Menü

Tíz gyors tipp, amellyel máris életmódot váltottál

Nagyon gyakran a pénz és az idő a legelső két kifogás, ha életmódváltásról beszélünk. Engedd meg, hogy megpróbáljalak meggyőzni az ellenkezőjéről, ígérem mindössze tíz változtatás és máris rengeteget tettél az egészségesebb élethez vezető úton, sem drága nem lesz, sem időigényes. Ne lapozz tovább, olvasd el a tíz tanácsom.

Te is tudod, már sokszor mondtuk, készételeket nem érdemes vásárolni, mert az esetek nagy részében alacsony tápértékűek, kalóriadúsak, s még többe kerülnek ahhoz képest, mintha ugyanazt otthon magadnak főznéd meg, egészségesebb verzióban. Főzz otthon, főzz több napra!

Ha van saját kerted (nekem sajnos nincs), melyben megterem a sok zöldség és gyümölcs, akkor szerencsés vagy, ha nem, akkor sajnos meg kell vásárolni ezeket az alapanyagokat, vagy elfogadni alkalmanként nagyszülőktől, rokonoktól, barátoktól, ha megkínálnak cukkinivel, sütőtökkel, uborkával, paradicsommal, paprikával, eperrel vagy más gyümölcsökkel. Ha nincs ilyen bónusz, akkor sajnos meg kell venni, de az idény gyümölcsök és zöldségek szerencsére nem annyira drágák, mint nem szezonális társaik. Ha otthon főzöl, mindent úgy készíthetsz és fűszerezhetsz, ahogy Te szereted, s egy kutatás szerint kevesebbet is eszünk a magunk főzte menüből, mintha étteremben ennénk.

Néhány pénztárcakímélő ötlet, ugye tíz tanácsot ígértem, lássuk:

1. Legyen a hűtő vagy a konyhapolc mindig tele friss idény zöldségekkel, gyümölcsökkel! Sokkal könnyebb lesz egészségesen főzni, ha friss cukkiniből, vagy eperből válogathatsz. Natúr konzervhal vagy fagyasztott zöldség nálam alap, mindig jól jönnek.

2. Kicsit vegyél vissza a húsfogyasztásból, hidd el, nem árt néha húsmentes fogásokat készíteni, csőben sült zöldségeket, egészséges tésztaféléket, halat.

3. Fűszerezd az ételeidet kedved szerint, nyugodtan próbálj ki új ízesítőket.

4. Nézd a kalóriát és a tápanyagtartalmat! Nagyszerű bázisunk található erre a világhálón, vagy számos más kalória-és tápanyagszámláló oldal, alkalmazás. Tanulmányozd, sokszor meg fogsz lepődni!

5. Amit szeretsz, ami bevált, abból vásárolj többet! Tarts otthon belőle, hogy mindig kéznél legyen.

6. Használj mirelit gyümölcsöt, nagyon finom fagyi készíthető belőle.

7. Készíts hideg, ízesített italokat otthon, a bolti mesterséges adalékot tartalmazó üdítők helyett! Főzz le egy nagy adag teát vagy kortyolj hideg limonádét, miután hazaértél a munkából. Jó is, hogy ezt írom, mindjárt feltankolok ebből délutánra, remekül lehűl, mire hazaérünk.

8. Főzz sokat a kedvenc ételeidből! Legyen az egy főzelék, gyümölcsleves, lecsó vagy egy diétás süti, dobozolj belőle több napra, ha nem idegenkedsz az 1-2 napos ételektől (én abszolút nem, csak a finnyás férfiak a családomban) akkor nyugodtan edd több napig, hűtőben semmi baja. Lecsó is eláll, maximum a tojást tálalás előtt üsd rá és főzd hozzá, ha úgy szereted te is.

9. Ne vegyél bolti önteteket, mártásokat, cukros ketchupot, zsíros majonézt, cukros saláta dresszingeket. Inkább dobj össze egy finom salátaöntetet magadnak olívaolaj, balzsamecet, só és kevés zöldfűszer keverékéből.

10. Sürgősen felejtsd el a diabetikusnak hirdetett bolti kekszeket, nápolyikat. De még a cukros fitt joghurtot, a fruktózos lekvárt és a fitness müzliket is. Kérlek! Köszönöm.

+1. Tudjátok, nem tudom befogni addig, amíg a sportot nem említem. Sétálj a munkába és haza, boltba és oviba, tegyél meg naponta 10 ezer lépést. Biztosan hallottad már, hogy ennyi kell ahhoz, hogy fitt és egészséges maradj, ez napi 7-8 km-t jelent és ez egyáltalán nem olyan horribilis szám.

Hidd el, pici előrelátással, tudatossággal, némi tervezéssel és ezekkel az apró lépésekkel sokat tehetsz azért, hogy az életmódváltás egyszerűbb és költséghatékonyabb legyen. Később már, nem is akarsz máshogy élni.

SMR henger. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz?

Az SMR, vagyis self-myofascial release roller, egy henger, melynek lényege, hogy tulajdonképpen egy kötőszöveti önmasszázst végezhetünk vele, a letapadt izmok fellazítására szolgál. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz? Hogyan kell használni és mik azok a trigger pontok?

Jojó effektus, mit tehetünk ellene?

A jojó effektus a leadott és visszahízott kilók többszöri váltakozása. Általában rapid diéták, divatétrendek velejárója, ezért sem ajánlott a drasztikus gyors fogyás, vagy a kampányszerű fogyókúrák alkalmazása. Mit tehetünk a jojó effektus ellen?

A táplálék megvonás hatásai

Adott embercsoport szokásos aktivitása mellett napi 14000 kJ-t (~3500 kcal) fogyasztott. 24 héten keresztül napi 6400 kJ-nyi (1600 kcal) táplálékot, ami eredeti szükségletük 46%-át fogyasztottak. Az eredmények döbbenetesek voltak.

Kar edzés: A legjobb gyakorlatok nőknek és férfiaknak

A kar edzés az egyik legkedveltebb mind közül, de nem mindenki körében. Rengeteg nő fél attól, hogy egyik pillanatról a másikra nagy, férfias karja lesz. A tévhitek helyett tisztázzuk miről is szól a lógó kar eltüntetése, hogy néz ki egy kar edzésterv és melyek a legjobb karizom erősítő gyakorlatok.

Stabil fogyás, avagy lassan, de biztosan

Ki ne tapasztalta volna már, hogy a nehezen ledolgozott kilók szinte egyik napról a másikra visszaröppennek, ha nem figyel az ember. Ezt sok minden okozhatja, de általában a türelmetlenségünk a kulcs és az, hogy túl gyorsan szeretnénk lefogyni.