Menü

A kalcium szerepe a fogyásban

Bár legtöbbször a csontok egészsége kapcsán hallhatunk róla, a kalciumnak mégis fontos szerepe van az izmok regenerálódásában és az idegrendszer működésében, de még a fogyáshoz is elengedhetetlen. Néhány hormon termelésében is szerepet játszik, valamint a vérnyomás szabályozásában és bizonyos vitaminok felszívódásában is.

Korábban már néhány kutatás említést tesz a kalcium szerepéről a fogyásban, pontosabban a zsírégetésben, de egy kanadai egyetem kísérlete során kimutatták a kalciumbevitel fontosságát a súlycsökkenésben.

Egy 15 hetes súlycsökkentő program során az alacsony kalóriatartalmú étrend mellé a részvevők egyik fele kalciumot is kapott, a másik fele pedig csak placebot. Azoknál a résztvevőknél, akik kalciumpótlást is vittek be az étkezések mellé, mérhetően nagyobb volt a fogyás mértéke a program végére, mint azoknál, akik csak placebot kaptak. Egészen pontosan átlagosan 5 kilogrammal adtak le többet azok, akik kaptak kalciumot is.

Azzal magyarázták ezt, hogy a kalciumhiány az agyban egy kalcitriol nevű molekula termelését indítja be. A kalcitriol egy kalcium anyagcserében szerepet játszó hormon, ami többek között amellett, hogy emeli a vér kalcium szintjét, a zsírsejtekre is hat, mégpedig úgy, hogy raktározzanak. Így, ha elegendő kalciumot viszünk be a szervezetünkbe, az a zsírsejtek zsírégetését fogja serkenti a raktározás helyett, ráadásul az éhségérzetet is csökkenthetjük vele.

Naponta egy felnőtt ember átlagos kalciumszükséglete 1000 mg. Érdekesség, hogy fiatalkorban ez ennél több, akár 1300 mg is lehet amiatt, hogy a csontok még fejlődésben vannak. Ezt a mennyiséget megfelelő minőségű és változatos étrenddel be tudjuk vinni a szervezetbe.

A kalciumhiánynak egyébként egyértelmű tünetegyüttese van, ez pedig az ingadozó vérnyomás, szívdobogás, memóriazavar, depresszió, izomgörcs, izomfájdalom és zsibbadás. Ha ezeket tapasztaljuk magunkon, próbáljunk olyan élelmiszereket fogyasztani, amiknek magas a kalciumtartalma. Bár sokan ilyenkor a tejre gondolnak, valójában rengeteg olyat étel van, aminek magasabb a kalciumtartalma. Ilyen például a lazac, tofu, leveles zöldségek, olajos magvak vagy épp a zabpehely, de a boltok polcain is találunk különféle ásványi anyag komplexeket és kalciumtartalmú készítményeket. Bár mindegyik máshogyan hat a szervezetre, más ásványi anyagok is szerepet játszanak a fogyásban, mint például a króm, a magnézium vagy a kálium.

Sajt a diéta alatt – igenis lehetséges

Általában, ha diétáról van szó, a sajt szóba sem jöhet. Azonban vannak olyan sajtok, amik kevesebb zsírt és több fehérjét tartalmaznak, így beleférnek a diétába is.

A nyirokmasszázs segít a fogyásban

Mielőtt belevágnál egy méregtelenítő, fogyasztó terápiába, tisztában kell lenned vele, hogy a kézi kezelésekkel semmi nem veheti fel a versenyt. Ugyanis egy jó szakember tudni fogja, hogyan is bánjon a testeddel. Felismeri, hogy mire is lenne szükséged valójában, és ha kell javaslatokat is ad neked. Célzottan ki tudja tapintani azokat a pontokat, amiket egy gép nem fog érezni és nem is fog veled kommunikálni az esetleges problémáidról.

Ezt teszi a cukormegvonás a testeddel

Manapság egyre többet próbálják száműzni a cukrot az étrendjükből, ami bár egészséges, viszont nem árt tisztában lenni a mellékhatásokkal.

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.

Megduplázza a mozgás hatását, ha ezeket eszed edzés után

Az edzés célja nemcsak a fogyás lehet, de az izomtömeg növelése is. A két folyamat azonban nem zajlik párhuzamosan, mert a testnek az építkezéshez felhasználható extra energiára van szüksége, ami egy kalóriadeficittel rendelkező étrendben nincsen meg. Ahhoz, hogy a sportolásba ölt órák meglátszanak rajtad, az étkezésedet is a céljaidnak megfelelően kell alakítani.