Menü

Mit sportoljak? – II. Jóga

A keleti kultúra jelen van köztünk a gasztronómiában, építészetben, életfelfogásban, és a jóga, csak egy a Távol-Kelet csodálatos adományai közül. Sokan azt hiszik, hogy nem igazi sport, hiszen nem jár feltornázott pulzusszámmal, ellenkezőleg, nyugalom és higgadtság szükséges hozzá.

Az első, amit egy jógaoktatás során átvesztek, a helyes légzés. Sokan nem is gondolják, hogy a légzéstechnikáknak milyen fontos szerepe van. Pedig, másképp kell venni a levegőt egy elmélyült állapotban, mint egy kiadós futás után, vagy beszéd közben. Ha helyesen lélegzel, az már közelebb visz ahhoz, hogy sikerüljön ellazulni. Fontos, hogy engedd az oktatónak, hogy kicsit átformálja a tudatodat , ilyen téren.

A következő lépés ugyanis: a gondolkodás. Persze nem kell rögtön tibeti szerzetessé válnod ahhoz, hogy eredményesen részt vehess egy jógaórán. A lényeg a hozzáállásban van. Ha jógázni mész, tudnod kell, hogy ezt nem lehet csak félgőzzel csinálni. A gondolataiddal, érzéseiddel együtt, száz százalékosan jelen kell lenned, ha azt szeretnéd, hogy az ottléted sikeres legyen. Ehhez mindenféle haragot és kényszert el kell engedni, hiszen ezek a légzésedre, tartásodra is negatív hatással vannak.

Ha jógázni mész, fontos tudatosítani magadban, hogy az erőlködés nem segít. Valószínűleg nem fog minden elsőre menni, de az oktató azért van, hogy meg tudja neked mondani, mutatni, hogyan tudod felvenni az adott pozíciókat. Ehhez nagyon kell koncentrálni, tehát mással való foglalkozásnak ott nincs helye.

Sokat segíthetsz magadon, ha otthon is gyakorolsz. Nem kell mindenféle nyaktörő mutatványba belekezdeni a nappalid közepén, elég, ha minden nap 10-15 percet meditációra szánsz, és csak a légzésedre figyelsz. Ha elég kitartó vagy, egy idő után a légzés és a nyugalom is természetessé válik. Így tudod magadat is fejleszteni.

A jóga hatása megmutatkozik a szellemi képességeid terén, az emberi kapcsolataid terén, de az ízületek épségében is. A gyakran fájó, sajgó testrészekre kitűnő hatással van. Tehát, ha van a lakóhelyeden vagy a közelében jógastúdió, mindenképpen látogasd meg!

Hogyan adjuk le az ünnepek alatt felszaladt kilókat?

A karácsonyi időszak alatt biztosan felkúszhat az emberre 2-3 kg plusz, de akár jóval több is, hiszen ilyenkor sokkal több a finomabbnál finomabb főétel és sütemény is, az üdítőitalokról nem is beszélve. Az ünnepek után könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy az a nadrág, ami addig könnyedén ránk jött, most feszül rajtunk

Kinesis– az otthoni edzés újdonsága

A Kinesis tulajdonképpen egy változatos edzés, falra szerelt csövek segítségével, melynek legnagyobb előnye, hogy a legegyszerűbb alapgyakorlatoktól kezdve az egészen összetett mozgáskombinációkig mindenki megtalálhatja a neki való szintet és típust a 360 fokban forgatható zárt kábelrendszerrel. A gyakorlatokat így egy háromdimenziós térben végezhetjük.

Ez történik ha 30 napig vizet iszol

A test, a szervek, a szövetek, a sejtek, víz nélkül nem tudnak élni és működni. Ha vizet iszol, fantasztikus dolgokra számíthatsz. Sokaknak nehézséget okoz a megfelelő mennyiségű víz elfogyasztása, de megéri odafigyelni rá.

A ketogén diéta nyomában

Ki ne álmodna olyan diétáról, ahol a puffasztott rizskorong típusú száraz fájdalmak helyett az asztalra kerülhet egy kis tepertő, kolbász és a kedvenc sajtunkról sem kell lemondanunk?

Az ételallergia és tünetei

Az ételallergia esetén az emberi szervezet, úgy reagál bizonyos a szervezetünkbe bevitt anyagokra, mintha károsak lennének. Emiatt következik be az immunrendszer kóros válasza, a tévesen felismert veszélyes összetevők miatt. Ez általában legtöbbször valamilyen fehérje, ami ellen a szervezetünk védekezésbe kezd.