Menü

Strandkaják – hogyan illesszük diétába?

Nem elég, hogy egyre drágulnak a vízparti standok kínálatai, a népszerűségük sem hagy alább. Zsír és szénhidrát a legtöbb, melyet a strandon pihenés és napsütés mellé kaphatunk. Ha egész évben a nyári alakért güriztünk, akkor három dolgot tehetünk: nem csábulunk el, vagy előre készítjük magunknak az ételt. Azonban ha egyik opció sem nyerte el a tetszésünket, akkor néhány egyszerű trükkel minimalizálhatjuk a „károsodást”.

Jégkrém, fagylalt
Ki ne fagyizna nyáron? Évente bővülő kínálat, a legextrémebb módokig, de szerencsére a cukormentes és a diabetikus fagylaltok is megtalálhatóak már számos helyen. Ha nem szeretnénk több dekányi cukrot bevinni a szervezetünkbe, akkor válasszunk az utóbbi két opció közül, vagy ha a tejalapú készítményekkel sem vagyunk kibékülve, akkor még jobb választás lehet a vizes alapú jégkrémek valamelyike, mely szintén kevesebb kalóriát és cukrot tartalmaz klasszikus társánál. Ha pedig inkább csak a hűsítő hatást várnánk el, akkor próbáljuk ki a jégkását. Ez esetben érdemes a színezék mértékére rákérdezni a standnál, hiszen mind botlottunk már bele szépen vöröslő, de teljesen íztelen, epresnek kikiáltott jeges alkotásba.

Lángos
Másik klasszikus, az igazi jó sajtos-tejfölös lángos, melynek ára egyre riasztóbb számokat mutat. Ez már egy meggyőző érv lehet elhanyagolni, de ha tényleg nem tudunk lángos nélkül a vízparton lenni, viszont a diétánkat is szeretnénk tartani, akkor próbáljuk ki a klasszikus sós, esetleg hagymával megkent verziót, és hanyagoljuk a sajtot, tejfölt, és egyéb feltéteket. A lángos így is megannyi kilókalóriát jelent a szervezet számára, de ha egész nap úsztunk, röplabdáztunk, esetleg komoly edzést végeztünk a strandon vagy a medencében, akkor a szervezetünk örülni fog a lángosnak (is).

Sült hekk
Hiába gondolnánk, hogy hal, biztos egészséges, az elkészítési módját a diétázó szervezet nem fogja örömmel értékelni. A tőkehal nem hazai halfajta, így utazik a Földközi-tengerből vagy akár az Atlanti-óceánból egy keveset, mire az eldobható tányérunkra kerül. Az sem tesz hozzá túl sok jót, hogy bő olajban sütik ki, mely magasan meghaladja a napi ajánlott mennyiséget. Ha van rá módunk, próbáljunk olyan helyet találni, ahol esetleg párolják, grillezik vagy sütőben sütik, mely máris egészségesebb és még finomabbá is teszik a halat.

Palacsinta
Cukor, cukor, és még több cukor… ennyivel lehet jellemezni a strandokon árult palacsintákat, melyek egészségesebb verziójával alig, vagy semennyire nem is lehet találkozni. Opció lenne a teljes kiőrlésű lisztből készült verzió, de a töltelékkel akkor is bajban lennénk. Vannak olyan helyek is, ahol esetleg sós palacsintát tudunk venni, de ez szintén nem megoldás, hiszen az alapját akkor is liszt, olaj és cukor adja, vagyis hasonló az eset, mint a lángosnál. Ha egész nap úsztunk és edzettünk, akkor megérdemelt jutalomként megajándékozhatjuk magunkat, más esetben azonban csak a narancsbőrünk szaporodik.

Kukorica
Sok mítosz és téves információ lebegi körbe a strandokon kapható főtt kukoricát, de ha nem öntjük le vajjal vagy sózzuk túl, akkor minden strandkaja közül a legegészségesebbnek kiáltható ki. Önmagában jó tápanyagforrás, zsírmentes, rostokban gazdag, és jól elkészítve finom is. Mindenképp a főtt verziót kérjük, lehetőleg alap sózás nélkül, mivel a büfék hajlamosak túlsózni az ételt, melynek szervezetre gyakorolt hatása nem a legjobb. A sült, vagy grillezett, kissé kormozott és agyonégetett típusát inkább hanyagoljuk, már csak az elkészítési módja miatt is.

Tudnivalók a hátrahajló méhről

Sajnos máig köztudatban van az a nézet, hogy a hátrahajló méh megnehezíti a terhességet, vagy a baba kihordását. Önmagában azonban ez nem igaz: az elképzelés mára már elavult.

Karotinoidok az időskori panaszok ellen

A karotinoidok javítják az életminőséget és elodázzák az időskori panaszok megjelenését. A normál aerob anyagcsere során is keletkeznek szabadgyökök, de nem is ez a fő probléma, hiszen megvan a szerepük a szervezetben. A gond akkor kezdődik, amikor stressz hatására hirtelen túl nagy mennyiségben lesznek jelen és biológiai károsodásokat okoznak.

Ez történne a testeddel, ha végleg leszoknál a kávéról

Ha nap, mint nap megiszunk egy csészével, egy idő után egyre többre van belőle szükségünk. De mi történik, ha teljesen abbahagyjuk a kávé fogyasztását?

Gyengeséget és légszomjat is okozhat az alacsony pulzus

A szívünk percenként átlagosan 60-70-szer ver, de 60 és 100 ütés közt minden normálisnak tekinthető. Ugyanakkor, ha 60 alá csökken a pulzus és nem egy edzett sportolóról van szó, az már utalhat bradycardiára, vagyis túl lassú szívverésre.

Sütés nélküli kávés finomság gyorsan

Hétvégi ebéd után nagyon jól tud esni egy kávés édesség. Válogass kedvedre: a habkönnyű tiramisutól kezdve, keksztekercsen át a kávés kókuszgolyóig itt mindent megtalálsz!