Menü

Zsírbontó gyakorlatok

Ha a combok összeérnek, az nemcsak esztétikai okokból lehet zavaró, de a dörzsölődés kellemetlenséget, fájdalmat is okoz, így sokan kimondottan erről a területről szeretnének fogyni.

Gyakorlatok belső combra

Noha a sima kitörések és a guggolás is nagyon jó combot edző gyakorlatok, amiket érdemes csinálni, a belső comb edzésére ezek a részben jógán, pilatesen és más sportokon alapuló gyakorlatok általában hatékonyabbak. Végezd őket rövid tornaként, kis bemelegítés után, vagy tedd őket egy hosszabb edzés hatékony, belső combra specializált részévé rendszeresen. Ha nagyjából heti három-öt alkalommal végigcsinálod mindet, legkésőbb három hét után már látszani fog az eredmény. A pihenőnapokat ne egymást követően tartsd. A gyakorlatok és a sorozatok között 30-60 másodpercet szünet van mindig.

Csinálj mindkét lábaddal kétszer 20 oldalt kitörést. A hajlított térded álljon derékszögben, de ne csússzon a lábfejed elé, míg a nyújtott lábadban kicsit érezd, hogy belül húzódik az izom.

Tartsd felfelé a karjaidat, akár súlyzóval a kézben, szoríts egy közepes méretű labdát a lábaid közé, majd csinálj így apró guggolásokat egyenes derékkal, három 20-as sorozatban.

Ülj törökülésbe, vagy úgy, hogy a két talpadat egymásnak támasztod, és nyomd a padló felé, le a térdeidet, ezzel nyújtva az izmot. Feszítsd nagyjából kétszer 30 másodpercig.

Végül nyújts egy kicsit nagy terpeszben ülve, nyújtott karokkal, oldalra dőlve, rövid, rugózó hajolásokkal, melyekből legalább 40-et csinálj, az oldalakat váltogatva.

Aerobic edzések

Ezek felpörgetik az anyagcserét, továbbá segít gyorsítani a szívverést és a testnek a zsír égetésében. Ehhez nem kell edzőterembe menned, az ugrálókötelezés és a terpeszugrás is sokat használ!

Jó néhány éve tartja magát a hiedelem, hogy:” a zsírégetés 20-30 perc edzés után indul be” csak. Ez ebben a formájában nem igaz. A zsírégetés a kezdetektől jelen van csak az energianyerő folyamatok arányai változnak. Ahogy fogy az elérhető szénhidrát, úgy nyúl a test a zsírokhoz egyre nagyobb arányban. Azonban az intenzitás egyáltalán nem mindegy. Kerekezhetsz órákon át kényelmesen gurulgatva, beszélgetve, az biztos nem zsírégető edzés. Ha nem izzadsz meg, nem pirosodsz ki, nem emelkedik a pulzusod 100 fölé percenként, akkor ne tekintsd edzésnek, mert az önámítás.

Magas intenzitású zsírégető edzés

Ha a pulzusod a maximális érték 80-90%-án pörög, akkor bőven ebben a zónában dolgozol. Ennek a jele, hogy nem tudsz egy mondatot rendesen végig mondani és a gyakorlatok végzése igazi kihívás. Erős sprint, tabata rendszerű edzés vagy intervall tréning is ide tartozik, elsősorban nem a gyakorlatok időtartama, hanem az intenzitása a lényeg. A zsírt égető edzés „speciális fajtája”, nemcsak mozgás közben, hanem jóval utána, a regeneráció fázisában is rengeteg kalóriát használ fel.

Mint láthatod, a zsírégető edzés mint olyan, nem objektív: sokkal inkább a te személyes tulajdonságaid – kor, súly, edzettség – fogják megadni a pulzusod alapján, hogy egy-egy edzés melyik tartományba esik nálad.

Meghatározza a lehetőségeidet az idő is, ha csak napi 20 perced van, akkor egy Intenset HIIT edzés jóval hasznosabb, hisz nem fogsz tudni 40-50 percet futni például.

Szerző: Udvari Fanni

A kalcium szerepe a fogyásban

Nem csak a csontok egészégéhez nélkülözhetetlen a kalcium, a fogyás sem működik enélkül megfelelően.

Sajt a diéta alatt – igenis lehetséges

Általában, ha diétáról van szó, a sajt szóba sem jöhet. Azonban vannak olyan sajtok, amik kevesebb zsírt és több fehérjét tartalmaznak, így beleférnek a diétába is.

A nyirokmasszázs segít a fogyásban

Mielőtt belevágnál egy méregtelenítő, fogyasztó terápiába, tisztában kell lenned vele, hogy a kézi kezelésekkel semmi nem veheti fel a versenyt. Ugyanis egy jó szakember tudni fogja, hogyan is bánjon a testeddel. Felismeri, hogy mire is lenne szükséged valójában, és ha kell javaslatokat is ad neked. Célzottan ki tudja tapintani azokat a pontokat, amiket egy gép nem fog érezni és nem is fog veled kommunikálni az esetleges problémáidról.

Ezt teszi a cukormegvonás a testeddel

Manapság egyre többet próbálják száműzni a cukrot az étrendjükből, ami bár egészséges, viszont nem árt tisztában lenni a mellékhatásokkal.

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.