Menü

Strandkaják – hogyan illesszük diétába?

Nem elég, hogy egyre drágulnak a vízparti standok kínálatai, a népszerűségük sem hagy alább. Zsír és szénhidrát a legtöbb, melyet a strandon pihenés és napsütés mellé kaphatunk. Ha egész évben a nyári alakért güriztünk, akkor három dolgot tehetünk: nem csábulunk el, vagy előre készítjük magunknak az ételt. Azonban ha egyik opció sem nyerte el a tetszésünket, akkor néhány egyszerű trükkel minimalizálhatjuk a „károsodást”.

Jégkrém, fagylalt
Ki ne fagyizna nyáron? Évente bővülő kínálat, a legextrémebb módokig, de szerencsére a cukormentes és a diabetikus fagylaltok is megtalálhatóak már számos helyen. Ha nem szeretnénk több dekányi cukrot bevinni a szervezetünkbe, akkor válasszunk az utóbbi két opció közül, vagy ha a tejalapú készítményekkel sem vagyunk kibékülve, akkor még jobb választás lehet a vizes alapú jégkrémek valamelyike, mely szintén kevesebb kalóriát és cukrot tartalmaz klasszikus társánál. Ha pedig inkább csak a hűsítő hatást várnánk el, akkor próbáljuk ki a jégkását. Ez esetben érdemes a színezék mértékére rákérdezni a standnál, hiszen mind botlottunk már bele szépen vöröslő, de teljesen íztelen, epresnek kikiáltott jeges alkotásba.

Lángos
Másik klasszikus, az igazi jó sajtos-tejfölös lángos, melynek ára egyre riasztóbb számokat mutat. Ez már egy meggyőző érv lehet elhanyagolni, de ha tényleg nem tudunk lángos nélkül a vízparton lenni, viszont a diétánkat is szeretnénk tartani, akkor próbáljuk ki a klasszikus sós, esetleg hagymával megkent verziót, és hanyagoljuk a sajtot, tejfölt, és egyéb feltéteket. A lángos így is megannyi kilókalóriát jelent a szervezet számára, de ha egész nap úsztunk, röplabdáztunk, esetleg komoly edzést végeztünk a strandon vagy a medencében, akkor a szervezetünk örülni fog a lángosnak (is).

Sült hekk
Hiába gondolnánk, hogy hal, biztos egészséges, az elkészítési módját a diétázó szervezet nem fogja örömmel értékelni. A tőkehal nem hazai halfajta, így utazik a Földközi-tengerből vagy akár az Atlanti-óceánból egy keveset, mire az eldobható tányérunkra kerül. Az sem tesz hozzá túl sok jót, hogy bő olajban sütik ki, mely magasan meghaladja a napi ajánlott mennyiséget. Ha van rá módunk, próbáljunk olyan helyet találni, ahol esetleg párolják, grillezik vagy sütőben sütik, mely máris egészségesebb és még finomabbá is teszik a halat.

Palacsinta
Cukor, cukor, és még több cukor… ennyivel lehet jellemezni a strandokon árult palacsintákat, melyek egészségesebb verziójával alig, vagy semennyire nem is lehet találkozni. Opció lenne a teljes kiőrlésű lisztből készült verzió, de a töltelékkel akkor is bajban lennénk. Vannak olyan helyek is, ahol esetleg sós palacsintát tudunk venni, de ez szintén nem megoldás, hiszen az alapját akkor is liszt, olaj és cukor adja, vagyis hasonló az eset, mint a lángosnál. Ha egész nap úsztunk és edzettünk, akkor megérdemelt jutalomként megajándékozhatjuk magunkat, más esetben azonban csak a narancsbőrünk szaporodik.

Kukorica
Sok mítosz és téves információ lebegi körbe a strandokon kapható főtt kukoricát, de ha nem öntjük le vajjal vagy sózzuk túl, akkor minden strandkaja közül a legegészségesebbnek kiáltható ki. Önmagában jó tápanyagforrás, zsírmentes, rostokban gazdag, és jól elkészítve finom is. Mindenképp a főtt verziót kérjük, lehetőleg alap sózás nélkül, mivel a büfék hajlamosak túlsózni az ételt, melynek szervezetre gyakorolt hatása nem a legjobb. A sült, vagy grillezett, kissé kormozott és agyonégetett típusát inkább hanyagoljuk, már csak az elkészítési módja miatt is.

Májbetegség tünetei

A máj az emberi szervezet legnagyobb mirigye, mely többek között a méregtelenítésért felelős. Szerepe nélkülözhetetlen az anyagcsere folyamatok normális működéséhez.

Érdekességek a cékláról

A cékla az egyik legegészségesebb zöldség. Tele van antioxidánsokkal, ásványi anyagokkal, sok vasat, kalciumot, magnéziumot tartalmaz, bővelkedik vitaminokban. Sokan csak savanyúság formájában fogyasztják, de kiváló grillezve húsok mellé köretnek, vagy salátába nyersen lereszelve, a frissen facsart céklalé pedig egyenesen kincset ér.

Szuper reggelik 300 kcal alatt

A reggeli nagyon fontos az anyagcsere szempontjából is, és az energiakészleteink feltöltését illetően elengedhetetlen, hiszen ezzel növeljük a fizikai és szellemi teljesítőképességünket.

Tudnivalók a mediterrán étrendről

A mediterrán diéta a hagyományos, egészséges, görög és olasz ételekre alapoz, melyeknek köszönhetően csökkenti a testsúlyt, sőt, a 2-es típusú diabétesz, egyes szívbetegségek és az agyvérzés kialakulásának kockázatát is.

A zabpehely diétára gyakorolt hatásai

A legmegfelelőbb és legértékesebbnek tekinthető, a sok vitamin és ásványi anyag összetétele, magas tápértéke miatt. Ebben a cikkben az egészséges zabkása szerelmeseinek alapvető kérdéseire fogunk választ adni, amelyek közül az egyik legfontosabb: valóban segít-e megszabadulni túlsúly? És ha igen, hogyan?