Menü

Kozmetikumok: mennyire natúr a natúr?

A szépségipar „hadjárata” folyamatos és rendkívül erőszakos, a különböző kozmetikai termékek életünk nélkülözhetetlen elemeivé váltak, szinte függünk ezen termékek használatától.

Pont emiatt, a jelentős szerep miatt a kozmetikai termékekkel kapcsolatban is felmerült az igény, hogy ha már egyszer hosszú éveken keresztül, napi szinten használjuk őket, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen hatással vannak szervezetünkre, egészségünkre.

Ahogy ez az igény egyre erőteljesebben jelent meg, a szépségipar is újfajta szlogenekkel próbálta fokozni a profitot, a szépség, tökéletesség, örök fiatalság jelszavai mellett megjelentek, az olyan „hívószavak”, mint például természetes, natúr, alkohol- és olajmentes és így tovább.

Azonban rosszul járhatunk, ha hiszünk ezekben a reklám jelszavakban, és hagyjuk magunkat vezetni egy-két üres „jelszó” mentén.

A natúrkozmetikum nem törvénnyel védett fogalom, így az ezzel feltüntetett kozmetikai termékek még nem feltétlenül szavatolnak magas fokú minőséget, természetességet. Vannak azonban nemzetközileg elismert minőségjelzések, ezeket érdemes megismerni és figyelni, ha valóban minőségi természetes kozmetikumokat szeretnénk használni.

Ilyen jelzés például a NATRUE, amely a természetesség iránti igénynek megfelelő natúr-és biokozmetikumokat jelöl, és egyúttal kiváló termékminőséget garantál. A NATRUE jelet 2009-ben nemzetközi standardként vezették be. A NATRUE jellel kitüntetett termékek az alábbi minőségi standardoknak felelnek meg többek között: nem tartalmaznak illat-, színező- és tartósítóanyagokat; nem tartalmaznak kőolajszármazékokat (például: paraffint, propilt, alkilt stb.); nem tartalmaznak szilikonolajat és szilikonszármazékokat, nem tartalmaznak génmódosított összetevőket; továbbá a jelzés biztosítja, hogy az adott termék készítéséhez nem végeztek állatkísérleteket.

A biológiai gazdálkodásból vagy az ellenőrzött vadon gyűjtésből származó természetes összetevők aránya alapján többféle tanúsítási fokozat van például: natúrkozmetikum, bioösszetevőt tartalmazó natúrkozmetikum és biokozmetikum. Önmagukban persze ezek a megnevezések sem garantálnak semmit, ha nincs mögötte hogy milyen tanúsítványi rendszer, nemzetközi standard (lásd NATRUE) követelményeinek felel meg.

Fotó:
pixabay.com

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!