Menü

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Az állóképesség és a légzés fejlesztése

Miért kezdj el ugrókötelezni? Ha ki kéne emelni egy okot, ez lenne az: az ugrókötelezés kiváló gyakorlat a szívnek, fokozza az erő-, a kardiovaszkuláris és a légzőizom állóképességét. Tökéletes, hogy utána biztos alapokkal bármilyen más sportágat elkezdj.

Mi az erő-állóképesség?

Az erő-állóképesség jelenti azt, milyen hosszú fizikai tevékenységet vagy képes végezni. Minél jobb az erő-állóképességed, annál könnyebben tudod elérni a céljaidat és javíthatsz a teljesítményeden.

Az ugrókötelezéssel megmozgatod a teljes testedet

Szálkásítás

Az ugrókötelezés egy teljes értékű fitnesz sporttevékenység, mert a test teljes izomzatát megmozgatja.

- Felsőtest: a köröző mozgás, amivel az ugrókötelet hajtod, erőkifejtést igényel a karok, a vállak és a mellizmok által.

- Alsótest: az ismételt ugrások rövid vagy hosszabb ideig izomösszehúzódást eredményeznek. Dolgozik a vádli, hogy csillapítsa a rezgéseket minden egyes alkalommal, amikor a lábad a talajt érinti. Az izmaid szálkásodnak anélkül, hogy megnőnének. Álmaid lába csak tőled függ!

- Hasizmok: a jó testtartás biztosítása és az egyensúly megőrzése érdekében, a gyakorlatok közben hasizomerősítő munkát végzel. A hasizmok apránként elkezdenek kirajzolódni és vékonyabb lesz a derekad.

Alakformálás

Tudtad? Az ugrókötél egy szuper kalóriaégető fitnesz eszköz. Az ugrókötelezés lehetővé teszi, hogy egyszerre dolgoztasd meg minden izmodat. Hogy megbirkózzon ezzel a nagy intenzitású mozgással, a test az energiatartalékaiból merít: vagyis kalóriát égetsz.

Hasonlóan hatékony a narancsbőr ellen, mivel a függőleges irányú rezgés az ugrás során masszírozó hatással bír az izomszövetekre, fokozva a vérkeringést, megelőzi a visszerek kialakulását és más vénás megbetegedéseket.

Egy óra ugrókötelezéssel ugyanannyi kalóriát lehet elégetni, mint egy óra kocogással, átlagban 700 kalóriát egy 60 kg testtömegű személy.

Lenyűgöző, ugye? Egy ilyen intenzív erőkifejtés után biztosan szükséged lesz a regenerációra.

Fontos, hogy csak a csukló mozgásával hajtsd a kötelet.

Extra előny: mozgékonyság

Amikor elkezded összehangolni a karjaid és a lábaid mozgását, nem mindig sikerül azonnal… ahogyan az sem, hogy a megfelelő pillanatban ugorj. Ezért az ugrókötelezés egy kiváló gyakorlat a mozgékonyság fokozásához. Fejleszted a testtudatosságodat, hogy mozgékonyabb legyél és összehangold a mozdulataidat. Köszönhetően a különböző ugrások és ritmusok láncolatának, javítod a testtartásodat és az egyensúlyérzékedet.

Tanácsom: váltogatva ugorj egy lábbal, dupla ugrással, az ugrókötél keresztezésével, felhúzott térdekkel, jobbra/balra vagy előre/hátra… ahogy a képzeleted diktálja. Az aranyszabály: örömmel végezd a gyakorlataidat!

Szerző: Udvari Fanni

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.

Megduplázza a mozgás hatását, ha ezeket eszed edzés után

Az edzés célja nemcsak a fogyás lehet, de az izomtömeg növelése is. A két folyamat azonban nem zajlik párhuzamosan, mert a testnek az építkezéshez felhasználható extra energiára van szüksége, ami egy kalóriadeficittel rendelkező étrendben nincsen meg. Ahhoz, hogy a sportolásba ölt órák meglátszanak rajtad, az étkezésedet is a céljaidnak megfelelően kell alakítani.

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.

Pajzsmirigybetegség és sport

Pajzsmirigybetegségnél egyáltalán nem tilos a sporttevékenység, sőt! sokat javíthat az életmódváltással együtt elkezdett és rendszeresen végzett testmozgás. Pajzsmirigybetegségnél nemcsak az életmódváltás fontos, néhány mozgásforma segítséget jelent.