Menü

Sport hidegben

Korábbi írásaink közül több szólt arról, hogy ősszel milyen sportoknak érdemes hódolnunk. Az idei őszi időjárás egészen eddig nagyon kellemes, vénasszonyok nyarára emlékeztető volt. A múlt héttől, és különösen ezektől a napoktól kezdve azonban megváltozott a helyzet, csípős hideg időbe váltott át az ősz. Mit lehet ilyenkor tenni? Váltsunk át a hideg időszakban beltéri sportokra vagy inkább éljünk együtt a hideg idővel és továbbra is a szabadtérre helyezzük a hangsúlyt? Mindkét megoldás lehetséges, nézzünk néhány tippet.

Azt persze mondanunk sem kell, hogy bármelyik megoldást is választjuk, ne hagyjuk abba a sportolást. Sőt ez azt jelenti, hogy soha ne hagyunk ki hosszabb időt, ne essünk ki a szokásos tavasz-őszi ritmusunkból.

Sokan választhatják persze azt, hogy ezekre az időkre inkább valóban beltérre költöznek. Lehet ez konditerem, fedett uszoda vagy fedett sportcsarnok. Talán utóbbiak a legkevésbé ismertek, és statisztikailag talán a legkevesebb embernek jut eszébe, hogy ilyenkor egy teljesen új helyet nézzen magának a sportolásra. Nem is beszélve azokról, akiknek pénztárcája ezt nem engedheti meg. Az első kettő lehetőség azonban, tehát a konditerem és az uszoda, mindenképpen jó megoldás lehet. Az úszásnak számos előnye van, ezeket, akár a futással összehasonlítva egy későbbi írásban részletezni fogjuk.

Kicsit rögösebb útnak számít az, ha a hideg időszakban is hódolni szeretnénk szabadtéri sportjainknak. Rögös, de nem lehetetlen. Több írásunkban is említettük már a réteges öltözködés fontosságát. Ezt nem hagyhatjuk el, magunk és a szeretteink érdekében is hatványozottan kell erre odafigyelünk. Egyébként is azt mondják hozzáértők, nincs rossz futóidő, csak rosszul felöltözött futó.

Ebben az időszakban szintén fontos a megfelelő folyadékbevitel, akármennyire nem érezzük olyan mértékben szükségesnek, mint nyáron, attól ez a szervezet megfelelő folyadék háztartása miatt még elengedhetetlen.

Szakértők szerint ezen felül még inkább oda kell figyelnünk a megfelelő légzésre.Nem lehetséges persze az, hogy végig az orrunkon vegyünk levegőt, de törekedni kell erre. Hiszen ebben az időszakban sokkal hajlamosabbak vagyunk a különböző súlyú megfázásokra.

A bemelegítésre még nagyobb hangsúlyt fektessünk ebben az időben, hiszen a hideg idő miatt izmaink könnyebben elgémberedhetnek. Sokan tartják fontosnak, hogy a bemelegítést még ne hideg környezetben végezzük. Fokozottan, talán még hosszabban kell elvégezni ezt.

Azonban fontos, senkit ne riasszon el a hideg idő a sportolástól. Akár változtatunk ennek környezetén, akár nem. Jó sportolást!

Miért szednek sótablettát a futók?

Sokan esküsznek rá, mások pedig egyáltalán nem használják. De most akkor kell vagy sem? Mire jó a sótabletta?

A hatékony tanulásról

Mint kiderült, a legtöbb diák főként a könyvei és a jegyzetei újraolvasása útján próbál tanulni; a pszichológusok laborkísérleteinek ill. a diákok körében végzett éles megfigyeléseinek eredményei azonban egyaránt azt mutatják, hogy ez egy nemcsak, hogy nem hatékony tanulási módszer, de borzasztóan rossz hatásfokú tanulási módszer.

Shinrin-yoku, azaz erdőfürdőzés

Talán már hallottunk az erdőfürdőzés kifejezésről, bár nem annyira ismert itthon, annak ellenére, hogy nem egy újkeletű dologról van szó. Nézzük is mi ez a misztikusan hangzó, ám annál hétköznapibb tevékenység.

Hogyan fejleszt a Lego?

A dán eredetű Lego az egyik legismertebb fejlesztő játék világszerte. Sikerének titka, hogy csak a kreativitás szab határt a megépíthető kombinációknak. Ma már több ismert márkával is szerződésben állnak, ezért már van Csillagok Háborújás vagy Harry Potteres Lego is.

Mit vigyél magaddal túrázni?

Sokan nem tudják pontosan, hogy miket kell pakolni egy jó túrára a hátizsákjukba, meg hogy egyáltalán milyen nagy zsák szükséges egy kirándulásra. Az alábbiakban tanácsokat hozok nektek, mi is kerüljön bele egy ideális túrazsákba.