Menü

Eddzünk, hogy okosabbak legyünk!

A testmozgásról régóta tudják, hogy az egészségünk mellett a hangulatunkra is pozitív hatással van. A legújabb kutatások szerint ezek mellett az agyi teljesítményt is növelheti.

Mi mással lehetne még tovább reklámozni a testmozgás hasznosságát mint azzal, hogy a fizikum mellett az elmét is fejleszti. Ez egyébként nem annyira újdonság, az viszont igen, hogy a sport és az agyi teljesítmény között egyre több összefüggést találnak a kutatók.

Az bizonyosnak látszik, hogy a sportból eredő magasabb oxigénfelvétel igencsak jó hatással van a különböző agyi folyamatokra, például a memóriára és a tanulási képességre. A legjobb a rendszeres testmozgás, de a vizsgálatok kimutatták, hogy egyszeri alkalom is számít. Az intenzív edzés úgymond „kiélesíti” az elmét, amely nagyobb koncentrációra és figyelemre képes. Ezekben a folyamatokban ráadásul nem is a magasabb oxigénfelvétel az eredő, hanem másfajta, agyunkat érintő változások.

Korábban bizonyították, hogy fizikai igénybevétel hatására az agyban új idegsejtek képződnek, növekednek az erek és olyan folyamatok indulnak el, amelyek segítik az agysejtek túlélését, fejlődését.

Bár ilyen kutatásokról nem tudunk, érdekes lenne az élsportolók ebben a témában való vizsgálata. A profikat a közvéleményben kialakult kép általában nem tartja túl éles elméjűnek, de ha közelebbről megfigyeljük őket, kiderülhet, hogy az élet más területein is képesek a kiemelkedő, magas fokú koncentrációra és nagyobb arányban hoznak jó döntéseket, mint az átlagemberek.

Fotó:
pixabay.com

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.

Egészséges nassolnivalók

Ha fogyókúrázol, akkor is ennél, ha amúgy nem vagy éhes. Ilyenkor inkább engedj a kísértésnek! Válogass kedvedre az alábbi 21 finomság közül, melyek ráadásul nem tartalmaznak többet 100 kalóriánál.

Alattomos kalóriák, de attól még léteznek

Amikor legyint az ember, hogy két szál sültkrumpli mi az már, megy egy harapás a sütiből, két nyalás fagyi, meg két evőkanál mindössze a nutellából, mos akkor sajnos rossz hírem, van: az a két evőkanál nutella több, mint 100 kalória pluszt jelent, amit 10 perc futással lehetne elégetni.