Menü

Téli sportok veszélyei

A téli sportok szépségeit nem lehet vitatni. Van, aki kifejezetten várja, hogy beköszöntsön a hideg, s leessen a hó. A téli sportok bármely életkorban elvégezhetőek, többféle sporttevékenység közül is választhatunk, nem kell lemondani a mozgás öröméről a hideg évszakban sem, azonban nem árt betartani néhány szabályt a sérülésmentesség érdekében. Hiszen nem szeretnénk a szép tavaszi sportolást a télen elkövetett hibákból adódó sérülések miatt kényszerpihenővel kezdeni! Tapasztalatból tudom...

Manapság egyre népszerűbb téli sport a síelés, aki csak teheti, már az első hóesés alkalmával lécet csatol. A korcsolyázás is rendkívül népszerű, hogy a szánkózásról ne is beszéljünk! A síelés, vagy a korcsolyázás olyan dinamikus sporttevékenység, amely szinte az összes izomcsoportunkat megdolgoztatja, ugyanakkor számtalan veszélyt is hordoz magában.

A futás szerelmesei általában télen is hódolnak kedvenc sportjuknak, s megfelelő télies futóöltözetre, cipőre beruházva, a téli hónapokban is élvezhetik a lefutott kilométereket, azonban is itt érdemes jó néhány dologra odafigyelni!

A sportbalesetek és sérülések többsége azért következik be, mert nem melegítünk be, vagy nem alaposan, ezzel pedig növelhetjük a sérülések kialakulását. A leggyakoribb sérülések a térd, comb, boka, váll sérülései, izomhúzódások, szakadások, rosszabb esetben törések.

Síeléskor legtöbben esés vagy ütközés miatt sérülnek meg, de a nagy hideg is okozhat komoly gondokat. A téli időjárással együtt járó baleseti forrás az utak, járdák síkossága. Téli futásnál, de akár gyaloglásnál, sétánál is, külön figyelmet fordítsunk a megfelelő lábbeli használatára, jeges, ónos időben pedig inkább maradjunk otthon és tartsunk pihenőnapot.

Téli sportolás alkalmával nem lehet elégszer kihangsúlyozni a megfelelő védőöltözetet, meleg aláöltözőket, kesztyűt, sálat, sapkát, ám a túlöltözést is feltétlen kerülni kell, s ügyeljünk arra, hogy orron át vegyük a levegőt. Futás közben télen figyeljünk arra, hogy kimelegedve, kiizzadva ne álljunk meg beszélgetni, a sport befejeztével pedig mielőbb vegyük le a vizes ruházatot, s vegyünk meleg fürdőt, igyunk forró teát, levest.

Hasznos és praktikus kiegészítői a téli mozgásnak a különböző melegítő zselék és krémek, edzés utáni regeneráló készítmények, lazító-és masszázskrémek, ezeket is érdemes kipróbálni!

Sporttevékenység után, legyen az bármilyen típusú mozgás, elengedhetetlen a testünk és izmaink megfelelő nyújtása, nyújtógyakorlatok vagy akár henger segítségével.

Még a legnagyobb hidegben se fogyasszunk alkoholt a téli edzés előtt, és vegyük komolyan a test jelzéseit, fáradtságot, sérülésre utaló jeleket, fájdalmat vagy meghúzódást.

Semmi máshoz nem hasonlítható élmény télen sportolni, a havas tájakon futni, síelni, gyönyörű befagyott tavakon korcsolyázni, azonban ahogy a nyári sportszezonnak, úgy a télinek is megvannak a maga feltételei, betartandó szabályai. Ha ezekre odafigyelünk, sérülésmentesen élvezhetjük kedvenc sportjainkat, téli edzéseinket!

Hogyan adjuk le az ünnepek alatt felszaladt kilókat?

A karácsonyi időszak alatt biztosan felkúszhat az emberre 2-3 kg plusz, de akár jóval több is, hiszen ilyenkor sokkal több a finomabbnál finomabb főétel és sütemény is, az üdítőitalokról nem is beszélve. Az ünnepek után könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy az a nadrág, ami addig könnyedén ránk jött, most feszül rajtunk

Kinesis– az otthoni edzés újdonsága

A Kinesis tulajdonképpen egy változatos edzés, falra szerelt csövek segítségével, melynek legnagyobb előnye, hogy a legegyszerűbb alapgyakorlatoktól kezdve az egészen összetett mozgáskombinációkig mindenki megtalálhatja a neki való szintet és típust a 360 fokban forgatható zárt kábelrendszerrel. A gyakorlatokat így egy háromdimenziós térben végezhetjük.

Ez történik ha 30 napig vizet iszol

A test, a szervek, a szövetek, a sejtek, víz nélkül nem tudnak élni és működni. Ha vizet iszol, fantasztikus dolgokra számíthatsz. Sokaknak nehézséget okoz a megfelelő mennyiségű víz elfogyasztása, de megéri odafigyelni rá.

A ketogén diéta nyomában

Ki ne álmodna olyan diétáról, ahol a puffasztott rizskorong típusú száraz fájdalmak helyett az asztalra kerülhet egy kis tepertő, kolbász és a kedvenc sajtunkról sem kell lemondanunk?

Az ételallergia és tünetei

Az ételallergia esetén az emberi szervezet, úgy reagál bizonyos a szervezetünkbe bevitt anyagokra, mintha károsak lennének. Emiatt következik be az immunrendszer kóros válasza, a tévesen felismert veszélyes összetevők miatt. Ez általában legtöbbször valamilyen fehérje, ami ellen a szervezetünk védekezésbe kezd.