonban sok veszély leselkedik a nem elegendő információval rendelkezőre.

A diétázni vágyók széles skálából választhatnak. Alapjában véve nincs ezzel gond, azzal viszont nagyon is, hogy rengetegen alapvető információk hiányában, tudatlanul vágnak bele a dologba. Ez elsősorban azért lényeges, mert az ellenkező hatást érik el, megtisztulás és egészség helyett károsíthatják szervezetüket.

A fejlődésben lévő szervezetnek például alapvető szükséglete a megfelelő fehérjebevitel, ha valamilyen okból, például speciális vegetáriánus életmóddal ezt korlátozzuk, azzal nemcsak az immunrendszernek, hanem a csontjainknak és izomzatunknak is árthatunk. A vegetarianizmusnak persze számos formája van, akad olyan, ahol nem teljesen tiltott az állati eredetű táplálék.

A másik szélsőség az úgynevezett paleolit táplálkozás, illetve annak a különböző változatai. Az ezt követőek elsősorban a húsra esküsznek és nem fogyasztanak gabonát és tejterméket. A sok hús ugyanakkor szintén több kockázatot rejt magában, megterheli az emésztőrendszert, és előfordulhat, hogy a kelleténél több zsírt viszünk a szervezetünkbe.

Persze félreértés ne essék, szinte mindegyik módszerből lehet átvenni hasznos elemeket, ugyanakkor a szélsőségektől óvakodni kell. A táplálkozási szakértők szerint nem lehet elégszer hangsúlyozni: fő a változatosság és a mértékletesség.

Fotó:
pixabay.com

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.

Megduplázza a mozgás hatását, ha ezeket eszed edzés után

Az edzés célja nemcsak a fogyás lehet, de az izomtömeg növelése is. A két folyamat azonban nem zajlik párhuzamosan, mert a testnek az építkezéshez felhasználható extra energiára van szüksége, ami egy kalóriadeficittel rendelkező étrendben nincsen meg. Ahhoz, hogy a sportolásba ölt órák meglátszanak rajtad, az étkezésedet is a céljaidnak megfelelően kell alakítani.

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.