Menü

Hogyan számoljuk a bevitt kalóriát?

Múlt heti cikkünkben ismertettük, hogy mikor érdemes a diéta ideje alatt kalóriákat számolgatni. Bemutattuk, hogy mikor előnyös, de azt is, hogy ez a módszer nehezen alkalmazható életmódként, azonban bizonyos időszakokban igenis lehet létjogosultsága.

Most pedig olyan weboldalakat, módszereket szeretnénk bemutatni, amivel a kalóriaszámolás nem is olyan nagy ördöngösség. Ennek legegyszerűbb módja, ha a digitális eszközöket használunk a számolgatáshoz – ehhez aztán végképp nem kell „matekzseninek” lenni! De akinek van kedve, a klasszikus módszerrel is próbálkozhat.

A Kalóriabázis

A www.kaloriabazis.hu weboldal kifejezetten erre a célra került kifejlesztésre. Használata csak az első alkalmakkor lehet macerás, amikor az Ön által rendszeresen fogyasztott ételeket viszi fel a rendszerbe – ugyanis ezt is megteheti. Bár rengeteg már felvitt étel, recept szerepel, ha ezek közül választja ki, hogy például egy adag lecsót evett, akkor nem fog pontos eredményt kapni, mert a lecsót mindenki másképp készíti. Ha viszont megadja a rendszeresen készített ételek összetevőit, úgy mindig hiteles adatot kaphat. Például ha kenyeret süt, akkor csak egyszer kell felvinnie a szokásos kenyér összetevőinek listáját, és utána már csak ki kell azt választania, hogy ebből fogyasztott egy szeletet reggelire. A regisztrációkor (vagy utána) az oldal segítségével beállíthatja az Önnek szükséges kalóriamennyiséget – bár arra figyelni kell, hogy ez sem lesz teljesen egyéni. A diéta idején figyelje magát, hogy a beállított kalória értékkel milyen mértékű a fogyás (túl gyors, nagyon lassú). Az oldalon még a sport révén elégetett kalóriákat is felviheti. A weboldal szerencsére mobiltelefonra is optimalizált, így bárhol használhatja.

Calorie Counter applikáció

A MyFittnessPal alkalmazás az egyik legközkedveltebb applikáció, amellyel kalóriát számolhat. Az egyetlen hátránya, hogy magyar nyelven nem elérhető. Ha ez valakinek mond valamit, akkor a Google Play áruházban az 5 pontból 4,7-esre értékelték a felhasználók. Érdekessége, hogy még rost- és koleszterin adatokat is tud kezelni az élelmiszerekről. Márpedig a rost-érték nagyon fontos. Az applikáció ráadásul összekapcsolható az egyéb közösségi fiókjaival. De számítógépen is használható a szinkronizálás révén. Weben keresztül a www.myfittnesspal.com weboldalon érhető el az oldal.

A mérleg segít

Léteznek kalóriaszámolós mérlegek, amelyek nagy segítséget nyújthatnak a diétázóknak. Ezen eszközökben sok-sok étel kalóriatartalma már automatikusan beprogramozott, de újakat is felvihetünk tetszés szerint. Ezután csak rá kell tennünk a mérlegre a fogyasztott ételt, és automatikusan kiadja az adott mennyiség kalória, szénhidrát, és egyéb értékeit.

Papírt, tollat elő!

Aki nem szereti a „kütyüket”, annak sem kell megijednie, a kalóriaszámolás klasszikus formája nem is olyan bonyolult. Szinte minden ételen feltüntetik annak tápértékét, legalábbis a kalória, zsír, szénhidrát, fehérje adatokat 100 grammra vetítve. Ehhez képest csak azt kell tudnia, hogy mennyit fogyasztott az adott ételből, vagy mennyit tett a receptjéhez. Itt is segít a mérleg, ami a számolgatás elengedhetetlen kelléke. Szintén igaz az, ami a többi esetben: csak az elején bonyolult. Ha már a kedvelt, készített ételeinek egyszer kiszámolta az értékeit szintén 100 grammra vetítve, akkor csak ehhez kell arányosítani az elfogyasztott mennyiséget. Elsőre ijesztőnek tűnhet mindig mérlegre tenni az ebédet, de a végén már érdekessé válik. Hajtja az embert a kíváncsiság, és a diéta idején kézzel foghatóvá válik általa a haladás. Azért itt is megjegyezzük: egy életen át nehéz számolgatni. De aki a diéta idején megtanulja az egészséges életmódot, sőt használta egy ideig a kalóriaszámolást, az hamar megtanulja, hogy milyen ételek, és milyen mennyiségek kedvezőek a számára. Azt sem árt tudni, hogy ha a gyerek megeszik egy zacskó chipset, akkor azzal kb. másfél étkezés kalóriatartalmát váltotta ki, nem is beszélve a túlzott zsírfogyasztásról, valamint a hasznos tápanyagok hiányáról. Ilyen és ehhez hasonló információk megszerzésében segít a kalóriaszámolás „tudománya”.

Fotó:
pixabay.com

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.

Pajzsmirigybetegség és sport

Pajzsmirigybetegségnél egyáltalán nem tilos a sporttevékenység, sőt! sokat javíthat az életmódváltással együtt elkezdett és rendszeresen végzett testmozgás. Pajzsmirigybetegségnél nemcsak az életmódváltás fontos, néhány mozgásforma segítséget jelent.

SMR henger. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz?

Az SMR, vagyis self-myofascial release roller, egy henger, melynek lényege, hogy tulajdonképpen egy kötőszöveti önmasszázst végezhetünk vele, a letapadt izmok fellazítására szolgál. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz? Hogyan kell használni és mik azok a trigger pontok?