Menü

Még nem késő felkészülni a bikiniszezonra

Hamarosan itt a nyár, és végre elővehetjük a fürdőruhákat, úszódresszeket és boardshortokat a szekrényből. Bár tény, hogy ennek nem mindenki örül, főleg azok nem, akik télen kevesebb figyelmet fordítottak az alakjukra. Aggodalomra semmi ok, még nem késő formába lendülni és megszabadulni a hideg időben felszedett párnácskáktól!

Kb. 40-60 nap alatt jól látható eredményeket érhetünk el, amennyiben odafigyelünk a táplálkozásunkra, valamint elkezdünk sportolni. Amennyiben egyedül nehezen boldogulunk, szakértőktől, személyi edzőktől már 10.000 Ft-os összegtől kérhetünk egyénre szabott edzéstervet, valamint étrendet.

Az elsődleges, amit bizonyosan javasolni fognak, a finomliszt és a cukor elhagyása. Ez elkerülhetetlen az alakunk átformálásához. Bár léteznek „csodadiéták”, miszerint fogyjunk csokoládéval, vagy hogy a kalória szabályozása mellett bármit ehetünk, azonban ez általában csak ideig-óráig válik be. Ha valós, és jelen esetben gyors eredményt szeretnénk, akkor valóban egészséges ételeket fogyasszunk. Itt azonban kihangsúlyoznánk, hogy a túl gyors fogyás nagyon egészségtelen lehet! Nagy testsúly esetén még gyorsabb fogyás várható a diéta kezdetén, ha viszont kisebb súlytöbblettel rendelkezünk, akkor heti 1 kg fogyásnál többet ne erőltessünk. Fontos, hogy mindig ugyanabban a napszakban, lehetőleg reggel, étkezés előtt, ruha nélkül mérlegeljük magunkat. Még jobb, ha centivel próbálkozunk, vagy valamelyik ruhadarabunkon figyeljük, hogy mennyire szűk a fogyás előtt, és később mennyivel könnyebben csusszanunk bele. A sport elkezdésével ugyanis lehet, hogy fogyást tapasztalunk, a mérleg azonban nem mutat kevesebbet: ennek oka, hogy az izom fejlődésével még nőhet is a mérleg szerinti súlyunk, mivel az izom nehezebb, mint a zsír.

Ettől viszont ne ijedjünk meg, és ne hanyagoljuk a sportot olyan ál-indokokkal, miszerint inkább nem sportolunk, mert attól nehezebbek leszünk, vastagabb lesz tőle a combunk, stb. Ezek nem valós okok a sport elhagyására. Csak formásabbak leszünk a sportolástól, és a fogyás mellett így kaphatunk szép, formás alakot a bikiniszezonra. Önmagában viszont a sport nem elegendő: heti két aerobic mellett még nem ehetünk meg mindent. A fogyás és az alakformálás terén 70%-ot nyom latba az étkezés, és 30%-ot a mozgás.

Amennyiben komolyan vesszük, hogy a nyaralásra szeretnénk jobban kinézni, akkor szigorúnak kell lennünk önmagunkhoz. Ez nem azt jelenti, hogy éhezni kellene, vagy soha nem ehetünk egy szeletet a nagymama sütijéből, de összességében jelentős változásokra van szükség az életmódunkban. Ebben segíthet, ha referenciapéldának leírjuk egy átlagos napunkat étkezés és mozgás szempontjából, majd a fogyókúra, életmódváltás kezdetével minden nap feljegyezzük, hogy mit ettünk és mit mozogtunk. Ha ezt őszintén tesszük, akkor el tudjuk kerülni, hogy áltassuk magunkat, amire hajlamosak lehetünk akkor, amikor még nem kiépült szokás számunkra az újfajta étkezés, vagy a testmozgás. 

Fotó:
Pixabay.com

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.

Megduplázza a mozgás hatását, ha ezeket eszed edzés után

Az edzés célja nemcsak a fogyás lehet, de az izomtömeg növelése is. A két folyamat azonban nem zajlik párhuzamosan, mert a testnek az építkezéshez felhasználható extra energiára van szüksége, ami egy kalóriadeficittel rendelkező étrendben nincsen meg. Ahhoz, hogy a sportolásba ölt órák meglátszanak rajtad, az étkezésedet is a céljaidnak megfelelően kell alakítani.

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.