Mitől ilyen népszerű a TikTok?
- Dátum: 2020.11.11., 07:28
- Nagypál Bíborka Anna
- bevétel, felmérés, függőség, közösségi média, marketing, média, mobil, TikTok, videók, zenék
Bizonyára már sokan hallottak az új népszerű közösségi média applikációról, a TikTokról, amit már több mint egy milliárd ember töltött le. A kínai alkalmazás már 2016 óta létezik, de számunkra csak most vált igazán ismertté, de ennek ellenére is szárnyal. Mi lehet a siker titka?
2016-ban egy kínai cég - a ByteDance - megalkotta a Douyin nevű alkalmazást, ami lényegében a TikTok közvetlen elődje. Az applikációban rövid táncos, koreográfiás videókat lehetett megosztani. Majd 2018-ban egyesült a musical.ly-vel, így lett elérhető az Egyesült Államokban és 150-nél is több országban. 2019-ben már többen töltötték le, mint az Instagramot vagy a Facebookot, így a leggyorsabban növekvő közösségi alkalmazássá vált világszerte. Legutóbbi adatok szerint 800 millió felhasználója van. Az applikáció egyenes utat kínál a Z és Alfa generációkhoz, ezért egyre több cég készít TikTok felhasználót a fiatalok elérése érdekében, de ez még gyerekcipőben jár.
A TikTok lényege, hogy rövid videókat lehet készíteni zenékre, felvételekre, vagy akár mások videójára is lehet reagálni. A hangok kvázi hashtagként viselkednek, ugyanis ha rákeresünk egy zenére, akkor megtalálhatjuk azokat a videókat, amik arra a zenére készültek. Ugyanígy működnek az effektek is. Nagy lehetőséget teremt a kreativitásnak, sokféle lehetőség közül lehet választani. A videók témája is kötetlen: vannak szórakoztató és elgondolkodtató videók is.
Sokan elítélik az applikációt, mert kifejezetten a fiatalok használják és sok a felesleges és értelmetlen tartalom, hiszen akár a 10-12 éves korosztály is készít tartalmakat. Egy friss hazai kutatásból (Post For Rent és a Ringier Axel Springer Magyarország Digital Media Campus) kiderül, hogy a hazai felhasználók kétharmada 18 éves, vagy 18 éven aluli, és mindössze 0,37%-ot tesznek ki a 40 év fölöttiek. Legfőbb negatív tulajdonsága viszont az, hogy rendkívül addiktív. Ezt az is bizonyítja, hogy a hazai felhasználók 63%-a naponta többször is megtekinti a TikTokot.
A felhasználók 80%-a követ népszerű TikTokkereket, és mindössze 6% követ céget vagy márkát. Erről arra következtethetünk, hogy a cégek többsége még nem ismerte fel a TikTok marketing sikerét. Viszont van, aki már hazai viszonylatban is rájött a siker titkára. Érdekességként szeretném megemlíteni, hogy egy hazai cég 1+1 órás konzultáció keretében TikTok stratégiát dolgoz ki cégeknek 399.000 Forintért cserébe! Valóban ekkora erő van a TikTok marketingben? Ez csak hónapok, évek múlva fog igazán világossá válni, amikor a cégek is megjelennek ezen a platformon. Viszont manapság inkább az Instagram felületen vannak jelen a cégek, sőt már közvetlenül tudunk ott vásárolni.
A TikTok egyelőre a fiatalabbak platformja, de kis idő elteltével, mint a Facebooknál, megfigyelhetjük akár az idősebb korosztály jelenlétét is. A növekedés viszont mindenképpen figyelemreméltó már most, hiszen már 2018-ban 78 milliárd dollárra becsülték a cég értékét és a bevételi előrejelzéseket is felül kellett vizsgálni, hiszen a várt 100 milliárd jüan helyett 120 milliárd jüan ütötte a markát a cégnek.
Nagypál Anna
Strandetikett: néhány szabály, hogy ne legyünk a part réme

A strand a kikapcsolódás, a feltöltődés és a közösségi élmények helye. Azonban ahhoz, hogy mindenki jól érezze magát, nem árt betartani néhány alapvető illemszabályt. Ezek nem szigorú törvények, inkább olyan apró figyelmességek, amelyek megteremtik a békés és vidám hangulatot.
Ne fizessünk többet a kelleténél: szállásfoglalási tippek kezdőknek és profiknak

A nyaralás vagy üzleti út egyik legnagyobb költsége gyakran a szállás. Ha nem figyelünk, könnyen túlfizethetünk, vagy olyan helyen kötünk ki, ami messze nem felel meg az elvárásainknak. Néhány egyszerű, de hatékony trükkel azonban jelentős összegeket spórolhatunk, miközben a minőségből sem kell engednünk.
Kutyák, akik bírják a gyerekzsivajt (és még élvezik is)

A kutyatartás rengeteg örömet hozhat egy család életébe – különösen akkor, ha kisgyerekek is vannak. A megfelelő kutyafajta kiválasztása azonban kulcsfontosságú: fontos, hogy a négylábú barát türelmes, játékos, tanítható és családbarát legyen. Íme a legjobb kutyafajták, amelyek kiválóan illenek kisgyermekes családokba.
Felelőtlenség-e gyerekkel vagy kutyával fesztiválozni?

Mennyire való ifjoncoknak a hangos zene? Élvez-e egy házi kedvenc a tűző napon, több ezer ember között mászkálni? Azonban mi van, ha valaki csak együtt akar lenni a szeretteivel? A fesztiválozás régen más volt, de a világ változik, és ma már a szabadtéri programok sokszor gyerekbarátak. A modernebb rendezvényeken játszósarok, családi pihenő és csendes zóna is várja a bulizókat.
Milyen második idegen nyelvet érdemes tanulni 2025-ben?

Az angol ma már nem előny, hanem elvárás. Ez a mondat nemcsak a munkaerőpiacon, hanem az iskolapadban is igaz. Azonban ha a szigetország nyelve már pipa – akár a gyerekednek, akár neked –, akkor adódik a kérdés, hogy mi legyen a másik opció? A nyelvek közötti verseny nemcsak kulturális kérdés, hanem stratégiai döntés is. Gazdasági kapcsolatok, digitális terek és politikai súlypontok mind befolyásolják, hogy egy új készség milyen ajtókat nyithat meg a jövőben.