Menü

Súlycsökkentő szabályok

A fogyókúrás gondolkodás, azaz valami, amitől csak rövidtávon szenvedsz, nem működik. Ahhoz, hogy megszabadulj a feleslegtől és meg is tartsd a vágyott formádat, állandó változtatásra van szükség az étkezésedben, de ezt ne gondold borzasztónak. Rengeteg új finomsággal fogsz megismerkedni. Alkalmanként megengedhetsz magadnak némi kilengést, de ha visszatérsz a régi, rossz étkezési szokásaidhoz, a túlsúly gyorsan visszatér, ezt nevezik jojó-effektusnak.

A kutatások azt mutatják, hogy a hosszútávú testsúlycsökkenés egyik legfontosabb előrejelzője, hogy hány kg-ot sikerül fogyni az első hónapban, hiszen az azonnali eredmények motiválnak. Ezért a táplálkozási szakemberek általában szigorúbb étrenddel állnak elő az új étkezési stratégia első 2 hetében, hogy lendületet adjanak. Iktasd ki a hozzáadott cukrot, az alkoholt és a finomítatlan szénhidrátot. Ezután kis mennyiségben fogyaszthatsz a régi nagy kedvencekből, de törekedj arra, hogy egészséges formában tudd őket elkészíteni vagy beilleszteni az életmódodba. Tűzz ki konkrét célokat, például max. 2 pohár alkoholt vagy 1 szelet pizzát hetente.

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte. Mindaddig, amíg okosan és ésszerűen haladsz az utadon, meglesz a jutalmad és fogyni fogsz.

Néhány nőnek nehézségei vannak az éhség leküzdésével. Számukra az éhezés valami rossz, amit minden áron el kell kerülni, így egyfolytában nassolnak, még ha a szervezetüknek nincs is rá szüksége. Mások akkor is esznek, ha stresszelnek vagy unatkoznak. Várd meg, amíg valóban éhes leszel, ne ugorj minden apróbb éhségnek vélt jelre az automatához egy kis csemegéért!

Ha valamilyen gyors diétával szeretnél rohamtempóban fogyni, nem tanulsz meg egészségesebben enni, a későbbiekben pedig visszajönnek a kilók. A fizikai kár is mélyebb, minél rosszabb ugyanis a diéta minősége, annál szigorúbb, és annál hamarabb megkezdődik az értékes izmok égetése, hogy némi energiához juss. Izmot veszítesz a zsír helyett, így a fogyás csak a siker illúziója.

Attól függően, hogy mekkora súlyt kell leadnod, próbálj számodra elegendő kalóriát fogyasztani naponta, és iktasd be a rendszeres testmozgást is. Napi 1500 kalória fogyasztása mellett nem fogsz éhezni, de segít motiválni a változásra.

Ha fogyni szeretnél, és egészségedet is szeretnéd sokáig megőrizni, a zöldségek minden egyes fajtáját segítségül hívhatod. A narancssárga és sárga típusok nagyon gazdagok karotinoidokban, melyek A-vitaminná alakulva védik a bőr és a haj egészségét, illetve megelőzik a rákos betegségek kialakulását és a látásromlást.

A vörös zöldségek legfontosabb antioxidánsa, a likopin a szív- és érrendszeri, illetve a daganatos betegségek ellen véd, csakúgy, mint a zöld leveles zöldségek, továbbá a fokhagyma értékes hatóanyagai. A zöldségek mindemellett rendkívül gazdag rostforrások, így az emésztés egészséges működéséhez is hozzájárulnak.

Szerző: Udvari Fanni

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.

Egészséges nassolnivalók

Ha fogyókúrázol, akkor is ennél, ha amúgy nem vagy éhes. Ilyenkor inkább engedj a kísértésnek! Válogass kedvedre az alábbi 21 finomság közül, melyek ráadásul nem tartalmaznak többet 100 kalóriánál.

Alattomos kalóriák, de attól még léteznek

Amikor legyint az ember, hogy két szál sültkrumpli mi az már, megy egy harapás a sütiből, két nyalás fagyi, meg két evőkanál mindössze a nutellából, mos akkor sajnos rossz hírem, van: az a két evőkanál nutella több, mint 100 kalória pluszt jelent, amit 10 perc futással lehetne elégetni.

Szabadtéri sportok karantén idején?

Mivel pillanatnyilag, azaz eme cikk írása idején nincs kijárási tilalom, „csak” kijárási korlátozás, így a sport és szabadidős tevékenységek céljából el szabad hagyni az otthonunkat. Véleményem szerint épp az immunrendszerünk védelme érdekében ez hasznos és fontos is, természetesen vannak azonban szabályok, amelyeket saját és mások védelme érdekében be kell tartani.