Menü

Gyümölcsök, amelyek segítenek a zsírvesztésben

Szerencsére nemcsak olyan ételek vannak, amelyek hizlalnak, hanem akadnak olyanok is, amelyek épp az ellenkező hatást váltják ki: segítenek eltüntetni a felesleges kilókat. Lássuk a leghatékonyabb zsírégető gyümölcsöket!

Bogyós gyümölcsök

A bogyós gyümölcsök is jó hatással vannak a szervezetünkre, magas antioxidáns tartalmuk segítik a szabadgyökök semlegesítését. Mindegy melyiket választjuk, akár áfonya, eper, ribizli, málna, mindegyikbe megtalálhatóak az értékes tápanyagok. Segítenek a kilók elleni küzdelemben is, serkentik az emésztést és az anyagcsere folyamatokat.

Körte

A körte azon kevés élelmiszerek egyike, amelyek szinte soha nem váltanak ki élelmiszer-érzékenységet vagy allergiás reakciókat. Minthogy a körte is segíti a vércukorszint szabályozását, szinte nélkülözhetetlen a zsírégető, méregtelenítő étrendekben. A körte emellett antioxidánsokat és pektint tartalmaz, ez utóbbi pedig oldható rost, ami segít eltávolítani a nehézfémeket a szervezetből, illetve a koleszterinszintet is csökkenti.

Citrom

A citrom héja és belseje tartalmazza a legnagyobb koncentrációban a növényi hatóanyagokat. Ilyen például a limonén és más limonoidok, melyek segítik a máj méregtelenítése során szükséges enzimtevékenységet. A citromban található C-vitamin emellett az immunrendszert is erősíti. A citrom savanyú íze a hagyományos kínai gyógyászatban a fa elemhez társul.

Sárgabarack

Rengeteg B5-vitamint tartalmaz, amelyek segítenek lebontani a zsírokat. Serkenti a bélműködést, gyorsítja az anyagcserét és jótékony hatással van a vízháztartásra is.

Sok C-vitamin, folsav és niacin is található benne. Magas vastartalma oxigént juttat a sejtekhez, így még intenzívebben égeti a zsírt.

Dinnye

A legismertebb fogyasztó gyümölcs. 95%-a víz, így szinte átmossa az egész szervezetet. Minimális kalóriabevitel mellett maximális jóllakottság érzetet biztosít. Emellett rengeteg zsírégető enzimet, vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz, mint például a B,- és C-vitamin, kálcium, magnézium, vas, nikkel és fluor. Ezek javítják a sejtek anyagcseréjét.

Narancs

Az egyik legjobb energiaforrás. Tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal és antioxidánsokkal, mint A,- és B-vitamin, kálcium, vas és folsav.

Szilva

A leghatásosabb gyümölcs az emésztési problémák kezelésére. Fokozza a bélműködést, sok rostot és és magnéziumot tartalmaz, amelyek gyorsítják az anyagcserét és meggátolják a felesleges zsírok lerakódását. A szilva gazdag B,- és E-vitaminban, valamint antioxidánsforrás, így védi a szervezetet a szabadgyököktől és a rákos megbetegedésektől.

A gyümölcsök köztudottan számos pozitív hatással vannak a szervezetre, és az ajánlások szerint fontos, hogy minden nap minimum 400-500 gramm zöldség/gyümölcs kerüljön a tányérra az egészség megőrzése érdekében. Azonban, azt nem árt tudni, hogy a gyümölcsök között vannak olyanok, mint pl. a szőlő, banán, füge, datolya, aszalt gyümölcsök, melyek magasabb szénhidráttartalmuk miatt jelentősebben megnövelik vércukor-és az inzulinszintet, így ezek túlzott fogyasztása nem javasolt inzulinrezisztencia/cukorbetegség esetén. Legideálisabb uzsonna idejében, akár önmagában fogyasztani, de lassan felszívódó szénhidráttal lehet a tízórai része, vagy beilleszthető az ebéd mellé is. Ezen kívül fontos észben tartani, hogy egyszerre 200 g-nál nem javasolt többet bevinni belőlük.

Szerző : Udvari Fanni

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.

Egészséges nassolnivalók

Ha fogyókúrázol, akkor is ennél, ha amúgy nem vagy éhes. Ilyenkor inkább engedj a kísértésnek! Válogass kedvedre az alábbi 21 finomság közül, melyek ráadásul nem tartalmaznak többet 100 kalóriánál.

Alattomos kalóriák, de attól még léteznek

Amikor legyint az ember, hogy két szál sültkrumpli mi az már, megy egy harapás a sütiből, két nyalás fagyi, meg két evőkanál mindössze a nutellából, mos akkor sajnos rossz hírem, van: az a két evőkanál nutella több, mint 100 kalória pluszt jelent, amit 10 perc futással lehetne elégetni.