Menü

Hizlalhat a kalóriaszámlálóson alapuló diéta

Ha a fogyás a célod, akkor értelemszerűen szénhidrátból kevesebbet kell bevinned a szervezetedbe. Vagyis jobban jársz, ha a kalóriaszámlálás helyett inkább a tápanyagok bevitelére koncentrálsz.

Például a fehérjét sokkal jobban tudod hasznosítani, mint mondjuk a szénhidrátokat ha nagyon egyszerűen szeretnénk fogalmazni, akkor bőven elegendő csupán a fehérjék, szénhidrátok és zsírok grammonkénti bevitelére figyelned. Ezzel a trükkel pedig garantáltan megindul majd a fogyásod sőt a kalóriaszámláló appokat programokat is bátran törölheted a telefonod alkalmazás listájából.

A fogyás beindításához és fenntartásához tehát kalóriahiányt kell előidézni, melynek az optimális értéke körülbelül 250-500 kcal között van. Ha például a napi kalóriaszükségleted 2000 kcal, akkor a fogyáshoz ezt az értéket maximum 500 kcal-val csökkentheted. A kalóriakeret alsó határa, ami alá sosem szabad menni, nők esetén 1200 kcal, míg férfiak esetében 1500 kcal. Ha ezen értékek alá csökkented a kalória beviteled az egészségügyi szempontból káros lehet. Ha túlságosan keveset eszel, akkor a jelentős hiány miatt a szervezet arányosan csökkenteni fogja az anyagcseréjét és elkezdi lebontani az izomzatot is, hogy kompenzálja a fennálló hiányt. Az optimálisnál nagyobb hiány nem csak az étkezés, hanem a túlzásba vitt sport miatt is kialakulhat.

Igyál egész nap! A legjobb ha ásványvizet iszol, de ha mégis megkívánnál egy egészségtelen édes üdítőitalt, válaszd az édesítőszeres változatot. Az édesítőszeres ital nem jelent többet mint 1-2 kcal 100 ml-Ben, viszont tartósítószerekben annál inkább gazdagabb.

Ha mondjuk eldöntöd, az első héten le fogsz adni 10 kilót, akkor már előre kudarcra vagy ítélve. Ha viszont tudod, hogy nem vagy képes erre, akkor sosem fogod a fogyókúrát az első helyen kezdeni. Ha fogyókúrázol és minden héten veszítesz 2,5 kilót, az "ünneplés" helyett csak letört leszel, amiért nem sikerült elérni a célodat. Az alapvető célod egy sikeres fogyókúra legyen. Ha úgy érzed nem tudod mi is lehet reális cél számodra, keress fel egy diétaspecialistát.

Csökkentsd a kalória beviteled, csak egy kicsit a szokásoshoz képest. Egy enyhe kalóriacsökkentés nem idéz elő éhezést, mintha jelentősen csökkentenéd a kalória bevitelt. Pl. ha nő vagy és 2150 kalóriában határoztad meg a napi kalória bevitele, ha ezt csökkented 20%-al akkor 1720 kalóriát kapsz deficitként.
Növeld a kalória deficited, az aktivitásod növelésével. Azaz égess el több kalóriát! Elsőként, ha eddig nem tennéd, heti 3 nap súlyzós edzés kellene alkalmaznod. Másodsorban legalább 3 moderált kardió edzést!

Bármelyik program, ami az extrém alacsony kalóriákra épül működhet rövid távon, de hosszú távon semmiképp.
Miután már nem bírod tovább és felhagysz a diétával a tested továbbra is védekező állásban van és spórol. Nem csak, hogy jóval kevesebb kalóriát éget, mint alapállapotban, de minden felesleges kalóriát azonnal elraktároz. Azaz pillanatok alatt vissza lehet hízni a leadott kilókat. Az eredmény több zsír, kevesebb izom. Egy lépés előre kettő vissza.

Hosszútávon a nagyon alacsony kalóriájú diéták valójában zsírosabbá tehetnek. Az igazság az, hogy nem kell éheztetned magad, valójában ehetsz többet és égethetsz több zsírt.

Szerző:Udvari Fanni

Az alkohol edzésre gyakorolt hatásai

Kissé szomjas és éhes is vagy…Miért is ne ihatnál? Tudnod kell azonban, hogy milyen hatással van az alkoholfogyasztás a testedre,regenerációdra és a teljesítményedre

Észrevétlen diéta

Kerültél már összetűzésbe családtagoddal az életmódod kapcsán? Ha igen, érdemes elolvasnod ötleteinket.

Tippek a stagnáló fogyás ellen

Nyugodj meg, ez a folyamat teljesen természetes. A lehető legrosszabb amit tehetsz, ha ilyenkor lazítasz az edzésen, vagy feladod a diétádat.

Lépj új utakra

A testi-lelki feltöltődésen kívül nagyon sokat adhat a sport, s egy idő után, ha már rendszeres futókká váltunk, érdemes elgondolkodni azon, hogyan lehetne jobb, hatékonyabb, gyorsabb a fejlődésünk. Íme néhány tipp!

Utazós diéta

Nyáron, amikor sokan nyaralni mennek, különösen jogos a kérdés, hogy vajon utazás alatt hogyan lehet megoldani a diétát.