Menü

Mitől ilyen népszerű a TikTok?

Bizonyára már sokan hallottak az új népszerű közösségi média applikációról, a TikTokról, amit már több mint egy milliárd ember töltött le. A kínai alkalmazás már 2016 óta létezik, de számunkra csak most vált igazán ismertté, de ennek ellenére is szárnyal. Mi lehet a siker titka?

2016-ban egy kínai cég - a ByteDance - megalkotta a Douyin nevű alkalmazást, ami lényegében a TikTok közvetlen elődje. Az applikációban rövid táncos, koreográfiás videókat lehetett megosztani. Majd 2018-ban egyesült a musical.ly-vel, így lett elérhető az Egyesült Államokban és 150-nél is több országban. 2019-ben már többen töltötték le, mint az Instagramot vagy a Facebookot, így a leggyorsabban növekvő közösségi alkalmazássá vált világszerte. Legutóbbi adatok szerint 800 millió felhasználója van. Az applikáció egyenes utat kínál a Z és Alfa generációkhoz, ezért egyre több cég készít TikTok felhasználót a fiatalok elérése érdekében, de ez még gyerekcipőben jár.

A TikTok lényege, hogy rövid videókat lehet készíteni zenékre, felvételekre, vagy akár mások videójára is lehet reagálni. A hangok kvázi hashtagként viselkednek, ugyanis ha rákeresünk egy zenére, akkor megtalálhatjuk azokat a videókat, amik arra a zenére készültek. Ugyanígy működnek az effektek is. Nagy lehetőséget teremt a kreativitásnak, sokféle lehetőség közül lehet választani. A videók témája is kötetlen: vannak szórakoztató és elgondolkodtató videók is.

Sokan elítélik az applikációt, mert kifejezetten a fiatalok használják és sok a felesleges és értelmetlen tartalom, hiszen akár a 10-12 éves korosztály is készít tartalmakat. Egy friss hazai kutatásból (Post For Rent és a Ringier Axel Springer Magyarország Digital Media Campus) kiderül, hogy a hazai felhasználók kétharmada 18 éves, vagy 18 éven aluli, és mindössze 0,37%-ot tesznek ki a 40 év fölöttiek. Legfőbb negatív tulajdonsága viszont az, hogy rendkívül addiktív. Ezt az is bizonyítja, hogy a hazai felhasználók 63%-a naponta többször is megtekinti a TikTokot.

A felhasználók 80%-a követ népszerű TikTokkereket, és mindössze 6% követ céget vagy márkát. Erről arra következtethetünk, hogy a cégek többsége még nem ismerte fel a TikTok marketing sikerét. Viszont van, aki már hazai viszonylatban is rájött a siker titkára. Érdekességként szeretném megemlíteni, hogy egy hazai cég 1+1 órás konzultáció keretében TikTok stratégiát dolgoz ki cégeknek 399.000 Forintért cserébe! Valóban ekkora erő van a TikTok marketingben? Ez csak hónapok, évek múlva fog igazán világossá válni, amikor a cégek is megjelennek ezen a platformon. Viszont manapság inkább az Instagram felületen vannak jelen a cégek, sőt már közvetlenül tudunk ott vásárolni.

A TikTok egyelőre a fiatalabbak platformja, de kis idő elteltével, mint a Facebooknál, megfigyelhetjük akár az idősebb korosztály jelenlétét is. A növekedés viszont mindenképpen figyelemreméltó már most, hiszen már 2018-ban 78 milliárd dollárra becsülték a cég értékét és a bevételi előrejelzéseket is felül kellett vizsgálni, hiszen a várt 100 milliárd jüan helyett 120 milliárd jüan ütötte a markát a cégnek.

Nagypál Anna

Zero waste: törekvés egy tisztább jövő felé

A modern világ elképesztő ütemű fejlődése és a fogyasztási szokásai hatalmas mennyiségű hulladékot termelnek. Szinte mindent eláraszt a szemét: a rengeteg visszamaradt PET-palack, a fesztiválok után maradó szeméthegyek éppen csak a felszínét mutatják egy mélyen gyökerező problémának. Túlzó vásárlási szokások, élelmiszer felhalmozás, a termelés határainak figyelmen kívül hagyása – ezek mind olyan jelenségek, amiket tudatossággal el lehetne kerülni.

Mit ad a nézőknek a filmzene?

A filmek világa épp annyira szól a hangokról, mint a látványelemekről. A gondosan megkomponált dallamok képesek elmélyíteni a látványt, felerősíteni az érzelmeket, és egyedülálló módon bevonni a nézőt a történetbe. Gondoljunk csak Hans Zimmerre, a Dögkeselyű ikonikus dallamára, vagy éppen a nemrégiben megjelent A brutalista számaira. Vajon hogyan képes a hang és a vizuális tartalom együttese ennyire megragadó élményt nyújtani, és milyen utat járt be a filmzene, mire eljutott a mai státuszáig?

A hulladék kérdése – kihívás és lehetőség egyszerre

A hulladékkezelés napjaink egyik legégetőbb környezeti problémája, amely nemcsak a városainkat és vidékeinket érinti, hanem globális kihívást is jelent.

A sarki fény születése és színei

Hazánkban csak rendkívül ritkán láthatunk sarki fényt, mégis szinte mindenki ismeri. Erőssége és láthatósága sok tényezőtől függ, lényegében három dolog elengedhetetlen a létrejöttéhez: légkör, mágneses tér és naptevékenység. Megfigyelése évről évre millióknak okoz felejthetetlen élményt. Adódik a kérdés, hogy hogyan alakul ki az aurora borealis, milyen elemei és milyen színei vannak?

A vadkemping alapjai és szabályai

A vadkemping a környezetjárás, de sokszor inkább a természetben való kikapcsolódás egy speciális ágazata, ahol nem menedék- vagy faházakban történik az éjszakázás. Hanem helyette az élővilághoz közelibb, nyugodtabb helyszínen egy sátorban. Előnye az ingyenesség, a felszabadító természetközeli tapasztalat, hátránya a komfort szűkössége.