Menü

Séta az esőemberekért

  • Dátum: 2013.04.05., 21:50

Április 2-a az autizmus világnapja volt. Ennek apropóján a Nemzetközi Cseperedő Alapítvány harmadik alkalommal rendezi meg a Séta az autizmussal élőkért elnevezésű programját szombaton.

Természetesen hazánk is csatlakozott az autizmussal élők világnapjához, a fővárosban három eseménnyel készültek és készülnek ebből az alkalomból. A Ragyogjon kékben! nemzetközi kezdeményezést már kedden megtartották, amikor is az Autisták Országos Szövetségének szervezésében a Parlament már negyedszer kapott kék megvilágítást. A Nemzeti Színház viszont először borult kékbe, az előcsarnokát világították ki. A világnapon találkozót szerveztek az autistáknak, családtagjaiknak és az őket támogatóknak, hogy a Bem rakpartról együtt csodálják meg, amikor az országházat kéken megvilágítják. A szervezők arra kérték a résztvevőket, mindenki viseljen valami kéket magán, így is tisztelegve a rendezvény céljai előtt.

A következő programot április 6-án bonyolítják le. A Séta az autizmussal élőkért elnevezésű rendezvényt a Nemzetközi Cseperedő Alapítvány hívta életre. A résztvevőket szombaton 9.30 órára hívták össze a Magyar Tudományos Akadémia elé, innen indul majd a séta 10 órakor. A csöndes mozgolódás végén Szalóki Ági énekel és Kulka János színművész mond beszédet a Március 15. téren. A programot batyus piknik zárja.

Ugyancsak április 6-án az Egy Másik Út Terápiás és Tanácsadó Központ emlékfa avatással csatlakozik a nemzetközi figyelemfelhívó programhoz. A helyszín a XII. kerületben a Pethényi úti játszótér, az avatás 9 órakor kezdődik.

Háttér:
Az autizmus nemzetközi világnapját 2007 óta tartják számon. A Ragyogjon kékben elnevezésű program szervezésében híres, közismert épületeket világítanak ki kék színnel. Többek között Párizsban az Eiffel-torony, New Yorkban az Empire State Building, Prágában a Károly-híd, Rio de Janeiroban pedig a Krisztus szobor is kék fényben ragyog ilyenkor. Budapesten a Parlament kupoláját világítják ki minden évben, de az idén a Nemzeti Színházat is megvilágították. A nagyvárosokban is természetesen számos programmal készülnek évről-évre, így csatlakozva a jeles eseményhez.

Fotó: sxc.hu

Miért fáj annyira a kamaszok izomzata?

Ha ezt a témát választottam, annak az oka, hogy aggasztónak találtam: a kamaszfiam egyre többször panaszkodik izomfájdalomra. Természetesen felkerestem a gyerekorvost, és utánajártam, miért ilyen gyakori ez a serdülőknél.

Három vészhelyzet, amire fel kell készíteni a 6–10 éves gyerekeket

A világ nem mindig kiszámítható, és bár minden szülő igyekszik megóvni gyermekét a veszélyektől, vannak helyzetek, amikor a gyereknek önállóan kell helytállnia. Nem az a cél, hogy félelmet keltsünk bennük, hanem hogy megtanítsuk: van, amit megtehetnek, ha bajba kerülnek. Három alapvető helyzetre érdemes minden 6–10 éves gyereket felkészíteni – szakértők segítségével.

Szókincsfejlesztés vidáman és természetesen

Amikor a kisgyerek beszélni tanul, minden egyes új szó egy kis csoda. Anyaként pedig mi sem szebb annál, mint hallani, ahogy napról napra ügyesebben fejezi ki magát. A szókincsfejlesztés nemcsak az iskolai sikerhez fontos, hanem az önbizalomhoz, a társas kapcsolatokhoz és a gondolkodás fejlődéséhez is. És ami a legjobb: mindezt játékkal, nevetéssel, közös élményekkel is el lehet érni.

A gyermekkori játék nyomai felnőttkorban

Sokszor azt hisszük, hogy a játék – általánosságban értve – csak a fiatalok számára szórakoztató. Holott a valóság éppen az ellenkezője, ugyanis a sport az egyik legfontosabb alap, amire a test és a lélek épül. Nem csupán szabadidős tevékenység, hanem a fejlődés motorja, ami már korán megtanít arra, hogyan bánjunk önmagunkkal, a szervezetünkkel és a másik emberrel.

Kell-e ma bölcsőde a gyerekeknek?

A kérdés, hogy meddig érdemes egy babát a saját környezetében nevelni, ma már nem csak a családok pénztárcáján múlik. Társadalmi, munkahelyi, sőt, identitásbeli kérdés is jellemzi ezt a témakört. Egyre több fiatal szülőnek kell eldöntenie, meddig maradjon otthon a kicsivel. Sokan már kétéves kor körül beíratják a bölcsődébe, hogy közösségben fejlődhessen, miközben ők visszatérnek dolgozni.