Menü

Mit egyen a gyerek, ha sportol?

Fociedzés vége, este fél hét: a fiam farkaséhesen esik be a kocsiba, bizonyára más szülőknek is ismerős ez a szitu. Amióta focizni kezdett, azóta megállás nélkül mozog, s még jobban oda kell figyelnem arra, hogy mit egyen az én amúgy is vékony testalkatú gyerekem. Bedob ő szívesen bármikor egy csokit meg vaníliás szívecskét (kedvenc péksütije), azzal nincs baj, de az nem megoldás, hiszen a megfelelő vitaminok és tápanyagok bevitele egy sportoló gyerek életében különösen fontos. Erre nem elég a vaníliás szívecske.

Amióta a fiam sportol, hatalmas lelkesedéssel veti bele magát a hétköznapokba, különösen edzésnapokon lehet madarat fogatni vele, azonban sokkal vékonyabb lett, bizonyos szűkszárú nadrágokat nem is merek ráadni, mert olyan, mintha csak két bakancs lépkedne mellettem. Hogy elmondom neki a helyes táplálkozás fontosságát, az körülbelül pont annyira (nem) érdekli, mint a gyerekek nagy részét, azonban ha a gyerekünk sportol, kutya kötelességünk az étrendjét ehhez igazítani.

Aki edz, sok magnéziumra, káliumra, kalciumra és fehérjére van szüksége, illetve vasra és omega-3-ra is. A proteinbevitel miatt a hús nem maradhat el a sportoló gyerek étrendjéből, melyhez kiváló választás a csirkehús. A csirkemell 100 grammja 23 gramm fehérjét tartalmaz. A hal is jó fehérjeforrás, omega 3 tartalma miatt nagyon jó választás az étrendben. A spenót a magnéziumban és káliumban gazdag, s vastartalma miatt is fogyasztandó, 100 gramm spenót 58 mg magnéziumot, 633 mg káliumot tartalmaz.

Az olajos magvakat akkor is beírnám a cikkbe, ha nem sportolna a gyerekem, az uzsonnás dobozába heti többször is teszek diákcsemegét, ropogtatnivalót. A banán nagy kedvencem, edzés után nagyon jó szénhidrátforrás, emellett magnéziumot, s káliumot is tartalmaz, elengedhetetlen a sportoló gyermek étrendjében. Az ételek mellett a folyadékfogyasztás is kiemelendő, hiszen ha mozog a gyerek, a folyadékszükséglete is növekszik.

Ha mintaétrendben gondolkodnék, akkor reggelire rántottát, teljes kiőrlésű pékárut és frissen facsart narancslevet vagy gyümölcsös zabkását ajánlanék, tízóraira olajos magvakat, zabkekszet, ebédre nem túl zsíros húsételt, legjobb a csirkemell, nagy adag zöldséggel vagy rizzsel, edzés előtt vagy után egy müzli szeletet, zabszeletet, ásványvizet és banánt, vacsorára pedig sült csirkemellet, halat készítenék, esetleg durumtésztából készült tésztaételt.

A napi energia bevitelre figyelve, változatos étrendet összeállítva, s ügyelve a megfelelő folyadékfogyasztásra és vitaminok pótlására, nyugodtan engedhetjük edzésre a gyereket, energikus lesz, fitt és egészséges, a betegségek pedig messze elkerülik. Ha gyermekünk pedig komolyabb sportkarrierben gondolkodik, akkor azért javaslom, hogy a speciális igényekhez kérjük ki sportdietetikus tanácsát.

Miért fontos a fényvédő?

Bőrgyógyászok és kozmetikusok egyaránt nem győzik kiemelni, hogy mennyire fontos a fényvédő gyakori kenése az arcra. Nemcsak nyáron, de télen is szükség lenne rá, azonban erről sokan megfeledkeznek.

5 étel, amit sosem szabadna mikróban újramelegíteni

Akár ételmérgezést is okozhatnak, ezért jobb annyit főzni belőlük, amennyi egyszerre elfogy.

Spenótos ételek a főzeléken túl

A spenót igazi vitaminbomba, természetes vasforrás. Bár számos jótékony hatása van, igencsak megosztó étel, sokan nem szeretik a krémes spenótfőzeléket. A spenótból nem csak főzeléket készíthetünk, feldobhatjuk vele a tésztaételeket, salátákat és még a húsokat is.

Ételcsoport, mely garantáltan segít a vércukorszinten tartásában!

Ha néhány egyszerű dolgot változtatunk a bevásárlókocsi tartalmán, annak komoly hatása lesz a vércukor szabályozásának képességére, az étvágyra és a keringési rendszer állapotára is.

A legjobb természetes vérhígítók

A vérhígítókat számos betegség kezelésére használják, mivel megakadályozzák a vérrögök képződését, amelyek szívrohamot vagy stroke-ot is okozhatnak. Vannak természetes anyagok, amelyek szintén ilyen tulajdonsággal rendelkeznek.