Menü

Nordic Walking helyesen – jobb sport, mint gondolná

A Nordic Walking egy kiváló sport, amely még az 1900-as évek derekán öltött saját egyéniséget. Finnországból ered – nem véletlen a neve: magyarra fordítva „északi séta”. Annak idején a sífutók részére biztosította a nyári erőnléti edzést. Már ebből is látszik, hogy hatásfoka nem elhanyagolható, de csak akkor, ha helyesen űzik.

Sokan gondolják, hogy ha Nordic Walking botokat fognak a kezükbe, és túracipőt húznak a lábukra, majd azzal sétálgatnak, akkor már komoly sportot űznek. Noha ez a mozgásforma sem rossz – hiszen a séta egészséges, ez még közel sem valódi Nordic Walking. Sőt, még a sétánál is kicsit kevesebb, ha közben két sétapálcára támaszkodva rója valaki az utakat. Az igazi Nordic Walking a kulcsa a helyes technikában rejlik, az pedig állítólag csak edző segítségével tanulható meg. Úgy viszont nem bonyolult, és megéri rááldozni pár órát, mert onnantól tényleg a fiataltól az idősig, betegtől az egészségesig szinte mindenkinek kiváló és egyszerűen megvalósítható, természetközeli sportlehetőség válik belőle.

Már csak azért is érdemes egy edzőt felkeresni, mert ő speciális és egyénre szabott technikákra tud megtanítani. Tény és való, hogy ez a sport ajánlott időseknek, kismamáknak, kezdőknek és gyakorlott sportolóknak, csakhogy esetükben más és más technikák alkalmazása ajánlott. Ennek hiányában viszont még árthat is azzal, hogy Nordic Walking botokra támaszkodva sétál, ugyanis a rossz testtartás miatt fájdalom, vagy egészségügyi problémák jelentkezhetnek.

Kár lenne az így jelentkező hátrányokért, hiszen helyes alkalmazással, gyakorlással olyan sportot kaphatunk a Nordic Walking megismerésével, amelyik olcsó, rengeteg helyen, ráadásul természetközelben kivitelezhető, kiváló állóképességet és erőnlétet biztosít, ráadásul a szellemi felfrissüléshez is hozzájárul. Még a jelentős túlsúllyal küzdők is elkezdhetik, kiváló első belépő lehet a rendszeres sportoláshoz. Ezen előnyöket kár lenne kihagyni amiatt, mert tévesen azt gondolja, hogy ez egy „alibi sport”. Ha ez a nézőpontja, akkor bizonyára még nem látott helyes technikával Nordic Walking-ot űző embert. Ha már találkozott ilyennel, akkor rájöhet, hogy igencsak széleskörű lehetőségeket rejt magában – és mindehhez még csak méregdrága felszereléseket sem szükséges megvásárolni. 

Fotó:
pixabay.com

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.

Pajzsmirigybetegség és sport

Pajzsmirigybetegségnél egyáltalán nem tilos a sporttevékenység, sőt! sokat javíthat az életmódváltással együtt elkezdett és rendszeresen végzett testmozgás. Pajzsmirigybetegségnél nemcsak az életmódváltás fontos, néhány mozgásforma segítséget jelent.

SMR henger. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz?

Az SMR, vagyis self-myofascial release roller, egy henger, melynek lényege, hogy tulajdonképpen egy kötőszöveti önmasszázst végezhetünk vele, a letapadt izmok fellazítására szolgál. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz? Hogyan kell használni és mik azok a trigger pontok?