Menü

Miért olyan nehéz elkezdeni sportolni?

A sport sok mindent magába foglal: csapatsportokat, egyéni sportokat, lovaglást, sakkot, táncot, tornát, és még folytathatnánk a felsorolást bármivel. Sokan azt gondolják, ha már gyalog mentek munkába, vagy futottak a buszra, eleget mozogtak. De ez is, ahogy minden kifogás, a halogatás egyik eszköze.

A halogatás legnagyobb oka : a restség. Nem csupán a sportra vagyunk restek, hanem sokféle cselekvésre. Az emberek fontossági sorrendet állítanak fel, és csakis azért küzdenek teljes erőbedobással, ami meghozza a sikerüket a fontosabb dolgokban. Ha valaki élsportoló szeretne lenni, keményen edz, de vajon miért nem teszi ezt meg az is, aki csak szeretne kikapcsolódni?

Az intenzív testmozgás dopamint szabadít fel, ami jó érzéssel tölti el az embert. Jól tudjuk, milyen pozitív hatása van annak, ha mozgunk, de mégis ódzkodunk, ha le kell futnunk 3-4 kilométert. Ennek oka az, hogy az azonnali „jutalmat” előnyben részesítjük a későbbivel szemben. Ezt a gyermekeken elvégzett ún. Marshmallow-teszt is bizonyítja. Habár maga a teszt nem erre irányul, a lényeg nagyon jól van vázolva benne: nehéz több időt várni és közben lemondani valami jóról, hogy később nagyobb élvezethez jussunk. Rávetítve erre a témára: ha valami olyat tehetünk meg sport helyett, ami azonnal örömökben részesít minket, például nézhetünk filmet, elmehetünk bulizni, pihenhetünk, vagy bármi egyéb tevékenység, akkor könnyebb azt választani, mint elmenni és akár órákig hajtani, hogy a végén elégedettek legyünk a teljesítményünkkel.

Ha, tehát ismerjük korlátainkat, tudjuk befolyásolni is azokat. Ha tudjuk, hogy restek vagyunk sportolni, akkor választanunk kell egy olyan sportot, ami azonnali jutalomban is részesít bennünket, például a barátainkkal is folytathatjuk, szép helyen tehetjük meg, esetleg van benne valami különösen szórakoztató, mint például a tánc, aerobik, vagy nyugtató hatású, mint a jóga. Ha pedig így is nehezen akaródzik elkezdeni, tudatosítsuk magunkban, hogy naponta vagy kétnaponta 1-1 óra is rengeteget számít abban, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben.

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.

Megduplázza a mozgás hatását, ha ezeket eszed edzés után

Az edzés célja nemcsak a fogyás lehet, de az izomtömeg növelése is. A két folyamat azonban nem zajlik párhuzamosan, mert a testnek az építkezéshez felhasználható extra energiára van szüksége, ami egy kalóriadeficittel rendelkező étrendben nincsen meg. Ahhoz, hogy a sportolásba ölt órák meglátszanak rajtad, az étkezésedet is a céljaidnak megfelelően kell alakítani.

Miért szednek sótablettát a futók?

Sokan esküsznek rá, mások pedig egyáltalán nem használják. De most akkor kell vagy sem? Mire jó a sótabletta?

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!