Menü

Mit sportoljak? – II. Jóga

A keleti kultúra jelen van köztünk a gasztronómiában, építészetben, életfelfogásban, és a jóga, csak egy a Távol-Kelet csodálatos adományai közül. Sokan azt hiszik, hogy nem igazi sport, hiszen nem jár feltornázott pulzusszámmal, ellenkezőleg, nyugalom és higgadtság szükséges hozzá.

Az első, amit egy jógaoktatás során átvesztek, a helyes légzés. Sokan nem is gondolják, hogy a légzéstechnikáknak milyen fontos szerepe van. Pedig, másképp kell venni a levegőt egy elmélyült állapotban, mint egy kiadós futás után, vagy beszéd közben. Ha helyesen lélegzel, az már közelebb visz ahhoz, hogy sikerüljön ellazulni. Fontos, hogy engedd az oktatónak, hogy kicsit átformálja a tudatodat , ilyen téren.

A következő lépés ugyanis: a gondolkodás. Persze nem kell rögtön tibeti szerzetessé válnod ahhoz, hogy eredményesen részt vehess egy jógaórán. A lényeg a hozzáállásban van. Ha jógázni mész, tudnod kell, hogy ezt nem lehet csak félgőzzel csinálni. A gondolataiddal, érzéseiddel együtt, száz százalékosan jelen kell lenned, ha azt szeretnéd, hogy az ottléted sikeres legyen. Ehhez mindenféle haragot és kényszert el kell engedni, hiszen ezek a légzésedre, tartásodra is negatív hatással vannak.

Ha jógázni mész, fontos tudatosítani magadban, hogy az erőlködés nem segít. Valószínűleg nem fog minden elsőre menni, de az oktató azért van, hogy meg tudja neked mondani, mutatni, hogyan tudod felvenni az adott pozíciókat. Ehhez nagyon kell koncentrálni, tehát mással való foglalkozásnak ott nincs helye.

Sokat segíthetsz magadon, ha otthon is gyakorolsz. Nem kell mindenféle nyaktörő mutatványba belekezdeni a nappalid közepén, elég, ha minden nap 10-15 percet meditációra szánsz, és csak a légzésedre figyelsz. Ha elég kitartó vagy, egy idő után a légzés és a nyugalom is természetessé válik. Így tudod magadat is fejleszteni.

A jóga hatása megmutatkozik a szellemi képességeid terén, az emberi kapcsolataid terén, de az ízületek épségében is. A gyakran fájó, sajgó testrészekre kitűnő hatással van. Tehát, ha van a lakóhelyeden vagy a közelében jógastúdió, mindenképpen látogasd meg!

Nem csak inzulinrezisztencia esetén érdemes ezt a diétát követni

A 160 grammos szénhidrátdiéta bár eredetileg inzulinrezisztenseknek készült, fogyni vágyóknak is tökéletes. Mutatjuk mit kell tudni róla.

Így ehetünk tésztát hízás nélkül

Imádjuk a tésztát. Sőt az egész világ imádja! Olcsó, hétköznapi alapanyag, gyorsan elkészíthető, ráadásul a kezdő konyhaművészek is sikert arathatnak vele. Kiváló gyors ebédnek vagy vacsorának, és persze az sem elhanyagolható érv, hogy a legtöbb gyereknél biztos befutó.

Ez történik a testeddel, ha közvetlen lefekvés előtt vacsorázol

Nagyon sokáig tartotta magát az az elképzelés, hogy este hat után már nem érdemes enni annak, aki fogyni szeretne, vagy legalább megtartani a súlyát – ez ugyan így ebben a formában nem igaz, de a késő esti evésnek és nassolásnak tényleg lehetnek negatív következményei.

A zsírszegény diéták két oldala

Ahogy mindennek, úgy a különböző diétáknak is van előnye, illetve hátránya. Mutatjuk, mit érdemes tudni a zsírszegény diétákról.

Jelek amelyek arra utalnak, hogy a hormonjaid okozzák a túlsúlyt

Az elhízás számos veszélyes betegség rizikófaktorát növeli meg, de ha az eredete hormonális, akkor már maga a kiváltó ok is eredményezhet más egészségügyi problémákat. Ezért, ha túlsúllyal küzdesz, fontos feltárni a kiváltó okokat.