Menü

„Fuss Forrest, fuss!”

Futni vagy szeret valaki, vagy nagyon utál. De, akinek a futás az élete részévé válik, sok mindennel gazdagodik.

Igen, tudjuk, a futás növeli az állóképességet, segítségével megszabadulhatunk a felesleges plusz kilóktól, alkatunk szálkásodik, ráadásul oldja a felgyülemlett feszültséget is. Ugyanakkor túl nagy megerőltetésnek tűnik elmenni futni: mások megszólnak minket, ha nem megy, már rövid idő után kiköpjük a tüdőnket, és ráadásul unalmas is. Hát ezek azok a tipikus érvek, melyeket addig gondolunk a futásról, amíg el nem kezdjük.

A futók másról számolnak be, arról, hogy elkezdeni ugyan tényleg nehéz, de utána viszonylag gyorsan jönnek az eredmények, vagyis olvadnak a plusz kilók és egyre többet bír a szervezet. A fejlődés pedig magával hozza az örömet is, ami által a futás már nemcsak egy kötelező szagú, fogyasztó testmozgásként szerepel az életünkben, hanem a kikapcsolódás olyan módjává válik, mely közben edzi testünket-lelkünket egyaránt.

Van, aki szeret beszélgetni, vagy zenét hallgatni futás közben, valaki megszokott helyen fut, valaki változatos helyszíneken, van, aki egyedül és van, aki másokkal élvezi igazán ezen sport örömeit, de ma már az sem ritka hogy bizonyos okostelefon alkalmazások használatával tesszük érdekessé futásunkat. Szóval igazán tuti tipp nincs arra, hogy hogyan szerethetnénk meg a futást. Csinálni kell az biztos, hiszen otthonról nézve mindig olyan nehézkesnek és fárasztónak tűnik. Pedig ha belegondolunk az egyik legegyszerűbb mozgásforma, hiszen bárhol űzhető, és szinte mindenki végezheti.

És mit mondanak a futásról azok, akiknek már az élete részévé vált? Azt, hogy a kezdeti nehézségek után, látványosan lehet fejlődni, karcsúsít, tartást és magabiztosságot ad.

A futás tényleg nem igényel extra feltételeket, de azért ha van rá lehetőségünk, futócipőnket körültekintően válasszuk meg, lehetőleg szakboltban. Alapos nyújtással, forró fürdővel elkerülhetjük, hogy az izomláztól másnap ne tudjunk felmenni a lépcsőn. És nem utolsó sorban, ne feledjük a fokozatosság elvét, kis célokat tűzzünk ki magunk elé, az elején például lehet sétálással kombinálva futni, nem szükséges, hogy mindjárt olyan tempóban és olyan távon tegyük próbára magunkat, ami biztosan megtör minket, vagy rendkívül kifáraszt.

Fotó:
pixabay.com

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.

Pajzsmirigybetegség és sport

Pajzsmirigybetegségnél egyáltalán nem tilos a sporttevékenység, sőt! sokat javíthat az életmódváltással együtt elkezdett és rendszeresen végzett testmozgás. Pajzsmirigybetegségnél nemcsak az életmódváltás fontos, néhány mozgásforma segítséget jelent.

SMR henger. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz?

Az SMR, vagyis self-myofascial release roller, egy henger, melynek lényege, hogy tulajdonképpen egy kötőszöveti önmasszázst végezhetünk vele, a letapadt izmok fellazítására szolgál. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz? Hogyan kell használni és mik azok a trigger pontok?