Menü

Strandkaják – hogyan illesszük diétába?

Nem elég, hogy egyre drágulnak a vízparti standok kínálatai, a népszerűségük sem hagy alább. Zsír és szénhidrát a legtöbb, melyet a strandon pihenés és napsütés mellé kaphatunk. Ha egész évben a nyári alakért güriztünk, akkor három dolgot tehetünk: nem csábulunk el, vagy előre készítjük magunknak az ételt. Azonban ha egyik opció sem nyerte el a tetszésünket, akkor néhány egyszerű trükkel minimalizálhatjuk a „károsodást”.

Jégkrém, fagylalt
Ki ne fagyizna nyáron? Évente bővülő kínálat, a legextrémebb módokig, de szerencsére a cukormentes és a diabetikus fagylaltok is megtalálhatóak már számos helyen. Ha nem szeretnénk több dekányi cukrot bevinni a szervezetünkbe, akkor válasszunk az utóbbi két opció közül, vagy ha a tejalapú készítményekkel sem vagyunk kibékülve, akkor még jobb választás lehet a vizes alapú jégkrémek valamelyike, mely szintén kevesebb kalóriát és cukrot tartalmaz klasszikus társánál. Ha pedig inkább csak a hűsítő hatást várnánk el, akkor próbáljuk ki a jégkását. Ez esetben érdemes a színezék mértékére rákérdezni a standnál, hiszen mind botlottunk már bele szépen vöröslő, de teljesen íztelen, epresnek kikiáltott jeges alkotásba.

Lángos
Másik klasszikus, az igazi jó sajtos-tejfölös lángos, melynek ára egyre riasztóbb számokat mutat. Ez már egy meggyőző érv lehet elhanyagolni, de ha tényleg nem tudunk lángos nélkül a vízparton lenni, viszont a diétánkat is szeretnénk tartani, akkor próbáljuk ki a klasszikus sós, esetleg hagymával megkent verziót, és hanyagoljuk a sajtot, tejfölt, és egyéb feltéteket. A lángos így is megannyi kilókalóriát jelent a szervezet számára, de ha egész nap úsztunk, röplabdáztunk, esetleg komoly edzést végeztünk a strandon vagy a medencében, akkor a szervezetünk örülni fog a lángosnak (is).

Sült hekk
Hiába gondolnánk, hogy hal, biztos egészséges, az elkészítési módját a diétázó szervezet nem fogja örömmel értékelni. A tőkehal nem hazai halfajta, így utazik a Földközi-tengerből vagy akár az Atlanti-óceánból egy keveset, mire az eldobható tányérunkra kerül. Az sem tesz hozzá túl sok jót, hogy bő olajban sütik ki, mely magasan meghaladja a napi ajánlott mennyiséget. Ha van rá módunk, próbáljunk olyan helyet találni, ahol esetleg párolják, grillezik vagy sütőben sütik, mely máris egészségesebb és még finomabbá is teszik a halat.

Palacsinta
Cukor, cukor, és még több cukor… ennyivel lehet jellemezni a strandokon árult palacsintákat, melyek egészségesebb verziójával alig, vagy semennyire nem is lehet találkozni. Opció lenne a teljes kiőrlésű lisztből készült verzió, de a töltelékkel akkor is bajban lennénk. Vannak olyan helyek is, ahol esetleg sós palacsintát tudunk venni, de ez szintén nem megoldás, hiszen az alapját akkor is liszt, olaj és cukor adja, vagyis hasonló az eset, mint a lángosnál. Ha egész nap úsztunk és edzettünk, akkor megérdemelt jutalomként megajándékozhatjuk magunkat, más esetben azonban csak a narancsbőrünk szaporodik.

Kukorica
Sok mítosz és téves információ lebegi körbe a strandokon kapható főtt kukoricát, de ha nem öntjük le vajjal vagy sózzuk túl, akkor minden strandkaja közül a legegészségesebbnek kiáltható ki. Önmagában jó tápanyagforrás, zsírmentes, rostokban gazdag, és jól elkészítve finom is. Mindenképp a főtt verziót kérjük, lehetőleg alap sózás nélkül, mivel a büfék hajlamosak túlsózni az ételt, melynek szervezetre gyakorolt hatása nem a legjobb. A sült, vagy grillezett, kissé kormozott és agyonégetett típusát inkább hanyagoljuk, már csak az elkészítési módja miatt is.

Kalóriaszegény pizza receptek

A pizza az egyik legaddiktívabb és legnépszerűbb étel. Az emberek viszont a legritkább esetben készítik el a saját pizzájukat otthon. Ennek vagy az az oka, hogy bonyolultnak gondolják, vagy az, hogy a futár gyorsabban megérkezik vele.

Mindent a narkolepsziáról

A narkolepszia a központi idegrendszer ismeretlen eredetű krónikus betegsége. Olyanúgy az alvást, mint az ébrenlétet érintő összetett szabályozási zavar, ami elsősorban az alvás-ébrenlét ritmusát érinti, s amelynek lényege az alvás (álom fázis) ismétlődő betörése az éber állapotba. Hátterében az alvás-ébrenlét ciklust meghatározó kémiai folyamatok zavara áll.

Jobb oldali mellkasi fájdalom okai

A szívproblémák kapcsán szinte mindenkinek a bal oldali szorítás és mellkasi fájdalom jut eszébe, ezért érdemes áttekinteni, mi minden miatt jelentkezhet a jobb oldalon a fájdalom.



A spirituális emberek főbb jellemzői

Ha valaki elindul a spiritualitás útján számos dolog változik meg az életében, újabb szemléletekre tesz szert, nyitottabb lesz és megnyílik előtte a világ.

Bőrünk védelme

A téli időjárás és a sűrű igénybevétel megviseli a bőrünket, és ez olykor az állapotán is keményen meglátszik. Ugyanakkor egy kis odafigyeléssel nagyon is sokat tehetünk a helyreállításáért.