Menü

Előzzük meg a tavaszi fáradtságot!

Itt a tavasz, és az öröm, valamint izgatottság mellett egy kis fáradtságot is érezhetünk. A tavaszi fáradtság teljesen természetes jelenség, melyet már az ősidők óta ismernek. A jó hír, hogy sokat tehetünk annak érdekében, hogy megelőzzük, és az egészséges életmódot élőket kevésbé érintheti a tavaszi energiavesztés.

A tavaszi fáradtság jelei, ha aluszékonyabbak vagyunk, mint máskor, enerváltnak, álmosnak, esetleg letörtnek érezzük magunkat. Mindez kicsit ellentmond annak, hogy a természet már éppen ébredezik: kezd jobbra fordulni az idő, és éledeznek a növények. Így hát még kevésbé értjük, hogy mi lehet a probléma forrása. A tavaszi fáradtság hátterében az alvási és a boldogsághormon neveken becézett melatonin és szerotonin hormonok tavasz évszak szerinti ingadozása áll. Emiatt semmi rendellenes nincs abban, ha valaki a tavaszi fáradtság jeleit tapasztalja magán.

Sokat tehetünk azonban a megelőzése érdekében. Bizonyított tény, hogy az egészséges életmódot élőket kevésbé veszélyezteti a tavaszi fáradtság: ők nem csak általánosan, hanem ebben az időszakban is energikusabbak. Az alábbi tippek segítenek abban, hogy tavasszal is energikusabbak. Az alábbi tippek segítenek abban, hogy tavasszal is energikusabb lehessen!

1. Az alvás nem feltétlenül segít

A tavaszi fáradtságnak az a furcsa tulajdonsága van, hogy nem segít rajta a túl sok alvás, hanem még inkább levesz bennünket a lábunkról. Természetesen szó sincs arról, hogy ajánlott lenne a kevés alvás. Sőt, ebben az időszakban még inkább oda kell arra figyelni, hogy meglegyen a számunkra elegendő éjszakai alvásmennyiség. A „túlalvás” viszont nem fog minket energikusabbá tenni, így fáradtság ide vagy oda, nem a megötszörözött mennyiségű alvás oldja meg a helyzetet.

2. Az étkezés a kulcs

Nagyon sok múlik azon, hogy hogyan táplálkozunk ebben az időszakban, amikor a téli időszak már lemerítette a vitamin- és tápanyag-tartalékainkat, az újabb éves adagból pedig még nem tudtunk feltankolni. Ezen időszakban különösen fontos, hogy vitamindús és egészséges ételeket fogyasszunk, együnk sok szezonális zöldséget és gyümölcsöt. Ezeket ugyanis úgy alkotta meg a természet, hogy segítsen bennünket az energiaszerzésben. Ideje elhagyni a téli ételeket, a zsíros, húsos, nehéz menüt cseréljük frissítőbbre!

3. Mozgásra fel!

Noha a sport alapvetően lefáraszt bennünket, összességében mégis olyan anyagokat termel a szervezetben, melynek révén nemcsak fittebbek, hanem energikusabbak is lehetünk. Ebben is a fordított logika érvényesül, ha tavaszi fáradtságról van szó: a fárasztó sport pont hogy segít az általános fáradtság leküzdésében.

4. Víz és oxigén

Nagyon fontos, hogy elegendő mennyiségű folyadékot, főleg tiszta vizet fogyasszunk ebben az időszakban, ez ugyanis felfrissít bennünket, valamint segíti a sejtjeinket a megújulásban, és a szervezeten belüli egyensúly megteremtésében. Ezen kívül mindig gondoskodjunk róla, hogy megfelelő mennyiségű oxigénhez jussunk: szellőztessünk rendszeresen, és legyünk minél többet a szabadban olyan helyen, ahol tiszta, oxigéndús levegőt szippanthatunk.

5. Ne fogjunk rá mindent…

A tavaszi fáradtság létezik, de nem ez minden baj okozója. Ne fogjuk hát rá minden egyébként is létező problémánkat, mert akkor átvágjuk magunkat vele. Ha negatív környezetben élünk, vagy dolgozunk, akkor egyértelmű az energiavesztés, és annak nem a tavaszi fáradtság az okozója… Tehát törekedjünk arra, hogy inspiráló környezetben és tevékenységekkel lássuk el magunkat, akkor a szezonális fáradtság tünetei is kevésbé érintenek majd minket.

6. Új dolgok és tervek

A tavaszi fáradtságra nem gyógyszer kell, valamint alvás, hanem inkább új életesemények, dolgok, amelyeknek tényleg örülni tudunk, valamint olyan tervek, amelyek éberen tartanak bennünket, és ösztönöznek. Például rendezzük át a lakást, helyezzünk el tavaszi dekorációt, valósítsunk meg régóta halogatott dolgokat, vagy tervezzük meg a nyaralást. Ezek mind-mind feldobják az embert, és nem hagyják „lesüllyedni”.  

Fotó:
pixabay.com

Amiket sose fogyasszunk éhgyomorra

Mindenkinek megvan a saját reggeli rutinja és természetes, hogy más és más dolgok válnak be mindenkinek, de van néhány alapvető szabály, amit érdemes követni.

Mi az a peszkateriánus étrend?

Már nem lepődünk meg új divatdiéták hallatán, sem furcsának tűnő étrendeken, szokatlan ételeken, most a peszkateriánus étrendről lesz szó.

Sosem késő elkezdeni sportolni: így vágj bele 40 felett

Nem számít, hogy hány évesek vagyunk, sportolni bármikor el lehet kezdeni. Sőt, érdemes is, hiszen a rendszeres mozgás segít megőrizni a fiatalságunkat és formában tart, arról nem is beszélve, hogy sportolással rengeteg betegséget megelőzhetünk. Ám 40 éves kor felett már nem pontosan úgy kell nekikezdeni a sportolásnak, mint fiatalabb korban. Íme, azok a tippek, amelyek segítségül szolgálhatnak az elkezdésben - szakértő tippjeivel.

A lecsökkent fizikai aktivitás és a táplálkozás kapcsolata

Sajnos napjainkban a gyermekeinknek kevesebb lehetősége van a mozgásra, sportolásra az iskolán kívül, mint korábban. Sok esetben nem nincs meg a lehetőség kerékpárral iskolába járni, az iskolatáskát gyalogszerrel húzni, vonni, cipelni.

A meditációs alapok elsajátítása

Előkészület nélkül nincs próbálkozás.
Próbálkozás nélkül nincs fejlődés.
Fejlődés nélkül nincs tökéletesség.
Tökéletesség nélkül nincs elégedettség.